Aktualności

Pierwsze spotkania !!

Przypominamy wszystkim naszym nowym przedszkolakom, które będą w grupie Biedronki, Smerfy i Motylki, że w piątek 27 oraz 30 i 31 sierpnia o godz. 16.00 będą spotkania adaptacyjne!  Zapraszamy 1 Rodzica z dzieckiem i dobrym humorem ! ( prosimy o zabranie miękkiego obuwia)

Pozostałe dzieci przychodzą 1 września na godz.8.00 :)

Do zobaczenia !!!   :)

NABÓR ZAKOŃCZONY

INFORMUJEMY, ŻE ZAKOŃCZYLIŚMY NABÓR DZIECI NA NOWY ROK SZKOLNY 2021-2022

LISTY DZIECI (nowo przyjętych ) DOSTĘPNE SĄ NA TABLICY  OGŁOSZEŃ W HOLU PRZEDSZKOLA , ALE

PROSIMY   DOWIADYWAĆ SIĘ POD NR TEL.  523975414

DO 30 CZERWCA BR. NALEŻY DOKONAĆ WPŁATY WPISOWEJ W WYS. 100,0ZŁ,

NR RACHUNKU PRZEDSZKOLA: ALIOR BANK-14 2490 0005 0000 4530 7238 9572   ,    PKO: 35 1020 1491 0000 4502 0049 8212

W TYTULE PRZELEWU WPISAĆ :  wpisowe- IMIĘ I NAZWISKO DZIECKA

BRAK WPŁATY BĘDZIE RÓWNOZNACZNY Z REZYGNACJĄ Z PRZEDSZKOLA!

PIERWSZE SPOTKANIE ORGANIZACYJNE – TYLKO DLA RODZICÓW – PLANUJEMY NA  24 CZERWCA BR. o godz. 16.00

Jeśli zmienią się zaostrzenia sanitarne o zmianach będziemy  informować na stronie internetowej!

 

Duszki – 16.04.2021

1. Tytuł najlepszego farmera – gra matematyczna

Do tego zadania musicie zaprosić mamę, tatę, siostra, babcie może być to dowolna osoba.

Gdy już znajdziecie chętne osoby do gry musicie podzielić się na dwie drużyny, każda drużyna otrzymuje koszyk do zbierania punktów. Na podłodze leżą kartoniki z obrazkami zwierząt ( stroną rewersową). Reprezentanci drużyn losują po jednym kartoniku i kładą go po swojej stronie. Następnie ochotnik przelicza sylwety zwierząt i z dostępnych kartoników układa zapis, np. 3 < 7. Drużyna, która wylosowała kartonik z większą liczbą zwierząt otrzymuje jeden punkt lub każda drużyna wrzuca do swojego koszyka tyle punktów, ile zwierząt było na jej kartoniku. Gra toczy się dalej. Na koniec następuje podliczenie punktów i przyznanie tytułu najlepszego farmera.

8

545

554

 

2021-04-15 (10)5

2021-04-15 (1)

2021-04-15 (10)56

 

2021-04-15 (9545)

77777

77898

5544548

544475

2. Ruch to zdrowie

https://www.youtube.com/watch?v=OZ54i4ecwWA

Książka

Proszę o wykonanie zadania z książki cz. 3 strona 76

 

Duszki – 14.04.2021

1. „Krowa” – praca plastyczna z wykorzystaniem papierowych talerzyków.

https://www.youtube.com/watch?v=xJRi9ykdZP0

Jeśli nie macie w domu papierowych talerzyków to możecie posłużyć się białymi kartkami papieru. Wystarczy,  że obrysujecie na kartce coś okrągłego np. talerzyk i wytniecie.

Poniżej umieszczam wzór pracy.

85048706_1335716999969701_6869733841297211392_n

 

Podczas wykonywania pracy w tle może Wam towarzyszyć muzyka:

https://www.youtube.com/watch?v=9KdueuWIu3g

A po zakończonej pracy, możecie sami wymyśleć układ choreograficzny do tej piosenki.

