Smerfy

16.04. piątek SMERFY

Witajcie smerfiki!

Jest już piątek, więc czas na gimnastykę!

Zapraszam bawcie się dobrze!

Muzyczna gimnastyka – ćwiczenia w podskokach odcinek 1

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

Czym myjemy zęby? 15.04.2021

Witam kochane Smerfy!

Na początek, proszę o odgadnięcie zagadek:

Jest biała
siedzi w tubie
zęby nią czyścić lubię
. (pasta do zębów)

Na dużym fotelu pacjentów przyjmuje,
rzadziej wyrywa, częściej plombuje
. (stomatolog)

Co to jest-na pewno wiesz,
najeżona jest jak jeż.
Lecz nikogo nie ukłuje, tylko zęby wyszoruje
.(szczoteczka)

Dzisiaj będziemy liczyć i porównywać liczebność zbiorów. Proszę, aby rodzic wydrukował wam szablon ust do zajęć, a wy je pokolorujcie. Należy też przygotować białe nakrętki, albo zęby wycięte z papieru.

„Liczymy czyste ząbki”

Rozwijanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów.
Dz. porównuje liczebność zbiorów, używając określeń: tyle samo, więcej, mniej.

Rodzic rozdaje dziecku obrazek przedstawiający otwarte usta oraz po 6 białych nakrętek lub paseczków wyciętych z papieru( znalazło się też kilka czarnych- chorych zębów ;).
Na początku rodzic demonstruje czynności, które za chwile dziecko będzie wykonywało same:

Następnie wydaje polecania, co do ilości i miejsca umieszczenia zębów na rysunku. Dzieci maja za zadanie porównać, gdzie jest więcej, mniej lub czy jest tyle samo zębów nad dolna lub pod górną wargą. Starają się także ustalić, o ile jest więcej zębów.

Np. Rodzic mówi: proszę umieść 5 ząbków nad dolną wargą. Teraz umieść 4 ząbki pod górną wargą, (można pomóc). Gdzie jest więcej zębów?

Podajemy kilka poleceń więcej:

np. Umieść czarnego zepsutego ząbka nad dolną wargą. Umieść 3 ząbki białe i zdrowe pod górną wargą. Gdzie jest więcej zębów?

 

usta

14.04. środa SMERFY

Witajcie smerfiki.

Środa jak zwykle będzie przebiegała śpiewająco :)

Posłuchajcie piosenki o niezdrowym jedzeniu- Mała orkiestra dni naszych:

https://www.youtube.com/watch?v=1bmJ4Zlj_B4

Powiedzcie rodzicom o czym jest piosenka.

Które jedzenie jest niezdrowe?

Czym możemy zastąpić niezdrowe jedzenie?

Teraz spróbujcie się poruszać w rytm piosenki.

Przesłuchajcie ją kilka razy. Na pewno uda wam się zapamiętać refren.

słowa i muzyka: Jerzy Kobyliński

 

Trzęsą mi się rączki, kiedy widzę paczki  e DH7 e
Pączek niech się dowie, że wybieram zdrowie.  e DH7 e
Trzęsą mi się łydki, kiedy widzę frytki  a e D G
Frytka niech się dowie, że wybieram zdrowie.  a e H7 e (D)

Hej, hej, raz i dwa  C G
Witaminy wolę ja.  a e
Hej, hej, raz dwa trzy   C G
Wolisz je i ty.  a H7 e

Mleczna czekolada w sadło się odkłada
Chipsy znów mnie kuszą, ale odejść muszą
Rozum podpowiada: jesteś tym co zjadasz
A więc mądre dzieci niech nie jedzą śmieci.

Cukru całe mrowie niszczy moje zdrowie
Tłuszcz jak ludożerca co dzień mnie uśmierca
Mówię więc otwarcie porzuć takie żarcie
Nie ma przebaczenia dla złego jedzenia.

