Witajcie Biedroneczki!!
Na nowy tydzień przygotowaliśmy dla was nowe zadania.
W tym tygodniu porozmawiamy o życiu na wsi. Poznamy zwierzątka tam żyjące, ich domy i wiele ciekawych rzeczy.
Zaczynamy 🙂
Poniedziałek
Posłuchajcie opowiadania Stanisława Karaszewskiego „Awantura na wiejskim podwórku”
https://www.youtube.com/watch?v=UuCFX15Z1bI
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania
-Jakie zwierzątka mieszkają na wiejskim podwórku?
– Jak nazywa się domek krowy, konia, świnki?
– Może udało się wam zapamiętać gdzie lubią spędzać czas np konie, świnki?
Teraz poznamy mamę , tatę oraz dzieci zwierzątek wiejskich oraz dowiemy się jakie odgłosy wydają.
Obejrzyjcie filmik
Karta pracy
Wtorek
Dzisiaj poznamy nową piosenkę, którą spróbujcie się nauczyć
https://www.youtube.com/watch?v=0g4rnN-HCp8
Ułóżcie wycięte przez rodziców puzzle i przyklejcie na kartkę
Środa
Dzisiaj wykonamy świnkę z papierowego talerzyka lub wyciętego koła z papieru
Rodziców prosimy o wycięcie gotowych elementów oczy, uszy, nos, nóżki.
Malujemy talerzyk różową farbą i przyklejamy wcześniej przygotowane oczy nos itd
Po wykonaniu pobawcie się przy naszej nowej piosence naśladując zwierzątka występujące w niej.
Czwartek
Czas na trochę matematyki. Poukładamy rytm.
Wycinamy kartoniki umieszczone na dole kartki, po czym układamy w wierszu kończąc rozpoczęty rytm.
Piątek
Dzisiejszego dnia przyszedł czas na trochę zabaw ruchowych.
Przygotowaliśmy dla was parę propozycji zabaw.
Życzymy udanej zabawy
„Konik”– zabawa ruchowa przy muzyce- naśladujemy ruchem piosenkę
„Stajnia i kurnik”
Rodzic przygotowuje obrazki, maskotki przedstawiające zwierzęta wiejskie (kurę, kaczkę, koguta, gęś, indyka, krowę, barana, świnię, konia) i ustala z dzieckiem dwa miejsca w pokoju, ogrodzie które będą odpowiednimi mieszkaniami dla nich: stajnią i kurnikiem. Dziecko biega swobodnie do rytmu granego przez rodzica. W przerwie rodzic wskazuje odpowiedni obrazek, wymawiając głośno nazwę zwierzęcia. Zadaniem dziecka jest udanie się do właściwego mieszkania, naśladując w drodze głos wskazanego zwierzęcia
„Naśladujemy zwierzęta”
Dziecko poruszają się w rytmie wystukiwanym przez rodzica rytmu podczas przerwy w grze rodzic pokazuje obrazek maskotkę zwierzęcia. Dzieci naśladują sposób jego poruszania się oraz głos, jaki wydaje. Dźwięk wystukiwanego przez rodzica rytmu jest sygnałem do ponownego swobodnego ruchu.
Mała niespodzianka
Gra interaktywna polegająca na rozpoznaniu odgłosu i zaznaczeniu zwierzątek jakie je wydają 😀 😀