Jeżyki

Zbieramy grzyby

Witajcie kochani!

Dalej pozostajemy w tematyce leśnej. Dzisiaj troszkę więcej dowiemy się o grzybach, które możemy znaleźć w naszych lasach.

Przypomnij sobie wyprawę do lasu na grzyby. Myślę, że każdy z was miał już okazję zbierać grzyby w lesie.

images (1) images images (2)

Ważny jest odpowiedni strój: buty, ciepła kurtka. Nie możemy także zapomnieć o koszyku do którego będziemy wkładać grzyby.

Zbieranie grzybów to bardzo przyjemne zajęcie. Musimy jednak  pamiętać, że nie wszystkie nadają się do zjedzenia. Należy wiedzieć jakie grzyby zbierać. Niektóre z nich są jadalne, a inne trujące. Aby dowiedzieć się więcej obejrzyj atlas grzybów i posłuchaj ciekawych informacji o nich.

 

 

Następne zadanie dla Ciebie to grzybowe puzzle.

Wybierz jeden lub dwa obrazki z grzybami. Będzie trzeba je wydrukować, a następnie dorosły tnie wydrukowane grzyby na 5 nierównych części. W ten sposób powstaną puzzle. Weź czystą kartkę i złóż obrazek z części, układając go na kartce. Następnie przyklej wszystkie części do kartki, tak aby powstał piękny obraz z grzybami. Powodzenia

A oto obrazki na puzzle do wyboru:

42556191_2024147284304582_1451785154631565312_n 42539889_2024147294304581_377576042484727808_n 42547904_2024147197637924_2337286872809603072_n 42677017_2024147157637928_16705481456222208_n 42638809_2024147210971256_1431790930817449984_n 42629497_2024147244304586_4084024753260593152_n

 

Puzzle ułożone? Tak, super.

A teraz czas, aby trochę się poruszać.

Zapraszam do zumby.

Postaraj się naśladować ruchy i tańczyć razem z dziećmi.

Poczuj pozytywną energię.

Były ćwiczenia umysłu, ciała, a teraz czas na ćwiczenie buzi i języka.

Zapraszam do gimnastyki buzi i języka z przesympatycznymi duszkami. Popatrz na obrazek i posłuchaj mamy lub taty – przeczytają Tobie co należy zrobić. Nie śpiesz się. Miłej zabawy!

122943696_390905348711455_6012731239164856205_n 123047080_1728225050662098_8169050428494736209_n

To wszystko na dzisiaj. Miłego, słonecznego dnia!

29.10.2020

1. „Gdzie się ukryły grzybki?- zabawa tropiąca.

Rodzic ukrywa w różnych miejscach w pokoju wycięte z papieru grzybki. I mówi:

W jesiennym dywanie ukryły się różne grzyby. Dzieciom nie udało się ich zobaczyć. Grzyby zostawiły jednak pewną wskazówkę, zabawę „Ciepło-zimno”. Na jej podstawie musicie odnaleźć grzybki…Po odnalezieniu ich mówimy, gdzie grzybek się ukrył: pod krzesłem, na stole, zaramką do zdjęć, obok kwiatka, między dwiema lalkami, na górze…,na dole….itp.

 

2.Grzybek”- lepienie z plasteliny/ ciastoliny.

Spróbujcie poszukać różnych grzybków, w atlasie, w internecie, zobaczcie że mają one różne kolory. Ale ich budowa jest ta sama: Kapelusz, trzon, czasem ma i pierścień, ma też grzybnię.

Ulepcie z plasteliny takie, które wam sie najbardziej podobają..

Znalezione obrazy dla zapytania grzyby budowa | Education

Dla chętnych:

Jaka to cyfra? Tak, sześć, brawo! Wydrukujcie ją, z małych kawałków krepy zróbcie dużą ilość kulek, posmarujcie cyfrę klejem i wypełnijcie jej kontur kulkami z krepiny.

