Żabki

Zabawy ruchowe

Witajcie Żabki w piątkowy poranek. Dzisiejszego dnia przygotowaliśmy dla Was kilka propozycji zabaw ruchowy.

Zabawa ” Co to za zwierzę ? – ruchowo- naśladowcza

Do tej zabawy wykorzystujemy wcześniej przygotowane obrazki zwierząt lub pluszowe maskotki .Dziecko porusza się w rytmie wyklaskiwanym przez rodzica . Gdy rodzic przestaje klaskać , pokazuje obrazek zwierzęcia , o którym była mowa w wierszu ” w gospodarstwie.”  Dziecko mówi nazwę zwierzęcia oraz nasladuje sposób jego poruszania sie i głos .

Trzy kurki – zabawa ruchowa przy popularnej piosence, ilustrowanie ruchem treści utworu. Trzy kurki sł. polskie Karol Hubert Rostworowski, melodia francuska.

Wyszły w pole kurki trzy  – (dziecko maszeruje po sali i śpiewa)

i gęsiego sobie szły.

Pierwsza z przodu,  – ( dziecko macha ręką)

w środku druga, – ( dziecko klaszcze w dłonie)

trzecia z tyłu oczkiem mruga.- ( dziecko pokazuje na oczko)

I tak w pole kurki trzy – (dziecko maszeruje)

raz-dwa, raz-dwa, w pole szły. -(dziecko zatrzymuje się i tupie)

https://youtu.be/i2-YUurj8jY

Zabawa ” Bieg koników „

Wyznczamy na podłodze miejsce ( lub miejsca , w zależności od liczby uczestnków ) , które będą domkami- stajniami dla koników .Dzieci są konikami i stoją w swoich stajniach . Rodzic mówi : koniki wybiegaja ze stajni -Dz. biegną kłusem , szybko na palcach  w rytm wystukiwany przez rodzica . R . przestaje wystukiwać rytm i mówi : Koniki do stajni . Zabawe powtarzamy  zmieniając polecenia : Idą stępa , powoli z wysokim unoszeniem kolan , konie biegną galopem z podnoszeniem wysoko jednej i drugiej nogi na zmianę , konie idą cichutko – powoli na palcach . Na koniec wracają do stajni .

Brawo

Na koniec kilka propozycji kart pracypolacz-w-paryzwierzetaiichprzysmaki

kartapracy

 

Na wiejskim podwórku

Dzień dobry Żabki

„W zagrodzie Małgosi” E.Michałowskiej – słuchajcie wiersza i naśladujcie odgłosy zwierząt.

https://www.youtube.com/watch?v=nKIXv2hKwKA

Posłuchajcie piosenki „Na wiejskim podwórku”

https://www.youtube.com/watch?v=LEYDpARDQMw

Rozmowa na podstawie treści piosenki:

- Co zrobiły zwierzęta?

- Jakie zwierzęta występowały w piosence?

- Co zrobiła gospodyni?

Zapraszamy do zabawy przy piosence naśladując ruchem zwierzęta wiejskie i ich odgłosy.

Miłej zabawy:)

Konik – praca plastyczna

Dzień dobry Żabki:)

Dziś waszym zadaniem będzie wykonanie pracy plastycznej.

Na początek zabawa ruchowa „Koniki”.

https://www.youtube.com/watch?v=qjPRAGyeYJA

„Konik” – praca plastyczna z papierowego talerzyka. Wykonaj wybranego konika łącząc różnorodne materiały plastyczne.

Materiały i narzędzia: duży papierowy talerzyk, pisak, farby, włóczka, kawałki filcu lub innego materiału, nożyczki, klej.

173643716_274323681007045_1975020045166381036_n 13c7f97831f71fbe04e4b2b9f3ce0484

Pozdrawiamy :)

Zwierzęta gospodarskie i ich dzieci

Witajcie Żabki:)

„Zwierzęta gospodarskie i ich dzieci” – zabawa matematyczna.

Na początek dzieci nazywają kolejno na obrazkach wszystkie zwierzęta hodowlane i przypominają nazwy ich potomstwa. Następnie dzieci segregują zwierzęta według wielkości tworząc „rodziny”. Dzieci przeliczają liczbę osobników dorosłych i młodych, porównują ilość  używając określeń „mniej, więcej, tyle samo”.

f72d6362763deffbf2f2bce6584e7515

c0832b5e5daf0fd12b9b52d9111a4b01

Wytnij i ułóż od największego do najmniejszego:

b4231a3b8f4e819a7c63b94c900e006b

Policz ile kropek ma mama kaczka. Wytnij, dopasuj odpowiednią ilość kaczuszek. Czy wszystkie Kaczki znalazły swoje dzieci?

policz kaczki

Miłej zabawy:)

Wiejskie życie

Dzień dobry Żabki:)

Nowy tydzień, nowe zadania. W tym tygodniu poznacie mieszkańców wiejskiego podwórka.

Dowiecie się jakie zwierzęta są hodowane na wsi i jak się nazywają ich domy.