 

Utwór pochodzi z płyty „Piosenki Zdrowych Dzieci”

 

Miłej zabawy i do jutra!

Zdrowy ząbek

Witam Smerfiki!

Dzisiaj porozmawiajmy sobie o zębach. Czy wiecie, co jest najważniejsze, aby zęby były zdrowe? Pomyślcie? Jeśli nie wiecie obejrzyjcie filmik.

https://www.youtube.com/watch?v=rTB9z-pOtmw

 

Po obejrzeniu filmu poproście rodziców, aby sprawdzili czy wy potraficie dobrze umyć zęby. Rodzice nakładają wam pastę na szczoteczkę, a wy spróbujcie wyszczotkować wszystkie zęby! Pamiętajcie, że trzeba je myć przez 2 minuty? Macie w domu klepsydrę która pomaga odmierzać czas? Jest bardzo pomocna.

Czy wiecie co się może wydarzyć, gdy nie będziecie w ogóle myć zębów a często będziecie jeść słodycze? Pomyślcie!

Czy wiecie kogo trzeba odwiedzić, gdy boli ząb? Jakiego lekarza?

Posłuchajcie wiersza:

U dentysty
Autor: Bożena Forma
Pan dentysta leczy zęby,
wszyscy o tym wiedzą.
A szczególnie dzieci, które
wciąż cukierki jedzą.
Kiedy nagle ząb zaboli
na fotelu siadasz.
I po chwili mocną plombę
w zębie już posiadasz.Szczotka, pasta to są zębów
wielcy przyjaciele.
Myj dokładnie swoje zęby,
nie tylko w niedzielę. 

Teraz prośba do waszych rodziców, proszę, abyście wydrukowali jedną kolorowankę z tej strony i wykonajcie zdrowego, uśmiechniętego ząbka, lub takiego smutnego. Rodzice mogą wam pociąć ząbka na paseczki, a wy spróbujcie ułożyć puzzle i nakleić je na kartkę.

Powodzenia!

https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/01/Puzzle-2.pdf

Czytaj dalej 

Witam kochane Smerfy!

W tym tygodniu nadal pozostajemy przy tematyce zdrowia. Dziś temat: „Zdrowie na talerzach”.

Kochani obejrzyjcie Piramidę zdrowego żywienia:

 

Piramida żywieniowa - zasady zdrowego żywienia | SuperMenuJak jeść zdrowo? Nowa piramida żywienia 2016

Piramida ta mówi nam ile poszczególnych produktów powinniśmy jeść codziennie:

Kochane Smerfy, bardzo dużo się ruszacie, a także rośniecie, więc to co jecie jest bardzo ważne, abyście zdrowo rośli. Najważniejsze są owoce i warzywa!!!

 

Ostatnie badania wskazują ponad wszelką wątpliwość, że warzywa i owoce powinny być podstawą naszego żywienia. Dostarczają bowiem wielu bezcennych składników (mineralnych, witamin, polifenoli) i w istotny sposób zmniejszają zachorowalność oraz umieralność na choroby układu krążenia, cukrzycę czy nowotwory. Warzywa i owoce spożywajmy więc  jak najczęściej i w jak największej ilości. Powinny stanowić co najmniej połowę, tego co jemy. Pamiętajmy jednak o właściwych proporcjach: 3/4 powinny stanowić warzywa, a 1/4  owoce”

Nie może ich zabraknąć przy waszych posiłkach! Pamiętajcie o tym! Drugie miejsce to produkty pełnoziarniste, czyli chleb, bułeczki, makaron, kasza i ryż. Też trzeba je codziennie jeść! Oczywiście w waszej diecie nie może zabraknąć mleka oraz mięsa, jajek i ryb!

Kochane Smerfy! zauważcie, że słodycze są na samej górze piramidy i jest ich bardzo mało!!! Tak, to oznacza, że nie powinniście jeść zbyt dużo słodyczy!!! Zawsze należy się zapytać mamę o pozwolenie na zjedzenie słodyczy! Mama chce dla was jak najlepiej i wie ile słodyczy możecie zjeść. :)

Teraz zadanie dla Was!