 

http://www.mamydzieci.pl/wp-content/uploads/2015/01/kolorowanka-cyfra-6.jpg

Powodzenia!

 

 

Pod grzybkiem

Dzień dobry!

Dzisiaj wybierzemy się w tajemnicze miejsce. Jesteście ciekawi dokąd?

W takim razie zaczynamy! Na początek rozwiążemy zagadkę:

Sosnowy lub dębowy, stary albo młody.

Rosną w nim grzyby, rosną też jagody. (las)

Tak, macie rację. To LAS!

Zamykamy oczy i wyobrażamy sobie piękny jesienny las…Chętne dzieci mogą powiedzieć co widzą, opisują jesienny las.

A teraz spójrz na ilustracje. Jesienny las jest pełen kolorów.

images (4)images (3)

Posłuchaj opowiadania:

Pod grzybkiem W. Sutiejew

Pewnego razu złapał Mrówkę silny deszcz.
Gdzie się schronić? Zobaczyła Mrówka na polance mały grzybek, podbiegła do niego ukryła się pod jego kapeluszem. Siedzi pod grzybem w nadziei, że deszcz przeczeka. Ale deszcz leje i leje jak z cebra… Podpełznął do grzyba mokry Motylek:
-Mrówko, Mrówko, wpuść mnie pod grzybek! Zmokłem, lecieć nie mogę!
-Jakże cię wpuścić?- odpowiada Mrówka – sama ledwie się tu zmieściłam.
-Jakoś to będzie! W niewygodzie – byle w zgodzie.
Wpuściła Mrówka Motylka pod grzybek. A deszcz przybierał na sile… Biegnie obok grzybka Myszka:
-Wpuście mnie pod grzyb! Leje się ze mnie woda strumieniami.
-Gdzież cię wpuścimy? Przecież nie ma już miejsca.
-Posuńcie się trochę!
Mrówka i Motylek wpuściły Myszkę pod grzybek. A deszcz wciąż leje, ani myśli przestać… A tu skacze Wróbel i lamentuje:
-Ojej, przemokłem cały, kapie mi ze skrzydełek! Wpuście mnie pod grzybek piórka wysuszyć, odetchnąć, deszcz przeczekać!
-Nie ma więcej miejsca.
-Posuńcie się, bardzo was proszę!
-Dobra, niech ci już będzie.
Posunęli się i znalazło się miejsce dla wróbla. Wtem kicnął na polankę Zając i zobaczył grzyb.
-Schowajcie mnie – krzyczy – poratujcie! Lis mnie ściga!…
-Żal mi zająca – mówi Mrówka – Posuńmy się jeszcze trochę.
Ledwie się Zając ukrył, nadbiegł Lis.
-Nie widzieliście zająca? – pyta.
-Nie widzieliśmy.
Poszedł lis bliżej i węszy:
-Czy nie tu właśnie się schował?
-A jakżeby się tu schował?
Machnął lis ogonem i odszedł. A tymczasem deszcz ustał i wyjrzało słonko. Wyszli wszyscy spod grzyba i cieszą się. Mrówka się zamyśliła, wreszcie mówi:
-Jak to wytłumaczyć? Z początku mnie jednej było ciasno pod grzybem, a teraz dla naszej całej piątki znalazło się miejsce!
-Rech- che- che! Rech- che- che! – roześmiał się ktoś nagle.
Spojrzeli wszyscy, a to siedzi Żabka na kapeluszu grzyba i śmieje się:
-Ech, głowy do pozłoty! Grzyb przecież… – Urwała w pół zdania i zniknęła w trawie.
Popatrzyli wszyscy na grzyb i od razu się domyślili, dlaczego przedtem samej Mrówce było ciasno pod grzybem, a potem znalazło się miejsce dla pięciorga.
A wyście się domyślili?

