Kącik dla rodziców

Zaczynamy nabór na rok szkolny 2022-2023 !!

Zaczynamy już od  stycznia nabór dzieci na nowy rok szkolny 2022-2023!

Wnioski należy składać w kancelarii przedszkola lub na adres e-mail : bajka@chojnice.pl do 30 kwietnia!

Dzieci 2,5-3-4-5-6 letnie można zapisywać  na 8 godz. z pełnym wyżywieniem. DZIECKO MUSI MIEĆ UKOŃCZONE 2 LATA i 6 MIESIĘCY w dniu przyjścia do przedszkola!

Można również zgłaszać dzieci niepełnosprawne, które w miarę naszych możliwości organizacyjnych i kadrowych mogą być przyjęte na nowy rok szkolny.

Warunkiem wpisania dziecka do ewidencji przedszkola na rok szkolny 2022-2023 ( po zakończonym naborze)  jest uiszczenie opłaty wpisowej w wys.100,0 zł

do dn.15 czerwca 2022r. w kancelarii przedszkola lub na rachunek bankowy:

  • PKO BP 35 1020 1491 0000 4502 0049 8212
  • ALIOR BANK  14 2490 0005 0000 4530 7238 9572

Brak terminowej wpłaty będzie równoznaczny z rezygnacją z przedszkola!!

Dokładnych informacji udzielamy w przedszkolu lub pod tel.523975414.

ZAPRASZAMY!

Zapraszamy do pobrania Karty zgłoszenia dziecka do przedszkola na nowy rok szkolny ( wraz z Klauzulą !) i przesłania jej lub dostarczenia do przedszkola do dnia 30 kwietnia br.

KARTA ZGŁOSZENIA 2022   Karta 2022-klauzula informacyjna

Integracja a wszechstronny rozwój dziecka

Trzeba w każdym dziecku umieć dojrzeć jego punkt Achillesowy, kojący, słaby punkt, który trzeba leczyć i jednocześnie trzeba dostrzec jego punkt Archimedesowy – ten punt oparcia, dzięki któremu można wydobyć z dziecka nieznane, a wielkie siły”.

Maria Grzegorzewska

Wybór przedszkola dla rodziców jest niezwykle ważnym momentem. Każdy rodzic pragnie, by jego dziecko trafiło w jak najlepsze miejsce, w którym maluch będzie czuł się dobrze i bezpiecznie.

Do wyboru mamy różnego rodzaju placówki, w tym przedszkola z oddziałami integracyjnymi. Posyłając swoje dziecko do takiego przedszkola, rodzice często zastanawiają się na czym integracja polega i w jaki sposób wpłynie na rozwój ich pociechy. Grupa integracyjna daje szansę na wspólne funkcjonowanie wszystkich dzieci bez względu na dzielące ich różnice. Zapewnia możliwość przebywania razem dzieciom zdrowym i z niepełnosprawnościami. Daje szansę na wspólną naukę, zabawę i rozwój. Przyjrzyjmy się temu, w jaki sposób takie grupy funkcjonują w praktyce.

W grupach integracyjnych realizowany program jest dokładnie taki sam, jak w innych grupach. Dzieci w żaden sposób nie uczą się „mniej” od swoich rówieśników. Program dostosowany jest do każdego dziecka z niepełnosprawnością indywidualnie i czuwa nad tym nauczyciel współorganizujący kształcenie. Dlatego też rodzice nie muszą się obawiać o poziom nauczania ich dzieci, tego, że będzie on zaniżany. Ważnym aspektem integracji jest obecność drugiego nauczyciela, a także liczebność takich grup (od 15 do 20 dzieci). Dzięki czemu podejście do wszystkich dzieci staje się jeszcze bardziej indywidualne. Kadra posiada wykształcenie w zakresie edukacji specjalnej, a swoją wiedzę i umiejętności wykorzystuje w pracy zarówno z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, jak i pozostałymi. Zapewnione są także różnego rodzaju zajęcia dodatkowe w ramach terapii z których często korzysta cała grupa (np. zajęcia w sali doświadczania świata, dogoterapia itd).

Dzieci przebywające na co dzień ze swoimi kolegami z niepełnosprawnościami uczą się akceptacji, tolerancji i empatii. Czerpią radość z pomagania innym, mają poczucie odpowiedzialności za siebie i kolegów. Rodzice mogą być pewni, że z biegiem lat jakakolwiek „inność” nie będzie dla ich dziecka niczym dziwnym, czymś czego mogą się bać lub brzydzić. Dzieci uczące się w oddziałach integracyjnych są pełne zrozumienia dla innych, potrafią identyfikować się z nimi, akceptować ich bez względu na różnice.