Proszę, abyście z małą pomocą rodziców przygotowali zdrowy posiłek. Mogą to być kanapki (chyba będzie najłatwiej, w przedszkolu byłyby to na pewno kanapki), ale oczywiście pomoc przy obiedzie też jest nieoceniona!

Teraz konkurs na wykonanie pięknej, kolorowej i zdrowej kanapki! Pomyślcie, ta kanapka może coś przedstawiać! Nie może zabraknąć na niej warzyw np. sałaty, ogórka, pomidora czy rzodkiewki!

Liczę na wasze ciekawe pomysły i z chęcią obejrzymy zdjęcia wykonanych kanapek!!

Zdjęcia można przesyłać w aplikacji LiveKid jako wiadomość na czacie do nas(zdjęcie jako załącznik).

Pozdrawiamy

Pani Karolina i pani Justyna!

 

Kolorowe, wesołe i smaczne kanapki, nie tylko dla dzieci - Porady kulinarne  - Polki.pl

Kolorowa, Kanapka, Talerz

 

 

 

9.04. piątek SMERFY

Witajcie smerfiki!

Jak w każdy piątek zapraszam was do zabaw ruchowych!

Zaproście rodziców, rodzeństwo do wspólnej zabawy…

Przebieg zajęć:

1. Zabawa integracyjna „Wesołe powitanie” /witanie się różnymi częściami ciała/
Dzieci odwracają się twarzą do siebie, na hasło:
Witają się paluszki – witają się paluszkami,
Witają się dłonie – dotykają się dłońmi,
Witają się łokcie – dotykają się łokciami,
Witają się kolanami – dotykają się kolanami,
Witają się stopy –dotykają się stopami,
Witają się plecy – dotykają się placami.

2. Rozdanie kolorowych apaszek, marsz po obwodzie koła w rytm muzyki – płyta CD – Wesoła zabawa – E. Szelągowska, J. Pietrzak.(lub inna dowolna). Chusteczką trzymaną za rogi dzieci wykonują wymachy, raz ręką prawą, raz lewą.
3. Zabawa z apaszkami do muzyki P. Czajkowskiego – Taniec Cukrowej Wróżki z baletu Dziadek do orzechów.
Podczas muzyki dzieci tańczą po całej sali z apaszkami. Między tancerzami porusza się nauczycielka – wróżka. Kilka uderzeń w trójkąt oznacza, ze wszyscy zostają zaczarowani w posągi – dzieci zatrzymują się i przybierają dowolną figurę, a wróżka chodzi i różdżką odczarowuje dzieci. Kto zostaje dotknięty przez wróżkę ponownie zaczyna tańczyć.
4. Przeskoki przez apaszki. Dzieci rozkładają apaszki na dywanie, przeskakują przez nie w rytm muzyki – raz szybko, raz wolno, na przerwę w muzyce zatrzymują się.
5. Zabawa przy piosence „Gimnastyka dobra sprawa”
– dzieci stoją w kole i wykonują ćwiczenia zgodnie z tekstem piosenki.
6. Dzieci rozkładają na dywanie apaszki – domki. Na dźwięk muzyki dzieci wychodzą ze swoich domów spacerują po sali w różnych kierunkach, gdy muzyka milknie dzieci wracają do swoich domów. Zwracamy uwagę czy każde dziecko odnalazło swoje miejsce.
7. Zabawa: Wokół domu. Dzieci w rytm muzyki czworakują wokół apaszki – domu, na sygnał zmiana kierunku.
8. Zabawa: Cicho – sza. Swobodny bieg na palcach po całej sali. Apaszki kładą na plecach tak, żeby nie spadły w czasie biegu – płyta CD – Wesołe zabawa – E. Szelągowska, J.Pietrzak.
9. „Lustra” – dzieci siadają naprzeciwko siebie. Zadanie polega na wykonywaniu takich samych ruchów, jakie zaprezentuje partner. Ruchy mogą być dowolne, ważne aby były wykonywane dokładnie i powoli. Dzieci wykorzystują kolorowe apaszki.
10. Masażyk „Idzie Ola do przedszkola”. Dzieci dobierają się parami. Dziecko z pary masuje plecy partnera. Potem następuje zamiana ról.