 

A teraz postaraj się odpowiedzieć na pytania:
– Jaka przygoda spotkała zwierzęta na leśnej polance?
– Kto schronił się pod grzybem?
– Dlaczego wszystkie zwierzęta zmieściły się pod grzybem?
– Jak zachowywały się zwierzęta wobec siebie?
-Ile zwierząt skryło się pod grzybem?
– Dlaczego zwierzęta chowały się pod grzybem?

Spójrz uważnie na obrazki i postaraj się ułożyć je według odpowiedniej kolejności, a potem jeszcze raz opowiedz historię, staraj się mówić pełnymi zdaniami.

ChomikImage (5)ChomikImage (10)ChomikImage (4)ChomikImage (9)ChomikImage (3)ChomikImage (8)ChomikImage (2)ChomikImage (7)ChomikImage (1)ChomikImage (6)

Posłuchaj piosenki

Postaraj się zapamiętać zaśpiewać pierwszą zwrotkę oraz refren.

Miłej zabawy!

Pozdrawiamy Was Jeżyki

 

 

27.10.2020

Dzień dobry Dzieci,
w tym tygodniu będziemy spotykać się tutaj, w formie zdalnej.

Dla Was dzisiaj kilka zadań:

Wykonajcie pracę plastyczną „Jesienny szal” Potrzebne nam będą: liście, kartka A4, farby.
Przetnijcie kartkę wzdłuż na 2 równe części, połączcie je ze sobą, posmarujcie liście farbami w kolorach jesieni (czerwony, brązowy, żółty, pomarańczowy). Następnie odciśnijcie je na kartce, jedne obok drugich. Przeliczcie ile liści macie w kolorze żółtym, a ile w czerwonym itd.

liscie 71727125_2548374235231311_8423862603394056192_n

Zapraszam teraz do poruszania się przy ćwiczeniach, które znajdziecie tutaj.

Dla chętnych dzisiaj kolejna literka D,d.

Pomyśl i wymień wyrazy, które rozpoczynają się głoską d. Podziel je na sylaby, policz ile ich jest.

Scan-2020-10-27_09-56-05

Powodzenia!

Bezpieczeństwo na wakacjach

Kochani,
okres wakacyjny to szczególny czas dla całej rodziny. Właśnie w lipcu i sierpniu wielu z nas wyjeżdża na urlop, a dzieci i młodzież spędzają wakacje nad wodą, w górach, czy na koloniach. Towarzyszące wypoczynkowi odprężenie sprawia, że często zapominamy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa. Zwłaszcza, że to głównie rodzice są odpowiedzialni za bezpieczeństwo swoich pociech. Chcąc więc ograniczyć zagrożenie skorzystajcie Państwo z naszych porad:
– zapewnijcie dziecku maksimum opieki i zainteresowania;
– samemu uczestniczcie w pozytywnym wypełnieniu mu czasu wolnego;
-wykształćcie w nim zdrowy styl życia – wolny od nałogów;
– sprawdźcie miejsce jego zabawy!! Czy jest bezpieczne;
– nauczcie dziecko nie brania nic od obcych (lizaków, cukierków, itp.);
– zabrońcie mu otwierania drzwi pod nieobecność domowników;
– zabrońcie oddalania się z nieznajomym, czy wsiadania do jego samochodu;
– dowiedzcie się gdzie Wasza pociecha idzie, z kim i kiedy wróci;
– nauczcie ostrożności przy zabawie w pobliżu wody, placu budowy, ruchliwych ulic, itp. niebezpiecznych miejsc;
– nauczcie dziecko poruszania się po drodze pieszo czy rowerem;
– zabrońcie mu chwalenia się innym co fajnego jest w domu;
– dowiedzcie się z kim ono przebywa podczas zabawy poza domem (wypytajcie o koleżanki, kolegów – co robią, gdzie mieszkają, czy mają w domu telefon);
– sprawdźcie także przygotowanie oferujących wyjazdy kolonijne (warunki pobytu, kwalifikacje opiekunów, zakres i rodzaj zajęć wypełniających czasu wypoczynku).
Przestrzegajcie swoje dziecko przed kontaktami z dzikimi zwierzętami, bezpańskimi psami, które choć miłe i spokojne mogą być niebezpieczne i np. dotkliwie pogryźć czy zarazić wścieklizną. Uczcie dziecko, że nie wolno podchodzić do zwierzęcia, które nie ucieka przed nami, nie wolno go głaskać lub drażnić w jakikolwiek sposób. W razie kontaktu z psem zachowajcie spokój, nie uciekajcie, nie krzyczcie, nie patrzcie mu w oczy, nie wykonujcie szybkich ruchów. Jeżeli pies zaatakuje przyjmijcie postawę żółwia. Kucnijcie, zwińcie się w kłębek chroniąc głowę, szyję i brzuch.