2. W zdrowym ciele, zdrowy duch

https://www.youtube.com/watch?v=-pmG45LdGKw

Książka

Proszę o wykonanie zadań w książce część 3, strona 74 – 75

Poniedziałek 12.04.2021

Witajcie Kreciki, rozpoczynamy nowy tydzień powitanką:

„Jestem ja, jesteś ty

raz, dwa, trzy!”

Dzisiaj przypomnimy sobie jak należy dbać o zdrowie i zapobiegać chorobom.  W tym celu posłuchamy wiersza „Na zdrowie” B. Lewandowskiej:

Doktor rybka niech nam powie,

Jak należy dbać o zdrowie!

Kto chce

prosty być

jak trzcina

 Gimnastyką

dzień zaczyna!

Całe ciało myje co dzień

Pod prysznicem,

w czystej wodzie.

Wie, że zęby białe czyste

Lubią szczotkę i dentystę!

Pije mleko, wie, że zdrowo

Chrupać marchew na surowo.

Kiedy kicha, czysta chustka

Dobrze mu zasłania usta.

Chcesz, to zobacz,

jak jeść jabłka

Na obrazku

bez zarazków.

Rób tak samo, bo chcesz chyba

Tak zdrowy być jak ryba!

  • Co trzeba robić, aby być sprawnym ruchowo?
  • W jaki sposób dbamy o zęby?
  • Jaką czynność należy wykonać, aby uniknąć zarazków?

Poproście rodziców o wydrukowanie karty zdrowych i niezdrowych produktów żywnościowych.

zdrowe-niezdrowe

Te, które są zdrowe, otoczcie zielonym kółeczkiem, a te niezdrowe czerwonym kółeczkiem.

Zapraszam teraz do zabawy ruchowej (metodą W.  Scherborne) z rodzicem lub rodzeństwem:

  • powitanie częściami ciała
  • przepychanka: siedzenie tyłem do siebie i próba przepchnięcia się
  • paczka: dziecko skulone na podłodze, ręce obejmują kolana, drugie usiłuje rozwinąć paczkę, ciągnąc za ręce i nogi.

Rozwiązywanie zagadek, związanych ze zdrowiem:

  • Kiedy kaszlesz, kichasz w głos –
    W co należy schować nos?
  • Przyjemnie pachnie,
    Ładnie się pieni,
    Brudne ręce
    W czyste zamieni.
  • Schowała się w tubie,
    Używać jej lubię,
    A i mała szczotka
    Chętnie się z nią spotka.
  • Z kranu srebrną strugą
    Biegła długo, długo.
    Napełniła pół wanny,
    Będzie kąpiel dla Anny.
  • To jest biały napój,
    smaczny, bardzo zdrowy.
    Dostajemy go w prezencie
    od łaciatej krowy.
  • Dziurki w niej, jak w serze. Żyła w morzu na dnie. Do wanny ją bierzesz, bo umie myć ładnie.
  • Co to jest-na pewno wiesz, najeżona jest jak jeż. Lecz nikogo nie ukłuje, tylko zęby wyszoruje.

Piramida żywienia: demonstracja, omówienie z mamą poszczególnych szczebli piramidy.

piramida

Praca plastyczna:

Rodzic drukuje ilustrację z konturem ryby.

 

ryba2

W konturach tej ryby rysujemy elementy zdrowego stylu życia: żywność, mycie rąk, można również narysować maseczkę.

Pamiętajcie, jak spełnicie wszystkie warunki to będziecie zdrowi jak ryba.

Życzę Wam owocnej pracy i czekam na zdjęcia kolorowej rybki.

Pozdrawiam, p. Krysia :)

Biedronki – 12.04.2021r.

Zdrowie na talerzach” – ustalenie zdrowej, optymalnej diety dla dzieci na podstawie zaleceń instytutu żywienia , (piramida żywienia)Rozmowa o zdrowym odżywianiu. Można obejrzeć film (Jest przeznaczony dla starszych dzieci , jednak nasze biedronki również mogą obejrzeć) i pobawić się przy piosence. Zachącam do zrobienia dziś z dzieckiem zdrowego posiłku -pełnego owoców i warzyw. Pozdrawiam.