Posłuchajcie wiersza: „Wiejskie życie” Aleksandra Wojtyła


Byłoby dziś znakomicie
lepiej poznać wiejskie życie.

Gdzie stodoła, chlew, obórka,
piesek strzeże tam podwórka.

Gdzie panuje gwar i hałas,
wszyscy chcą cos mówić naraz.

Kurka gdacze, kaczka kwacze,
a tam mała Zosia płacze,

że uciekła jej z podwórka
ulubiona biała kurka.

Ścieżka tam prowadzi wąska,
a przy ścieżce stoi gąska,

która bardzo się dziś złości
i gęganiem płoszy gości.

Napuszają się indyki,
że zbyt głośno ryczą byki.

Krowy pasą się na łące,
obok skaczą dwa zające.

Gdzie już od samego rana
słychać głośny bek barana.

Świnki się taplają w błocie,
koza trawę je przy płocie.

W polu słychać śpiew skowronka,
dużo kropek ma biedronka.

Wokół łąka, pola, las,
tam spokojnie mija czas.

Nieopodal płynie rzeka,
szum jej słychać już z daleka.

Więc słuchajcie moi mili,
nie zwlekajcie ani chwili.

Zapraszam Was na wycieczkę,
gdzie wiejskie zwierzęta poznacie troszeczkę.

Pytania do tekstu: 

- Jakie zwierzęta mieszkają na wsi?

- Gdzie mieszkają zwierzęta?

- Jakie odgłosy wydają?

- Co robiła świnka i koza?

- Dlaczego Zosia płakała?

Zapraszamy do obejrzenia filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U

Kolorowanka:)

c9e4c1e400e099fd3ef8ce2e1a2f0a85

Spacer po dachu

Dzień dobry Żabki:)

Zestaw zabaw ruchowych –  „Spacer po dachu”

Rodzice robią tor przeszkód i po kolei objaśniają dzieciom, co należy wykonać na każdym stanowisku.

1. Wejście na dach – skoki obunóż między szczeblami drabinki, ułożonej z szarf.

2. Spacer po dachu – przejście stopa za stopą po rozciągniętej skakance.

3. Wyjście z komina – przełożenie szarfy wzdłuż ciała od głowy do stóp.

4. Czyszczenie komina – wyjęcie z kosza czterech woreczków i wrzucenie ich do drugiego kosza,

umieszczonego w odległości 2 – 3m.

5. Kot na dachu – slalom na czworakach między woreczkami.

6. Zjazd z dachu – poślizg na ławeczce w leżeniu przodem.

Muzyczna gimnastyka – ćwiczenie w podskokach. 

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

Udanej zabawy :)

Prawa i lewa – zabawa matematyczna

Witajcie Żabki:)

„Prawa i lewa” – zabawa matematyczna.

„Drzewa” – dzieci powtarzają wierszyk za rodzicami i wykonują ruchy zgodnie z treścią wiersza.

Koło małe, koło duże,

głowa prosto, ręce w górze.

Ręka prawa, ręka lewa,

tak kołyszą się nam drzewa.

Ćwiczenia z gazetą.

Dziecko otrzymuje arkusz gazety i wykonują ćwiczenia zgodnie z poleceniami rodzica. Oznaczamy prawą rękę dziecka, zawiązując na nadgarstku wstążkę.

- zgniatają arkusze nad głową na przemian – raz prawą, raz lewą ręką,

- prostują arkusze, strzepując nimi (tak jak np. chusteczkami) prawą i lewą ręką,

- zgniatają dwiema rękami nad głową,

- prostują arkusze gazet prawą ręką na prawym udzie,

- prostują lewą ręką na lewym udzie,

- trzymają arkusze gazety lewą ręką na brzuchu i prostują prawą ręką, wykonując okrężne ruchy (a następnie odwrotnie – trzymają prawą ręką, a prostują lewą),

- składają gazetę na 4 części i robią na środku dziurkę,

- patrzą przez dziurkę prawym okiem i lewym okiem.

Na koniec zapraszamy do zabawy przy piosence:

https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A

Dbam o zdrowie

Witajcie Żabki :)
Temat na ten tydzień: „Dbamy o swoje zdrowie”
Posłuchajcie wiersza
pt. „Przed lustrem”
Od rana robi
Przed lustrem miny.
Stroi się chyba
ze dwie godziny!
Czy się uczesać
Na bok, czy w loczek?
A może lepiej
Zapleść warkoczyk?
Czy wziąć korale,
czy może broszkę?
Wstążkę czerwoną
czy może w groszki?
Czy wziąć sweterek
z wyszytym pieskiem,
Czy może bluzkę
w kratki niebieskie?
A od tygodnia
zębów nie myje
I daję słowo –
brudną ma szyję!
Rozmowa na temat wiersza:
– Co robiła dziewczynka cały dzień przed lustrem?
– O czym zapomniała?
– Dlaczego powinniśmy się myć?
Pokoloruj:
68043a551d1a342a1b819f9184ee65a1
Na koniec zapraszamy do obejrzenia bajki:

https://www.youtube.com/watch?v=9tbe0GrHeJo