PODCZAS POBYTU NAD WODĄ
pamiętajcie, że najbezpieczniejsza kąpiel to ta w miejscach odpowiednio zorganizowanych i oznakowanych, będących pod nadzorem ratowników, czy funkcjonariuszy Policji Wodnej;
zawsze stosujcie się do regulaminu kąpieliska i poleceń ratowników, opiekuna obiektu czy policjasntów;
bawiąc się w wodzie nie zakłócajcie wypoczynku i kąpieli innym, przede wszystkim nie krzyczcie, nie popychajcie innych;
nie wrzucajcie przedmiotów do wody;
nigdy nie skaczcie do wody w miejscach nierozpoznanych;
jeśli dzieci są w wodzie miejcie nad nimi ciągły nadzór, również gdy potrafią pływać. Zwykłe zachłyśnięcie wodą może skończyć się utonięciem;
nie pozostawiajcie na brzegu swoich rzeczy bez opieki. Jeśli są one cenne to oddajcie je lepiej do przechowalni lub pozostawcie w domu;
korzystając ze sprzętu pływającego zawsze sprawdzajcie jego sprawność i ubierajcie kamizelkę ratunkową. Bezwzględnie zakładajcie kamizelkę dziecku;
nie pływajcie łódkami, kajakami, rowerami czy motorówkami zbyt blisko kąpiących się;
korzystając z materaca nie odpływajcie zbyt daleko od brzegu.

Większość utonięć jest rezultatem braku wyobraźni: korzystania z kąpieli po wypiciu alkoholu, w miejscach zabronionych czy skakania do wody po opalaniu.

BĘDĄC W GÓRACH
podczas wycieczek dostosujcie obuwie i ubiór do panujących warunków atmosferycznych zakładając, że pogoda może w każdej chwili się zmienić;
słuchajcie prognoz pogodowych w radiu czy telewizji;
wychodząc ze schroniska na szlak, poinformujcie o tym jego pracowników podając planowaną trasę przemarszu i przybliżoną godzinę powrotu. Zgłoście swój powrót;
przed wyprawą zapoznajcie się z mapą terenu dobierając długość i trudność szlaku turystycznego do możliwości najsłabszych uczestników wycieczki;
w górach również bądźcie ostrożni w kontaktach z osobami obcymi;
jeśli macie ze sobą telefon komórkowy zaprogramujcie w nim numery najbliższych placówek GOPR;
zawsze zabierajcie ze sobą podstawowy sprzęt pierwszej pomocy, zwłaszcza do opatrywania ran i usztywniania złamanych czy zwichniętych kończyn, a także latarkę i gwizdek do sygnalizacji miejsca pobytu;
nie wspinajcie się po skałach bez asekuracji i odpowiedniego przygotowania ,a także sprzętu. Lepiej skorzystać z pomocy instruktora i w zaproponowanym przez niego terenie.

