Biedronki

16.04.2021

Dzień dobry Biedronki!

Dzisiaj poruszamy się wykorzystując szarfę lub szalik, który z pewnością znajdziecie w domu :)

https://www.youtube.com/watch?v=NQe94DKDZnY

Miłej zabawy!

Biedronki – 14.04.2021r.

Katar” – Utrwalenie piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=XIwg9a-gScI

Połączone z zabawą ruchową .

Moja kolorowa chusteczka. Ozdabianie chusteczki własnym pomysłem.

pol_pl_Co-to-jest-higiena-Kolorowanka-z-naklejkami-26730_9 depositphotos_50032551-stock-illustration-cartoon-handkerchief f4ba61e9c39b34772181b67a3a658006

Biedronki – 13.04.2021r.

Witam Biedronki!

Dzisiaj porozmawiajmy sobie o zębach. Czy wiecie, co jest najważniejsze, aby zęby były zdrowe? Pomyślcie? Jeśli nie wiecie obejrzyjcie filmik.

https://www.youtube.com/watch?v=dPx7230fZKk

 

Po obejrzeniu filmu poproście rodziców, aby sprawdzili czy wy potraficie dobrze umyć zęby. Rodzice nakładają wam pastę na szczoteczkę, a wy spróbujcie wyszczotkować wszystkie zęby! Pamiętajcie, że trzeba je myć przez 2 minuty? Macie w domu klepsydrę która pomaga odmierzać czas? Jest bardzo pomocna.

Czy wiecie co się może wydarzyć, gdy nie będziecie w ogóle myć zębów?

Czy wiecie kogo trzeba odwiedzić, gdy boli ząb? Jakiego lekarza? Proszę obejrzeć film.

https://www.youtube.com/watch?v=r4rn9yrH8uc

https://www.youtube.com/watch?v=ENVIQ-GZpT8

Dla chętnych kolorowanka. Można wykonać według własnego pomysłu farbami, plastelina , wydzieranka…..

indeks zab

Biedronki – 12.04.2021r.

Zdrowie na talerzach” – ustalenie zdrowej, optymalnej diety dla dzieci na podstawie zaleceń instytutu żywienia , (piramida żywienia)Rozmowa o zdrowym odżywianiu. Można obejrzeć film (Jest przeznaczony dla starszych dzieci , jednak nasze biedronki również mogą obejrzeć) i pobawić się przy piosence. Zachącam do zrobienia dziś z dzieckiem zdrowego posiłku -pełnego owoców i warzyw. Pozdrawiam.

\\

a711e3080965958955baebc202a67dd0

https://www.youtube.com/watch?v=1bmJ4Zlj_B4

 

https://www.youtube.com/watch?v=tRfdknaK7Kw

Biedronki – 9.04.2021r.

„Jak chcesz zdrowym być, razem z nami ćwicz!” – zestaw zabaw ruchowych w oparciu o metodę W. Sherborne

Zestaw zabaw ruchowych:

1. Zabawa integracyjna „Wesołe powitanie” /witanie się różnymi częściami ciała/
Dzieci odwracają się twarzą do siebie, na hasło:
Witają się paluszki – witają się paluszkami,
Witają się dłonie – dotykają się dłońmi,
Witają się łokcie – dotykają się łokciami,
Witają się kolanami – dotykają się kolanami,
Witają się stopy –dotykają się stopami,
Witają się plecy – dotykają się placami.

2. Rozdanie kolorowych apaszek, marsz po obwodzie koła w rytm muzyki – płyta CD – Wesoła zabawa – E. Szelągowska, J. Pietrzak.(lub inna dowolna). Chusteczką trzymaną za rogi dzieci wykonują wymachy, raz ręką prawą, raz lewą.
3. Zabawa z apaszkami do muzyki P. Czajkowskiego – Taniec Cukrowej Wróżki z baletu Dziadek do orzechów.
Podczas muzyki dzieci tańczą po całej sali z apaszkami. Między tancerzami porusza się nauczycielka – wróżka. Kilka uderzeń w trójkąt oznacza, ze wszyscy zostają zaczarowani w posągi – dzieci zatrzymują się i przybierają dowolną figurę, a wróżka chodzi i różdżką odczarowuje dzieci. Kto zostaje dotknięty przez wróżkę ponownie zaczyna tańczyć.
4. Przeskoki przez apaszki. Dzieci rozkładają apaszki na dywanie, przeskakują przez nie w rytm muzyki – raz szybko, raz wolno, na przerwę w muzyce zatrzymują się.
5. Zabawa przy piosence „Gimnastyka dobra sprawa”
– dzieci stoją w kole i wykonują ćwiczenia zgodnie z tekstem piosenki.
6. Dzieci rozkładają na dywanie apaszki – domki. Na dźwięk muzyki dzieci wychodzą ze swoich domów spacerują po sali w różnych kierunkach, gdy muzyka milknie dzieci wracają do swoich domów. Zwracamy uwagę czy każde dziecko odnalazło swoje miejsce.
7. Zabawa: Wokół domu. Dzieci w rytm muzyki czworakują wokół apaszki – domu, na sygnał zmiana kierunku.
8. Zabawa: Cicho – sza. Swobodny bieg na palcach po całej sali. Apaszki kładą na plecach tak, żeby nie spadły w czasie biegu – płyta CD – Wesołe zabawa – E. Szelągowska, J.Pietrzak.
9. „Lustra” – dzieci siadają naprzeciwko siebie. Zadanie polega na wykonywaniu takich samych ruchów, jakie zaprezentuje partner. Ruchy mogą być dowolne, ważne aby były wykonywane dokładnie i powoli. Dzieci wykorzystują kolorowe apaszki.
10. Masażyk „Idzie Ola do przedszkola”. Dzieci dobierają się parami. Dziecko z pary masuje plecy partnera. Potem następuje zamiana ról.