Oczywiście korzyści płynące z integracji są również kluczowe dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dzieci te nie są traktowane, jako inne, tylko są częścią wspólnoty w której wszyscy są równi. Realizują takie same zadania, jak ich pozostali rówieśnicy, tylko są one dostosowane do ich potrzeb i możliwości, dzięki czemu nie czują się gorsi. Funkcjonując wśród zdrowych osób wejście w społeczeństwo jest dla nich o wiele prostsze, są przygotowane do radzenia sobie w różnych życiowych sytuacjach.

Przebywanie dzieci w grupach integracyjnych nie niesie za sobą negatywnych konsekwencji. Problemem jest zbyt mała jeszcze liczba oddziałów integracyjnych, dlatego niestety cały czas żywe są stereotypy z nimi związane. Powstawanie coraz większej ilości takich grup pozytywnie wpływa na świadomość tego, jakie skutki niesie za sobą integracja.

PAMIĘTAJMY- Warto posyłać swoje pociechy właśnie do oddziałów integracyjnych, jeśli chcemy, by nasze dzieci stawały się jeszcze wrażliwsze, los innych nie był im obojętny, a trudności motywowały je do działania.

opracowała Aleksandra Jońca

Bibliografia:

1. Fiołka H., Kształcenie integracyjne szansą rozwoju dziecka nie tylko niepełnosprawnego, http://www.czasopismoippis.up.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/01/Hanna-FIOŁKA.pdf(dostęp: 04.10.2021).

2. Janczak-Cwil E., Zalety i wady przedszkola integracyjnego, https://mamotoja.pl/czym-rozni-sie-przedszkole-integracyjne-od-zwyklego,problemy-wychowawcze-artykul,26815,r1p1.html (dostęp: 05.10.2021).

3. Klasa integracyjna – wady i zalety, https://www.nn.pl/blog/posts/2020/klasa-integracyjna-wady-i-zalety.html (dostęp: 04.10.2021).

4. Meslin A., Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego, czyli integracja zespołu klasowego, https://www.zycieszkoly.com.pl/artykul/jeden-za-wszystkich-wszyscy-za-jednego-czyli-integracja-zespolu-klasowego (dostęp: 05.10.2021).

5. O integracji, https://pp19.pl/oferta/o-integracji (dostęp: 05.10.2021).

6. Przedszkole integracyjne – poznaj wady i zalety tego rozwiązania, https://www.wonga.pl/zaradnik/ile-kosztuje-przedszkole-integracyjne-wady-i-zalety (dostęp: 04.10.2021).

7. Skowrońska A., Wychowanie integracyjne – cele, założenia, zalety i wady, http://old.sp20.com.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=149&Itemid=52 (dostęp: 04.10.2021).

NABÓR ZAKOŃCZONY

INFORMUJEMY, ŻE ZAKOŃCZYLIŚMY NABÓR DZIECI NA NOWY ROK SZKOLNY 2021-2022

LISTY DZIECI (nowo przyjętych ) DOSTĘPNE SĄ NA TABLICY  OGŁOSZEŃ W HOLU PRZEDSZKOLA , ALE

PROSIMY   DOWIADYWAĆ SIĘ POD NR TEL.  523975414

DO 30 CZERWCA BR. NALEŻY DOKONAĆ WPŁATY WPISOWEJ W WYS. 100,0ZŁ,

NR RACHUNKU PRZEDSZKOLA: ALIOR BANK-14 2490 0005 0000 4530 7238 9572   ,    PKO: 35 1020 1491 0000 4502 0049 8212

W TYTULE PRZELEWU WPISAĆ :  wpisowe- IMIĘ I NAZWISKO DZIECKA

BRAK WPŁATY BĘDZIE RÓWNOZNACZNY Z REZYGNACJĄ Z PRZEDSZKOLA!

PIERWSZE SPOTKANIE ORGANIZACYJNE – TYLKO DLA RODZICÓW – PLANUJEMY NA  24 CZERWCA BR. o godz. 16.00

Jeśli zmienią się zaostrzenia sanitarne o zmianach będziemy  informować na stronie internetowej!