W górach karetka do nikogo nie dojedzie, znalezienie kogoś jest bardzo trudne (nawet z powietrza) – nikt więc szybko nie udzieli Wam pomocy. Uważajcie więc na siebie, bądźcie rozważni i wykorzystajcie do maksimum swoją wyobraźnię.
received_310074593503988

received_203588967528633

received_612524089702136

received_704269553480186

received_199318938024090

received_611650729459374

received_887796991721143
Bezpieczne-Wakacje-by-Ponad-Wszystko-1061x1500

unnamed

Filmiki:
https://www.youtube.com/watch?v=0iidgRGFl60
https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA

https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio

Wakacyjne zadania:
599f7335f1ce8005a602c5df194949aa

polacz_do_obrazka

Praca plastyczna:
Jeżyki, wykonajcie wspólnie z rodzicami prace plastyczną na temat bezpiecznych wakacji. Technika pracy dowolna. Prace prześlijcie do pań z grupy (adresy meilowe podane w poprzednich postach. Najlepsze i najciekawsze prace ocenimy i nagrodzimy.
Pozdrawiamy Was serdecznie. Buziaki.

Dzień Taty

Tatusiom kochanym,
my z serca składamy:
Zdrowia, sił i codziennej radości,
żadnych problemów ze stawami kości.
Obyś miał zawsze spokojną głowę,
do nas – dziewczyn i chłopców nerwy stalowe.
Cierpliwość świętą!
Rękę nie ciężką!
Spokojnego ducha,
kiedy trwa zawierucha.
Niech Ci płyną jak najmilej
życia trudne chwile,
w dzień dzisiejszy Tatku miły,
tego my
córeczki  i synkowie Ci życzymy!

https://www.youtube.com/watch?v=kXT48OLPucU

Piosenka dla taty:

https://www.youtube.com/watch?v=AjV0cal75LQ

Pozdrawiamy!!

 

Witajcie Kochani,
tym razem ruszamy w morskie głębiny. Na początku posłuchajcie bajkę o złotej rybce.
https://www.youtube.com/watch?v=Eu5tttAl5bQ&fbclid=IwAR01OJ6qW5CZPQsCiWWcoePXm5v21t3xozsEIr42sovM1w93wG4xUouoXr8

Rozmawiamy z dziećmi o treści bajki:
1. W jakim miejscu żyli bohaterowie bajki? (nad morzem)
2. O kim opowiadała bajka? (o rybaku, jego żonie i rybce)
3. Opowiedzcie mi jakim człowiekiem był rybak? (miał dobre serce, wypuścił rybkę na wolność, nie lubił się kłócić, spełniał zachcianki żony)
4. Dlaczego rybka tak cierpliwie spełniała życzenia rybaka? (była wdzięczna, chciała wynagrodzić rybakowi jego dobry uczynek, polubiła rybaka)
5. Jaki charakter miała żona rybaka? Jak postępowała? (była niedobra, kłótliwa i zachłanna, ciągle żądała dla siebie czegoś nowego, była chciwa i niewdzięczna)
6. Jaka kara spotkała żonę rybaka? (straciła wszystko co dostała od rybki, była chciwa i żądała za dużo, chciała mieć rybkę na własność i rozkazywać jej, nie umiała się cieszyć z tego co otrzymała)

Zabawa ruchowa RAZ RAZ
Rodzic – wieloryb, dzieci są rybkami i kląsają. Wieloryb chodzi między nimi, starając się złapać rybkę, dopóki ona nie ukucnie.

Zadania:
1. Ułóż morskie puzzle:
ryby
2. Dopasuj cienie do obrazków:
ryby2
3. Praca plastyczna:
Do zrobienia rybki potrzebne nam będą: 2 płyty CD, kolorowa kartka, nożyczki, klej lub taśma dwustronna, pisak.
Z szablonu wycinamy elementy rybki, naklejamy je na płytę. Błyszcząca strona płyty powinna być na zewnątrz, a z drugiej strony powinny być naklejone elementy. Następnie z drugiej strony rybki naklejamy drugą płytę. Tak żeby przyklejone elementy z papieru były w środku, pomiędzy płytami a dzięki temu rybka będzie cała błyszcząca.

ryba4

ryby3

Pozdrawiamy i życzymy miłej pracy.