Idzie Ola do przedszkola – palce rąk maszerują od dołu pleców ku górze
I wesoło sobie skacze – delikatne pukanie w plecy, podskakiwanie
Misie, lalki już czekają – głaskanie na przemian prawą i lewą dłoni?

Zaraz je zobaczę – układamy dłonie na łopatkach, robimy słoneczka
Przyszedł także mały Olek – palce obu rąk maszerują od dołu pleców ku górze
Narysował koło – oburącz zakreślamy koła
Bierze klocki, samochody – delikatnie pukamy wszystkimi palcami, potem ruch falisty
Bawi się wesoło – oburącz zakreślamy koła
Widzisz mały przedszkolaczku – układamy dłonie na łopatkach robimy słoneczka
Ile tu zabawek – oburącz zakreślamy koła
Jutro przyjdziesz i od rana – palce obu rąk maszerują od dołu pleców ku górze
Zaczniemy zabawę – kreślimy oburącz koła.

11. „Kołysanie” –dzieci w parach, razem się kołyszą, trzymają w ręce prawej – jedną apaszkę za rogi, w lewej ręce – drugą, którą miał kolega, muzyka – kołysanki (wersja instrumentalna).
Oczy się zamykają, chwila ciszy, powolne przebudzenie, przeciąganie, wstanie, rześkie podskoki.

Życzymy miłego weekendu!Do zobaczenia!

Biedronki – 8.04.2021r.

Apteczka pierwszej pomocy” – rozmowa o przedmiotach, które powinna zawierać apteczka, proszę pokazać dziecku prawdziwą apteczkę i omówić jej zawartość:-).

Dla chętnych kolorowanie przedmiotów znajdujących się w apteczce i wklejanie ich do pokolorowanej i wyciętej wcześniej apteczki, oraz film edukacyjny.

Selecta-Zabawkowa-Apteczka-Zestaw-Malego-Lekarza_[73521]_568 unnamed zestaw-pierwszej-pomocy-szpital_52f8b3d374034-p 14fe9fc228ea274584257f57167363ce

https://www.youtube.com/watch?v=5i6ngsLmULo

Biedronki – 7.04.2021r.

Katar” – wysłuchanie i omówienie treści piosenki, nauka melodii refrenu połączona z zabawą ilustracyjną,

https://www.youtube.com/watch?v=XIwg9a-gScI

https://www.facebook.com/edumuzgdynia/videos/899711743798180

 

Bez tytułu

Chętni mogą wykonać opaskę :-) Pozdrawiamy

Biedronki- 6.04.2021r.

Temat tygodniowy – „Nigdy nie bój się lekarza, gdy choroba się przydarza”

Naszym celem w tym tygodniu będzie rozwijanie świadomości wartości zdrowia i konieczności dbania o nie.

 

Proszę, aby dzieci obejrzały film edukacyjny (proszę wkleić link do przeglądarki www.):

 

https://www.youtube.com/watch?v=TJhXmpwtHSs

 

 

 

Warto porozmawiać z dzieckiem na temat – „Co to jest choroba?”

– Czy pamiętasz, jak się czułeś/taś, gdy ostatnio byłeś/łaś chory/a?

Ważne, aby dziecko opowiedziało o swoich doświadczeniach i potrafiło dostrzec symptomy choroby (złe samopoczucie, katar, kaszel,gorączka)

– Co musimy robić, aby zdrowo rosnąć i nie chorować? – swobodne wypowiedzi dzieci.

Proszę przeczytać dziecku tekst Cz. Janczarskiego
„Naprawimy misia”, jako wstęp i zachęta do zorganizowania zabawy “Szpital dla misiów”.
 
“Naprawimy misia”
– Kto misiowi
urwał ucho?
No, kto? – pytam.
Cicho, głucho…
Nikt się jakoś
nie przyznaje.
Może jechał
miś tramwajem?
Może upadł,
biegnąc z górki?
Może go
dziobały kurki?
Może Azor
go tarmosił,
urwał ucho,
nie przeprosił?
Igła, nitka,
rączek para.
Naprawimy
szkodę zaraz.
O! Już sterczą
uszka oba.
Teraz nam się
miś podoba.
 
Dzieci opowiadają, w jakich sytuacjach jest potrzebna wizyta lekarska, jakie mają związane z tym doświadczenia, jak należy zachować się w przychodni. Poznają prezentowane przez rodzica narzędzia lekarskie, mówią, do czego służą, wysłuchują bicia swojego serca przez stetoskop ( oczywiście jeśli to możliwe). Można pozwolić dziecku aby posłuchało bicia naszego serca po prostu przykładając ucho do klatki piersiowej. Następnie dziecko z przytulanką siadają na krzesełkach ustawionych w rzędzie jak w przychodni, oczekują przyjęcia do lekarza. Po wejściu do „gabinetu”
muszą powiedzieć, co dolega „choremu”, wysłuchać porady „lekarza” (rodzica) . Rodzic zwraca uwagę na potrzebę stosowania zwrotów grzecznościowych. Następnie
lekarzem może zostać dziecko.

Dzieci uwielbiają bawić się w lekarza. Można im to umożliwić i dać do zabawy zestaw lekarski: bandaże, puste opakowania po syropach, karteczki, długopis (to co aktualnie posiadamy w domu).

 

Jeżeli ktoś ma możliwość to można wydrukować dla dziecka kartę pracy.

lekarz