\\

a711e3080965958955baebc202a67dd0

https://www.youtube.com/watch?v=1bmJ4Zlj_B4

 

https://www.youtube.com/watch?v=tRfdknaK7Kw

Duszki – 12.04.2021

1. „Wiejskie podwórko” – słuchanie wiersza.

W gospodarstwie wujka gwarno i wesoło. Od samego rana piknik pod stodołą.

Baran z owcą beczą, krowa głośno ryczy. A kurczaków tyle, że ich nikt nie zliczy.

Odeszły od kwoki, teraz piszczą, skrzeczą. Gdy zobaczą kwokę, to do niej polecą.

Koza skubie trawę, sama je śniadanie, Bo jej mąż pan kozioł stoi dziś przy sianie.

W tej ogólnej wrzawie słychać rżenie koni. Kiedy się rozpędzą nikt ich nie dogoni.

Na wiejskim podwórku Osioł patrzy z boku, nie wie co ma robić.

Też swą obecnością piknik chce ozdobić. Wreszcie jest gospodarz, niesie coś pysznego.

Będzie więc jedzenie tutaj dla każdego. Trawę dziś dostanie owca, koń i krowa.

Dla osiołka porcja też już jest gotowa. Kogut oraz kury mają pyszne zboże.

To w niesieniu jajek na pewno pomoże. Każdy uczestniczy w wesołej zabawie.

Kiedy się najedzą, odpoczną na trawie.

Rozmowa na podstawie wiersza.

– Co odbywa się od rana pod stodołą wujka?

– Co robi baran z owcą?

– Co robi krowa?

– Co zrobiły kurczaki?

– Dlaczego koza sama skubie trawę?

– Jakie zwierzę rży? Gdzie stoi osioł?

– Co gospodarz przyniósł zwierzętom?

– Kto dostanie trawę?

– Kto zje ziarna zbóż?

– W czym pomoże kurom zjedzenie pysznego zboża?

– Co zrobią zwierzęta, gdy będą najedzone?

„Co jedzą zwierzęta” – oglądanie ilustracji.

Nazwij zwierzęta poniżej, powiedz gdzie mieszkają, co jedzą oraz co mamy dzięki tym zwierzętom.

Bez tytułu

Bez tytułu2

5

Bez tytułu23

 

„Odgłosy zwierząt”

Wysłuchaj odgłosów zwierząt oraz powiedz jakie to zwierzę.

https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE

Książka

Proszę o wykonanie zadań z książki cz. 3 strona 72-73

2. Kogut – praca plastyczna

Na początek przygotujcie wszystkie potrzebne elementy i wytnijcie je. Jeśli macie problem z narysowaniem danego elementu, poproście rodziców.

img_8831

 

img_8832-1024x768

Duszki – 09.04.2021

1. „Dni tygodnia” – zabawa matematyczna

Tydzień kwietniowej pogody

Pani Wiosna napisała dziś list do swojej siostry Pani Zimy o tym, co słychać w wiosennej krainie. Sporo napisała o psikusach jednego ze swych synów. Ten syn to oczywiście wiosenny miesiąc. Czy domyślacie się, jaką ma nazwę? Podpowiem wam, że niektórzy wołają na niego: „plecień”. Tak, ten miesiąc nazywa się kwiecień. Pani Wiosna przeczyta wam teraz, co napisała o nim w swoim liście. Posłuchajcie bardzo uważnie.

„Tydzień kwietniowej pogody”.
Edyta Kaczanowska

Kwiecień plecień w tygodniu przeplata
trochę zimy, trochę lata!
W poniedziałek świeciło słonko,
motylki fruwały nad zieloną łąką.
We wtorek pokropiło deszczem
i wiatr zawiał mocno jeszcze.
W środę znów było słoneczko,
ale się mroźno zrobiło deczko.
W czwartek lekki śnieżek spadł
na kwietniowy senny sad.
W piątek jeszcze deszcz dołączył,
wraz ze śniegiem sobie tańczył.
Sobota już cieplejsza była
deszczem nas nie uraczyła.
A w niedzielę już wiosennie,
ciepło, lekko i przyjemnie.