Nasze MAMY

Witamy

1. Dwie mamy D. Gellner – inscenizacja utworu – wykorzystujemy pacynki, lalki , misie  albo angażujemy starsze rodzeństwo

Dwie Mamy
DOROTA GELLNER
Występują:
Narrator
Mama l
Mama 2

Narrator:
Czy słoneczko, czy wiaterek,
chodzą mamy na spacerek.

(z przeciwnych stron sali wchodzą dwie mamy i zderzają się wózkami)

Mama l:
Dzień dobry! Jak tam córeczka?

Mama 2:
Dziękuję. Jest bardzo grzeczna.
A jak tam pani synek?

Mama l:
Niegrzeczny odrobinę.

Mamy: (razem kiwają głowami),
Aha! Aha! Aha!
(odchodzą z wózkami w przeciwne strony)

Narrator:

Wózki mi się podobały.
Lecz te mamy takie małe…?

(mamy wpadają na siebie drugi raz)

Mama 2:
Jak synek?

Mama l:
Jak córeczka?

Mama 2:
Wypiła butlę mleczka.

Mama l:
Co? Jedną? A mój dwie! I jeszcze kaszkę zje!
I kaszkę, i kotlety! Bo straszny ma apetyt!

Mamy: (razem)
Aha! Aha! Aha! (odchodzą)

Narrator:
Oj, to już zupełnie źle.
Czy niemowlak tyle zje?
(mamy wpadają na siebie trzeci raz)

Mama 2:
Co z synkiem? Jakie wieści?

Mama l: (przechwala się coraz bardziej)
Już w wózku się nie mieści!
O mamę ciągle pyta…

Mama 2:
A moja książki czyta!!!

Mama l: (kłótliwie)
Akurat! Tralala! A mój na trąbie gra!
(obrażone odchodzą w przeciwne strony, zapominając o wózkach)

Narrator:
Jak się mamy posprzeczały,
to o wózkach zapomniały.
Ładna sprawa… ładna sprawa…

Mamy:
(podbiegają do wózków)
Bo to przecież jest zabawa!
A w tych wózkach zamiast dzieci
misie z pluszu leżą przecież!
(wyjmują misie z wózków i pokazują publiczności)

2. Omawiamy treść przedstawienia:

O kim była ta historia?

Co mamy robiły, gdy spotkały się na spacerze?

Jak mamy opiekowały sie swoimi dziećmi?

Czego dowiedzieliśmy się na końcu przedstawienia?

3. A teraz czas na wspaniały prezent dla naszych kochanych mam.

Zrobimy naszyjnik z makaronu. Potrzebne nam będą sznurek, makaroniki do nawlekania oraz kolorowe farbki i pedzelek.

Makaroniki malujemy na ulubione kolory mamy, nastepnie musimy odczekać, aż wyschną. Gdy bedą już suche nawlekamy je na sznureczek.

Z pomocą kogoś dorosłego zawiązujemy dwie końcówki sznureczka i piekny naszyjnik gotowy!

unnamed

 

Możemy też dla was listę wyzwań do zrobienia w dniu mamy

mama

 

Spróbujcie też stworzyć piękny portret mamy

 

 

25.05 twarz mamy

 

A na koniec popatrzcie i posłuchajcie

https://www.youtube.com/watch?v=LZ40zA68A6s

 

 

WIOSENNA ŁĄKA

96735680_124404852576585_7516312168090828800_n

Witamy,

w tym tygodniu tematem zajęć będzie wiosenna łąka. Na początku zapoznajmy się  z wierszem Zbigniewa Baryły pt. „Wiosenna łąka”:

Wiosenna łąka w promieniach słońca
cała zielona jest i kwitnąca.
Pszczoły, motyle nad nią fruwają,
a w trawie świerszcze koncerty grają.