Idzie Ola do przedszkola – palce rąk maszerują od dołu pleców ku górze
I wesoło sobie skacze – delikatne pukanie w plecy, podskakiwanie
Misie, lalki już czekają – głaskanie na przemian prawą i lewą dłoni?

Zaraz je zobaczę – układamy dłonie na łopatkach, robimy słoneczka
Przyszedł także mały Olek – palce obu rąk maszerują od dołu pleców ku górze
Narysował koło – oburącz zakreślamy koła
Bierze klocki, samochody – delikatnie pukamy wszystkimi palcami, potem ruch falisty
Bawi się wesoło – oburącz zakreślamy koła
Widzisz mały przedszkolaczku – układamy dłonie na łopatkach robimy słoneczka
Ile tu zabawek – oburącz zakreślamy koła
Jutro przyjdziesz i od rana – palce obu rąk maszerują od dołu pleców ku górze
Zaczniemy zabawę – kreślimy oburącz koła.

11. „Kołysanie” –dzieci w parach, razem się kołyszą, trzymają w ręce prawej – jedną apaszkę za rogi, w lewej ręce – drugą, którą miał kolega, muzyka – kołysanki (wersja instrumentalna).
Oczy się zamykają, chwila ciszy, powolne przebudzenie, przeciąganie, wstanie, rześkie podskoki.

Miłego weekendu! :)

Apteczka pierwszej pomocy

Kochane Smerfy!

Dzisiaj wykonamy na zajęciach pracę plastyczną – techniczną. W załączniku dodałam apteczkę pierwszej pomocy. Proszę, aby rodzić wam ją wydrukował. Należy pokolorować przedmioty znajdujące się w apteczce a następnie spróbować je wyciąć i wkleić do apteczki. 3 latkom zawsze wycinanie sprawia dużo problemów. Wiem z przedszkola że nie wszystkie Smerfy potrafią dobrze posługiwać się nożyczkami.

Drodzy Rodzice poćwiczcie z dziećmi wycinanie nożyczkami! Można dać dziecku na początek gazetę i poprosić, aby pocięło ją na kawałki tak jak potrafi. Pochwalny dziecko za starania! Najważniejsze, aby się nie zniechęcało, gdy nie będzie mu to wychodziło.

Jeżeli dziecku nadal nie wychodzi wycinanie nożyczkami to rodzic może oczywiście pomóc i wyciąć drobne elementy.

Najważniejsze, aby dziecko pokolorowalo apteczkę i później ja skleiło!

Powodzenia!

Drodzy Rodzice zachęcamy do wysyłania zdjęć wykonanych prac za pośrednictwem naszej aplikacji LiveKid jako wiadomość do nauczycielki i dodanie zdjęcia jako załącznik.

Pozdrawiamy!

Pani Karolina i  Justyna!

miś-doktor

 

stetoskop-mono

 

 

7.04. środa SMERFY

 

Witajcie smerfiki!

Dziś przygotowałam dla was piosenkę Piotr Rubik- „O zdrowiu” , posłuchajcie:

https://www.youtube.com/watch?v=HjRiJUHnCuw

Powiedzcie rodzicom o czym jest piosenka.

Co należy jeść, aby być zdrowym?

Co mają warzywa i owoce?

Co należy jeszcze robić, aby być zdrowym?

A teraz wstańcie i spróbujcie poruszać się do piosenki. Przesłuchajcie ją kilka razy.

np. Na zwrotkę – marsz….

Ref. trucht…..