Po skończeniu czytania: Jakie psikusy miała na myśli Pani Wiosna?
Jakie dni zostały wymienione w liście?

Tydzień ma siedem dni

Pani Wiosna zamienia was teraz w dni tygodnia. ( wybierzcie którym dniem chcecie być)
Zaśpiewam wam teraz piosenkę, w której będę wymieniać kolejne dni tygodnia. Śpiewajcie
razem ze mną.

https://www.youtube.com/watch?v=ojUmv6tRMrk

Na początku pokażcie siedem palców, czyli tyle, ile jest dni tygodnia. Poruszajcie przy
tym dłońmi  (w przód i tył, w górę dół, na boki do siebie, na boki w jedną i drugą
stronę). Gdy w piosence pojawią się nazwy kolejnych dni tygodnia, osoba wyznaczona jako dzień tygodnia powinna
usiąść.

Teraz sprawdzimy, czy uda się wam wymienić kolejne dni tygodnia już
bez piosenki, wymieńcie nazwy dni tygodnia zgodnie z kolejnością występowania. Zacznijcie od poniedziałku.

Powiedzcie jaki mamy dziś dzień tygodnia? W jakie dni tygodnia mamy wolne od przedszkola?

Tygodnie kwietnia

Kwiecień rządzi pogodą przez kilka tygodni. Czy wiecie, gdzie możemy sprawdzić, ile dni i tygodni ma kwiecień? Pani Wiosna przyniosła ze sobą taki oto kalendarz. Najpierw poszukajmy nazwy „kwiecień”. Co słychać na początku słowa „kwiecień”? Czyli musimy poszukać wyrazu, który zaczyna się na literę „k”. Policzmy, ile dni ma kwiecień. (jeśli dzieci mają problem w przeliczaniu, liczymy razem z nimi)

kalendarz-kwiecien-2021

Wiemy już, że kwiecień ma 30 dni. Te 30 dni możemy podzielić na tygodnie. Wiemy już, że każdy tydzień ma 7 dni. Zobaczcie, w kalendarzu też widzimy, że dni zostały zebrane w tygodnie. Tu jest jeden tydzień, tu drugi, tu trzeci, czwarty i kawałek piątego tygodnia (wskazujemy dzieci a odpowiednie rzędy w kalendarzu).

Dni tygodnia na kostce

Teraz dla każdego dnia tygodnia dobierzemy liczbę kropek z kostki do gry. Przypomnijcie, jaki dzień tygodnia występował w piosence jako pierwszy. Tak, to był poniedziałek. Zapamiętajcie, poniedziałek jako pierwszy dzień tygodnia będzie oznaczony jedną kropką.
A jaki dzień będzie oznaczony dwiema kropkami (trzema, czterema, pięcioma, sześcioma)? Dla jakiego dnia zabrakło kropek na naszej kostce?

Dla niedzieli przygotowałam taki oto kartonik: Ile jest tu kropek?

VII

Teraz sprawdzimy czy zapamiętaliście wszystkie kropkowane znaki dla dni tygodnia. Każdy powie jakiemu dniu tygodnia daliśmy tyle kropek.

1IIIIIIVVVIVII

Dni tygodnia na kole

Pani Wiosna chciałaby, żeby na tym kole powstał specjalny kalendarz z dniami tygodnia. W każdej części koła umieścimy nasze znaki dni tygodnia. Zaczniemy od dowolnego miejsca na kole i będziemy układać kartoniki zgodnie z ruchem wskazówek zegara, czyli w prawo. Dzieci układają na kole, podzielonym na 14 części, kartoniki w odpowiedniej kolejności (patrz foto obok). Za każdym razem zostaje podana nazwa dnia tygodnia. Potem zaznaczamy czerwonym spinaczem wymieniony dzień tygodnia.