Rosną na łące białe stokrotki,
wierzby nad rzeką pokryły kotki.
Żaby rechoczą, śpiewają ptaki,
do gniazd dla piskląt znoszą robaki.

Żółte kaczeńce na łące kwitną,
niebo ma barwę jasnobłękitną.
Wśród kwiatów pszczoły pilnie pracują,
zbierają nektar, miód produkują.

Słoneczko grzeje, stopniały śniegi,
na noskach dzieci są pierwsze piegi.
Cieszą się dzieci i ziemia cała,
że wiosna do nas już zawitała.

Posłuchajmy również piosenek o łące:

https://www.youtube.com/watch?v=cb0dNXPEYoc

https://www.youtube.com/watch?v=whxsfwTfHhk

A teraz do pracy…. Przedstawiamy kilka propozycji zadań do wykonania w domu.

Karty pracy:

ćwiczenia grafomotoryczne:

Biedronka-1 Bocian-1 Pszczoła-1

łączenie obrazków z ich cieniami:

polacz_cienie_kwiatki_1 polacz_cienie_motylki

pozostałe:

97136621_124404915909912_213240285818257408_n 97633624_124404889243248_8603543234532081664_n823042e5312e7f87a9e56706d4c4c87a

Praca plastyczna „Żabka na łące”:

6edbd32bdf94d9e17e42d5183d578c47

Praca polega na wycięciu elementów żabki,  złożeniu ich i pokolorowanie żabki. Następnie należy przykleić żabkę  na wykonany przez Was Drogie Jeżyki krajobraz wiosennej łąki. Możecie dorysować innych mieszkańców łąki.  Czekamy na Wasze twórcze prace.

Życzymy Miłej zabawy.

Pozdrawiamy

 

Dzień bibliotekarza

JakPowstajeKsiazka-1-1

8 maja obchodzimy Dzień bibliotek i Bibliotekarza. Na początku wyjaśnijmy, czym jest biblioteka?

„Biblioteka”

Biblioteka to taka instytucja kultury,

która gromadzi zbiory biblioteczne – różne książki, dziecięce lektury.

Lecz nie tylko są tam książki ze szkolnej półeczki są czasopisma, gazety, dziecięce bajeczki.

Każdy coś dla siebie znajdzie i duży i mały, bo w bibliotece ogromny jest księgozbiór cały.

Bajki i baśnie, komedie i dramaty.

Znajdzie się coś dla dziecka, dla mamy i taty.

W miejscu tym znajdziesz wiele informacji, potrzebnych na przykład do szkolnej prezentacji.

To miejsce, w którym ciszę należy zachować, nie wolno rozmawiać, biegać czy też hałasować.

W bibliotece będziesz miał swą kartę założoną, w którą Pani bibliotekarka będzie wpisywała każdą Twą książkę wypożyczoną.

Musimy pamiętać o ważnej sprawie, kto książki nie odda, ten karę dostanie.

Pamiętaj by w bibliotece, zawsze każdą książkę brać w czyste ręce, a nawet rzec by się chciało więcej, odkładaj książki zawsze na ich wyznaczone miejsce.

W bibliotece nie musisz książki wypożyczać, możesz również w czytelni coś tylko przeczytać. Fragment książki, którym będziesz zainteresowany, gdy poprosisz Panią w bibliotece, zostanie on skopiowany.

Pamiętajcie więc drogie dzieci i droga młodzieży, że biblioteka to miejsce publiczne, w którym stosownie zachować się należy.

Autorka wiersza: Olga Adamowicz

 

Zachęcamy Was do poznania historii o tym,  jak powstaje książka?

e80a9d10e4531baa0df1798752e93833

 

Praca plastyczna

Zadaniem dziecka jest stworzenie własnej zakładki do książki. Podzielcie się z Nami Waszymi pracami.

http://przedszkolankowo.pl/2017/04/03/zakladka-do-ksiazek/

Piosenka o bibliotece:

https://www.youtube.com/watch?v=M29Af2Mhf88

Pozdrawiamy