Skrzaty

Pomocne znaki

Dzień dobry kochani!

Na wakacjach warto zwracać uwagę na znaki, które informują, co wolno robić lub zakazują różnych aktywności ze względu na możliwe niebezpieczeństwa.

Dlatego zachęcam do pokazu ilustracji, a zadaniem dziecka jest próba samodzielnego sformułowania, co oznaczają konkretne znaki („obozowisko, „plaża strzeżona”, „zakaz kąpieli”, „zakaz rozpalania ognisk i grillowania”, „punkt medyczny”, „telefon”, „telefony alarmowe”). Można także zwrócić dziecku uwagę na różne kształty i kolory znaków.

C12_znak_telefon punkt medyczny znak obozowisko znak plaża strzeżona znak zakaz kąpieli Znak-zakaz-grilowania-rozpalania-ognisk-odblaskowytelefony alarmowe

Zabawa dydaktyczna „Znam…”

– utrwalenie znajomości swojego imienia i nazwiska, adresu zamieszkania, imion rodziców lub opiekunów

– przypomnienie dziecku, komu mogą takie dane powiedzieć i kogo poprosić o pomoc

 

Teraz żeby każde dziecko mogło dostrzec wszystkie pomocne znaki zachęcam do wykonania własnej lornetki ;)

 

Potrzebujemy:

– dwie rolki papieru,

– kolorowy papier,

– ozdoby,

– sznurek / tasiemkę

– nożyczki,

– klej,

– zszywacz.

 

Zdjęcia poglądowe:

30.06 lornetka 30.06 lornetka2

 

Skrzaciki

DRODZY RODZICE

PROSIMY O UREGULOWANIE NALEŻNOŚCI ZA PRZEDSZKOLE,
ZA MIESIĄC CZERWIEC W WYS. 135,0 ( ZA DZIECI NIE UCZĘSZCZAJĄCE DO PRZEDSZKOLA W TRYBIE STACJONARNYM)!
LUB WG PODANYCH KWOT NA KARTECZKACH !

INFORMUJEMY, ŻE :

-OPŁATA ZA DZIECI UCZĘSZCZAJĄCE W MIESIĄCU LIPCU WYNOSI
270,0 OPŁATA STAŁA+ 8,0 ZA KAŻDY DZIEŃ WYŻYWIENIA,
PŁATNE PRZELEWEM!

ZA DZIECI, KTÓRE NIE BĘDĄ UCZĘSZCZAĆ W WAKACJE –
OPŁATY NIE POBIERAMY !

W MIESIĄCU LIPCU BĘDĄ ROBIONE ZWROTNE PRZELEWY, DLA OSÓB, KTÓRE JESZCZE NIE DOSTAŁY -BO DZIECKO NIE CHODZIŁO-
( ZWROTY NADPŁATY ZA NIEOBECNOŚCI W MARCU-WYŻYWIENIE ORAZ 1/2 ZA OPŁACONE ZAJĘCIA DODATKOWE)

Bezpiecznie na wakacjach

Witajcie!

Wakacje zbliżają się wielkimi krokami, dlatego warto zapoznać z zasadami bezpieczeństwa, które każdy z nas powinien znać i przestrzegać. Na początek zachęcam do obejrzenia bajki edukacyjnej „Bezpieczeństwo dzieci nad wodą”.

https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA

  • Zabawa „wypadkom zapobiegaj, zasad przestrzegaj”– omówienie zasad bezpieczeństwa. Rodzic rozkłada na dywanie ilustracje i recytuje zasady. Dziecko przyporządkowuje każdą  zasadę do odpowiedniej ilustracji.

 bezpieczne wakacje 29.06

  • Mali ratownicy – zabawa muzyczna połączona z nauką zasad . Dziecko dostaje „megafon” (rolkę po papierze toaletowym). Rodzic odtwarza utwór instrumentalny „Skoczna muzyka”, a dziecko tańczy z rolką w rytm muzyki. Na przerwę w muzyce dziecko recytuje fragment po fragmencie wybraną zasadę, a dziecko chórem powtarza  ją przez megafon – jak ratownicy na plaży.
  • Ważne telefony – rodzic pokazuje ilustracje pojazdów pogotowia ratunkowego, straży pożarnej i policji oraz cyfry składające się na numery alarmowe. Dziecko próbuje odgadnąć, który numer pasuje do danego pojazdu ratowniczego.

Rymowanka: Każdy ten numer zna 112.

Pakujemy plecaki

Dzień dobry kochani!

Najpierw zachęcam Was do zabawy „Przygotujmy się na lato”.

Czytamy w rytmiczny sposób poniższą rymowankę. W odpowiednim momencie rodzic zatrzymuje się i wymienia część ciała, a dziecko proponuje ruch z nią związany. Następnie ponownie powtarzamy rymowankę i wymieniamy inną część ciała.

Idzie lato, idzie lato, lato, lato!

Przygotujmy na to, na to, na to…*

Przyszło, przyszło lato, lato,lato!

Już gotowi na to, na to, na to.