Na słowa jedz warzywa i dalej – uderzanie dłońmi o uda.

na słowa lala lala lala.. – młynek rękami

Na słowa o ćwiczeniach poruszamy się zgodnie ze słowami w piosence.

Na słowa o witaminkach pokazujemy (przeliczamy) na paluszkach i wskazujemy na co ona pomaga.

Mam nadzieje, że wam się podobała. Może uda się zapamiętać słowa refrenu.

Miłego dnia!

 

lekarz

Co to jest choroba?

Katar, przeziębienie, gorączka - kiedy dziecko powinno zostać w domu? |  Dzień Dobry TVN

Temat tygodniowy – „Nigdy nie bój się lekarza, gdy choroba się przydarza”

Naszym celem w tym tygodniu będzie rozwijanie świadomości wartości zdrowia i konieczności dbania o nie.

 

Proszę, aby dzieci obejrzały film edukacyjny (proszę wkleić link do przeglądarki www.):

 

https://www.youtube.com/watch?v=TJhXmpwtHSs

 

 

Warto porozmawiać z dzieckiem na temat – „Co to jest choroba?”

– Czy pamiętasz, jak się czułeś/taś, gdy ostatnio byłeś/łaś chory/a?

Ważne, aby dziecko opowiedziało o swoich doświadczeniach i potrafiło dostrzec symptomy choroby (złe samopoczucie, katar, kaszel,gorączka)

– Co musimy robić, aby zdrowo rosnąć i nie chorować? – swobodne wypowiedzi dzieci.

Proszę przeczytać dziecku tekst Cz. Janczarskiego
„Naprawimy misia”, jako wstęp i zachęta do zorganizowania zabawy “Szpital dla misiów”.
 
“Naprawimy misia”
– Kto misiowi
urwał ucho?
No, kto? – pytam.
Cicho, głucho…
Nikt się jakoś
nie przyznaje.
Może jechał
miś tramwajem?
Może upadł,
biegnąc z górki?
Może go
dziobały kurki?
Może Azor
go tarmosił,
urwał ucho,
nie przeprosił?
Igła, nitka,
rączek para.
Naprawimy
szkodę zaraz.
O! Już sterczą
uszka oba.
Teraz nam się
miś podoba.
 
Dzieci opowiadają, w jakich sytuacjach jest potrzebna wizyta lekarska, jakie mają związane z tym doświadczenia, jak należy zachować się w przychodni. Poznają prezentowane przez rodzica narzędzia lekarskie, mówią, do czego służą, wysłuchują bicia swojego serca przez stetoskop ( oczywiście jeśli to możliwe). Można pozwolić dziecku aby posłuchało bicia naszego serca po prostu przykładając ucho do klatki piersiowej. Następnie dziecko z przytulanką siadają na krzesełkach ustawionych w rzędzie jak w przychodni, oczekują przyjęcia do lekarza. Po wejściu do „gabinetu”
muszą powiedzieć, co dolega „choremu”, wysłuchać porady „lekarza” (rodzica) . Rodzic zwraca uwagę na potrzebę stosowania zwrotów grzecznościowych. Następnie
lekarzem może zostać dziecko.

Dzieci uwielbiają bawić się w lekarza. Można im to umożliwić i dać do zabawy zestaw lekarski: bandaże, puste opakowania po syropach, karteczki, długopis (to co aktualnie posiadamy w domu).

 

Jeżeli ktoś ma możliwość to można wydrukować dla dziecka kartę pracy.

lekarz

 

smerfy 2.04.21r

 

Maleńki baranek, co ma złote różki,

Pilnuje pisanek na trawie z rzeżuszki.

Kiedy nikt nie widzi, chorągiewką buja

I beczy cichutko… Wesołego Alleluja…

 

Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych

składamy najserdeczniejsze życzenia:

dużo zdrowia, radości, smacznego jajka, mokrego dyngusa

oraz  wiele wiosennego słońca

życzą Panie z grupy „Smerfy”

 

karta