 

WNIOSEK dla Rodziców

Na podstawie §2 ust. 4 pkt. (1 lub 2 a – k) Rozporządzenia z dnia 26 marca 2021 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19

Rodzice, którzy chcą zgodnie z w.w. Rozporządzeniem przyprowadzić dziecko do przedszkola muszą TYLKO złożyć wniosek, którego wzór umieszczamy w załączniku.

Prosimy  wcześniej nam zgłosić chęć przyprowadzenia dziecka. wniosek Rodzica o zajęcia

Nabór na nowy rok szkolny 2021-2022

Zaczynamy już od  stycznia nabór dzieci na nowy rok szkolny 2021-2022.

Wnioski należy składać w kancelarii przedszkola do 30 kwietnia!

Dzieci 2,5-3-4-5-6 letnie można zapisywać  na 8 godz. z pełnym wyżywieniem.

Można również zgłaszać dzieci niepełnosprawne, które w miarę naszych możliwości organizacyjnych i kadrowych mogą być przyjęte na nowy rok szkolny.

Warunkiem wpisania dziecka do ewidencji przedszkola na rok szkolny 2021-2022 ( po zakończonym naborze)  jest uiszczenie opłaty wpisowej w wys.100,0 zł do dn.30 czerwca 2021r. w kancelarii przedszkola lub na rachunek bankowy:

  • PKO BP 35 1020 1491 0000 4502 0049 8212
  • ALIOR BANK  14 2490 0005 0000 4530 7238 9572

Brak terminowej wpłaty będzie równoznaczny z rezygnacją z przedszkola!!

Dokładnych informacji udzielamy w przedszkolu lub pod tel.523975414.

ZAPRASZAMY!

Zapraszamy do pobrania Karty zgłoszenia dziecka do przedszkola na nowy rok szkolny  i przesłania jej lub dostarczenia do przedszkola do dnia 30 kwietnia br.

     Karta zgłoszenia str1   Karta zgłoszenia str.2

APLIKACJA NA TELEFON

DRODZY RODZICE
Od września będziemy używać mobilnej aplikacji do zarządzania przedszkolem -LiveKid.Ułatwi ona kontakt na linii przedszkole-Rodzic. Otrzymacie Państwo maila z zaproszeniem do zainstalowania tej aplikacji. Prosimy o zalogowanie się.Jeśli ktoś jeszcze nie otrzymał wiadomości to prosimy o kontakt z nauczycielem.
Więcej informacji o aplikacji znajdziecie na stronie: https://livekid.com/pl/rodzic/
W razie wątpliwości możecie zadawać pytania na „Chat z supportem” w aplikacji.
Mamy nadzieję,że nam to ułatwi pracę, a Wam załatwianie formalności, płatności i kontakt z przedszkolem!

Przypomnienie

DRODZY RODZICE

PROSIMY O UREGULOWANIE NALEŻNOŚCI ZA PRZEDSZKOLE,
ZA MIESIĄC CZERWIEC W WYS. 135,0 ( ZA DZIECI NIE UCZĘSZCZAJĄCE DO PRZEDSZKOLA W TRYBIE STACJONARNYM)!
LUB WG PODANYCH KWOT NA KARTECZKACH !

INFORMUJEMY, ŻE :

-OPŁATA ZA DZIECI UCZĘSZCZAJĄCE W MIESIĄCU LIPCU WYNOSI
270,0 OPŁATA STAŁA+ 8,0 ZA KAŻDY DZIEŃ WYŻYWIENIA,
PŁATNE PRZELEWEM!

PRZYPOMINAMY,ŻE TRADYCYJNIE – ZA DZIECI, KTÓRE NIE BĘDĄ UCZĘSZCZAĆ W WAKACJE –
OPŁATY NIE POBIERAMY !
ŻYCZYMY MIŁYCH WAKACJI!

Co to jest dojrzałość szkolna?

Rodzice dzieci 6-7 letnich, które wkrótce zostaną pierwszoklasistami, zastanawiają się nad tym jak moje dziecko jest przygotowane do podjęcia tego niewątpliwie trudnego obowiązku. Sądzę, ze większość rodziców ze spokojem oczekuje na to ważne wydarzenie, ale zapewne są tacy rodzice, którzy z niepokojem myślą o najbliższej nauce szkolnej swojego dziecka. Każda matka i ojciec pragną, aby ich dziecko było dobrym uczniem , by osiągało sukcesy w szkole, a także dobre oceny, chce być chwalone, wyróżniane, nagradzane. Czytaj dalej