Powitajmy lato, lato, lato!                                        *dłonie/głowy/szyje/ramiona/łokcie,itd.

Zabawa „Jedziemy na wycieczkę” – segregowanie obrazków

Drukujemy i rozcinamy poniższe obrazki prezentujące przedmioty przydatne podczas wakacyjnych wyjazdów, następnie rozkładamy je na dywanie. Rodzic wyznacza dwa miejsca/ dwie obręcze i przedstawia dziecku pacynkę – Anię i Antka. Wyjaśnia, że Ania wybiera się nad morze. Antek jedzie z rodziną w góry. Zadaniem dziecka jest pomoc w pakowaniu Antkowi i Ani, wybierając zdjęcia i umieszczając je w odpowiedniej obręczy. Po skończonym zadaniu nazywają wybrane sprzęty i uzasadniają swój wybór. Na koniec można zwrócić uwagę, że niektóre przedmioty, np. czapeczka, okulary czy krem przeciwsłoneczny, przydadzą się na każdym wyjeździe.

jedziemy-na-wycieczke-cz-1-pd-200-5209-1 jedziemy-na-wycieczke-cz-1-pd-200-5209-2

Na koniec zachęcamy do zabaw i ćwiczeń ze Świeżakami.

https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I

„Tato, już lato!”

Witajcie!

Dzisiaj zapoznamy się z piosenką, pt. „Tato, już lato” – Fasolki

https://www.youtube.com/watch?v=AjV0cal75LQ

Ref. Tato, już lato
Będziemy znów jeść lody
Tato, już lato
Kup bilet do przygody
Tato, już lato
Będziemy boso chodzić
Tato, już lato
Już brodę zgolić czas

1. Gdy ciepły dzień, to nawet leń
Na spacer chciałby iść
Już pora wstać i pobiec w świat
A tata jeszcze śpi
Chcę lody jeść, na drzewo wejść
I z góry patrzyć w dół
Zeskoczyć w piach i chociaż raz
Przeskoczyć z tatą rów

Tato, już lato
Będziemy znów jeść lody
Ref. Tato, już lato
Kup bilet do przygody
Tato, już lato
Będziemy boso chodzić
Tato, już lato
Już brodę zgolić czas

2. Gdy ciepły dzień, popływać chcę
Przez słomkę wodę pić
Na piasku spać i trawę rwać
Do lasu z tatą iść
Maliny jeść, jagody też
W kałuży szukać żab
Tu rośnie grzyb, tam ślimak śpi
Na głowę chrabąszcz spadł

Ref. Tato, już lato
Będziemy znów jeść lody
Tato, już lato
Kup bilet do przygody
Tato, już lato
Będziemy boso chodzić
Tato, już lato
Już brodę zgolić czas

Tato, już lato (x4)
Już brodę zgolić czas

Pytania do piosenki:

O czym była piosenka?

Jak myślicie, kto śpiewał piosenkę?

Do kogo była kierowana treść piosenki?

Czy pamiętasz co chłopiec chciał robić z tatą?

A Ty co najbardziej lubisz robić latem z tatą?

Wspaniale! A teraz zapraszam do ponownego odsłuchania piosenki i  nauczenia się jej refrenu. Zanim jednak to zrobicie niech rodzice powtórzą z Wami kilka razy sam tekst refrenu, a potem spróbujcie go zaśpiewać z melodią ;)

W dalszej kolejności zachęcamy Was do zabawy, podczas której będziecie mogli przyporządkować jakiś ruch lub gest do tekstu piosenki.

Udanej zabawy ;)

To już lato!

Witajcie kochani!

Czy wiecie jaką mamy właśnie porę roku?

Ta zagadka pomoże Wam w odpowiedzi na to pytanie:

„Czy wiesz, jaka to pora roku zwie się pośród ludzi,

gdy słonko późno spać idzie, a wcześnie budzi ludzi?”

Tak, dzisiaj przypada pierwszy dzień kalendarzowego lata!

22.06 zdjecie do agadki lato

A czy wiecie jaki dzień będziemy jutro świętować?

23 czerwiec – Dzień Taty

Z tej okazji przygotowałam dla Was opowiadanie Ewy Stadmuller „Tato, idzie lato!”

to-juz-lato-blizej przedszkola-5

Pytania do opowiadania:

Jakie pomysły na spędzenie pierwszego dnia lata mieli poszczególni członkowie rodziny?

Gdzie się ostatecznie wybrali?

Jak spędzili czas w lesie?

Jakie emocje towarzyszyły im podczas kolejnych konkurencji?

Jak spędzacie czas w lecie?

Tak jak już wspomniałam, jutro jest Dzień Taty, dlatego z tej okazji zachęcam Was do przygotowania „Obrazka dla tatusia”.

Należy przygotować: kartkę A4, farby, nożyczki, klej, napis „TATA”.

Poniżej jest załączone zdjęcie jak to może wyglądać, oczywiście kolorystyka jest dowolna.

obraz-dla-taty wtorek 23.06 laurka-dla-taty-napis-02-skonwertowany-skonwertowany (1)-1

Owocnej pracy!