kolo

Wczoraj i jutro 

Przypomnijcie, jaki dzień tygodnia mamy dzisiaj. Ile kropek ma ten dzień na naszym kole? Oznaczę ten dzień czerwonym spinaczem. Żółty spinacz pokaże dzień, który był wczoraj, a niebieski to dzień, który będzie jutro (patrz foto obok).

kolooo

 

Wykonajcie także zadania w książce cz. 4 strony 34 – 36

2. Gimnastyka

https://www.youtube.com/watch?v=ufXXXnQ1hiM

 

WNIOSEK dla Rodziców

Na podstawie §2 ust. 4 pkt. (1 lub 2 a – k) Rozporządzenia z dnia 26 marca 2021 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19

Rodzice, którzy chcą zgodnie z w.w. Rozporządzeniem przyprowadzić dziecko do przedszkola muszą TYLKO złożyć wniosek, którego wzór umieszczamy w załączniku.

Prosimy  wcześniej nam zgłosić chęć przyprowadzenia dziecka. wniosek Rodzica o zajęcia

Duszki – 07.04.2021

1. „Teatr” – słuchanie wiersza B. Koronkiewicz.

Jest takie miejsce zaczarowane, gdzie bajka z życiem się miesza.

To, co tam widzisz czasem Cię smuci, a innym razem rozśmiesza.

Na scenie grają piękni aktorzy albo też lalki jak żywe

. Wszystkie historie bardzo przeżywasz i wierzysz, że są prawdziwe.

Przepiękne stroje i dekoracje zachwyt wzbudzają niemały.

Siedzisz w fotelu i zapominasz na chwilę o świecie całym.

Kupując bilet znasz swoje miejsce – ma numer w konkretnym rzędzie.

Oglądasz spektakl w ciszy, skupieniu i czekasz, co dalej będzie.

Kurtyna wznosi się na początku, opada po każdym akcie,

A spacerować można, rozmawiać – w przerwie, to znaczy w antrakcie.

By przedstawienie było ciekawe, żeby się nam podobało,

By każdy szczegół współgrał z całością, pracuje ludzi niemało.

Dla nich na koniec w podziękowaniu publiczność braw nie żałuje,

Za reżyserię, grę, dekorację, wszystkim artystom dziękuje.

Jest takie miejsce piękne i ważne, bo do przemyśleń nas zmusza,

To teatr. Teatr na tym polega, że uczy, bawi i wzrusza…

 

Co to jest teatr? – swobodne wypowiedzi dzieci w oparciu o ilustracje i wiersz

Wteatrze-1

 

Wyjaśnienie znaczenia słów :

Aktor to osoba grająca rolę w teatrze lub filmie.

Spektakl to sztuka teatralna odegrana przez aktorów przed zgromadzoną publicznością.

Kostium to strój aktora, który wyróżnia graną przez niego postać.

Kulisy to miejsce znajdujące się za sceną, w którym aktorzy przygotowują się do występu.

Rekwizyty to przedmioty wykorzystywane w przedstawieniu teatralnym.

Scena to miejsce w teatrze przeznaczone do wystawiania sztuk teatralnych.

Pantomima to rodzaj przedstawienia, w którym aktor (mim) nie używa głosu, lecz odgrywa swoją rolę używając ruchu i gestów.

Antrakt to przerwa między aktami przedstawienia teatralnego

 

Żeby utrwalić wiedzę o teatrze, obejrzyjcie filmik pt. „Jak powstaje spektakl teatralny?”

https://www.youtube.com/watch?v=TkBHN9TYP-0

A teraz kolejna ważna zasada obowiązująca w teatrze. Będzie o tym, w co się ubrać do teatru. Popatrzcie i posłuchajcie :

https://www.youtube.com/watch?v=TDWDr-SWafE

 

2. ” Teatrzyk kopertowy”

W linku poniżej instrukcja wykonania teatrzyku. Można wykonać dowolne postacie z ulubionej bajki.

https://www.superkid.pl/teatrzyk-kopertowy-instrukcja?fbclid=IwAR1plPcJVcEHNgcLMIXd_SuUeEhvBgrSuHK46dLNnZ1pe5JrE_paO688cZ8