Drogie dzieci!

Dzisiaj zapraszam do kolejnych wspólnych zabaw.

1)Olbrzymy i maluchy – rozmowa w oparciu o fotografie.
Rodzic prezentuje zdjęcia różnych gatunków zwierząt. Dzieci uważnie im się przyglądają i wskazują te, które są ogromnych / małych rozmiarów. Zastanawiają się, czy młode zwierzęta są większe, czy mniejsze niż ich rodzice. Prowadzący zwraca uwagę, że wielkość zwierząt zależy od ich
gatunku. Niektóre stworzenia nawet gdy dorosną, pozostaną bardzo małe. Są natomiast i takie, które rodzą się już bardzo duże, np. słonie, wieloryby.

123

2) Od najmniejszego do największego – zabawa z szeregowaniem. Rozkładamy na dywanie kartoniki z obrazkami zwierząt różnej wielkości. Dzieci wybierają tez jednym rodzajem zwierząt i układają na tablicy od najmniejszego do największego.

4

3)  Na koniec zachęcam do wykonania zadań zgodnie z poniższymi instrukcjami.

5

Powodzenia !

źródło: blizejprzedszkola

Kochane Dzieci! :-)

1). Dzisiaj zapraszam do obejrzenia dwóch filmów dotyczących zwierząt :

 https://www.youtube.com/watch?v=aFBiLlG72yg&t=252s

Po obejrzeniu filmów zapraszam do zabawy „Czyj to głos”- postarajcie się odgadnąć do jakiego zwierzaka należy wydawany dźwięk.

2). Na koniec zachęcam do wykonania pracy plastycznej „Kameleon”.

Dzieci przygotowują brązowe kartki papieru oraz zieloną farbę w różnych odcieniach. Maluchy zanurzają w niej pieczątki w kształcie liści (zrobione np. z ziemniaków) i odbijają na swoich kartkach, tworząc roślinność lasu tropikalnego. Gdy skończą, pozostawiają prace do wyschnięcia .Następnie dzieci  otrzymują woreczek strunowy (wielkości kartki A5 lub zwykłą folię) i czarny niezmazywalny marker. Do woreczka wkładamy  kartkę z obrazkiem kameleona. Za pomocą markera dzieci obrysowują jego kontury. Po wykonaniu czynności wyciągają kartkę z woreczka, a rodzic wciska do środka trzy różne kolory farb i szczelnie zamyka woreczek. Dzieci rozprowadzają palcami farbę w miejscu kameleona. Na zakończenie odcinają zamknięcie woreczka, po czym smarują krawędzie woreczka mocnym klejem typu CR (jest przezroczysty po wyschnięciu) i przyklejają na kartkę z liśćmi.

Bez tytułu

Powodzenia :-)

Skrzaciki

Witajcie

dzisiaj utrwalamy znajomość figur geometrycznych. Posłuchajcie wiersza i wykonajcie karty pracy.

„Wyścig figur” Olga Adamowicz

Pewnego razu, mimo zakazu…

Na ważne spotkanie figury się spóźniły, bo sobie wyścig z góry wszystkie urządziły.

Koła, kwadraty i ostre trójkąty, za nimi pędem gnały prostokąty.

Kwadrat kwadratowy, doszedł do połowy. Trójkąt swą ostrością, wykazał się wytrzymałością.

Prostokąt, przewracając się na boki, robił jak największe kroki.

A na dole tuż przy mecie, Była już figura, jaka? Wiecie?

Tak! To koło zwyciężyło! Gdyż na mecie pierwsze było!

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2020/05/KARTA-PRACY-1-1.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2020/05/KARTA-PRACY-2-1.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2020/05/KARTA-PRACY-https

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2020/05/KARTA-PRACY-8.pdf

Na zakończenie posłuchajcie piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM

 

Skrzaciki

Witajcie,

przed nami kolejny nowy tydzień a wraz z nim nowe wyzwania.

Posłuchajcie wiersza pt. „Dzbanuszek”

Gliniany dzbanuszek,

dwa gliniane kotki

ulepiłem z żółtej gliny

dla małej Dorotki.

Ale ta Dorotka

ma dziurawe ręce:

już z dzbanuszka siedem skorup,

a może i więcej.

Nie płaczże, Dorotko,

twoich oczek szkoda!

Zrobię z gliny drugi dzbanek

i kogutka dodam.

A teraz odpowiedzcie na pytania:

– Co zostało ulepione z gliny dla Dorotki?

– Jakiego koloru była glina?

– Jak myślicie, kto ulepił te rzeczy z gliny?

– Co się stało z dzbanuszkiem? Dlaczego?

Poniżej przedstawiam propozycje pracy plastycznej wykonanej z masy solnej. Miseczkę ozdabiamy według własnego pomysłu.

Na zakończenie zapraszam do zabawy z muzyką.

Dobrej zabawy życzę i przypominam o wysyłaniu prac na adres: majkowska 18@wp.pl