Jaskółka – 1.04.2020

Dziś porozmawiamy o jaskółkach. Na początek zagadka:

Zagadka o jaskółce

 

Ptaszek co ludziom wiosnę zwiastuje.
Gniazda pod dachem sobie buduje.
Przed deszczem nisko zatacza kółka.
Wiadomo wszystkim, że to …

 

Poproszę o wykonanie jaskółki wg. filmiku – potrzebna będzie rolka po papierze toaletowym, sznurek, czarna farba i kawałek czerwonej plasteliny, albo czerwona farba.

 

Tutaj szablon do druku (ewentualnie dziecko może samo spróbować narysować jaskółkę – kreatywność wskazana)

https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/11/jaskolka-rolki-szablon-druku/

 

Po wykonaniu jaskółki sprawdzamy jak dzieci radzą sobie w orientacji w przestrzeni. Dajemy dziecku zwykłą kartkę papieru np. A4 lub A3 i mówimy polecenia:

– połóż jaskółkę na górze kartki

– połóż jaskółkę na dole kartki

– połóż jaskółkę w prawym, górnym rogu kartki

– połóż jaskółkę w lewym, dolnym rogu kartki

– połóż jaskółkę w prawym, dolnym rogu kartki

– połóż jaskółkę w lewym, górnym rogu kartki

 

I jeszcze zapraszam do ćwiczeń „Ćwiczymy jak ptaki”:

Dzieci poruszają się, jak ptaki;

Bocian – dzieci chodzą po sali wysoko unosząc kolana,

Żabki – dzieci skaczą po sali naśladując żabki,

Jaskółka – dzieci stoją na jednej nodze, druga noga uniesiona w tył, ramiona w bok

,Żuraw – dzieci stoją na jednej nodze, druga noga ugięta i uniesiona w górę, ręka przełożona pod kolanem i chwytamy się za nos.

Dzieci dobierają się w pary – rodzic może być drugą osobą do pary :))

W parach ustawiają się naprzeciwko siebie i trzymając się za ręce wykonują ćwiczenia:

– dzieci na zmianę wykonują przysiady,

– dzieci w tym samym czasie wykonują przysiad,

– dzieci wykonują obrót wokół własnej osi cały czas trzymając się za ręce, zmiana kierunku,-  liczymy do 2, na 1 dzieci klaszczą w swoje dłonie, na 2 uderza-ją w dłonie osoby współćwiczącej,

– ćwiczenie jak wyżej tylko liczymy do 4, na 1 dzieci klaszczą w swoje dłonie, na 2 przybijają piątkę prawą ręką, na 3 klaszczą w swoje dłonie, na 4 przybijają piątkę lewą ręką,

– ćwiczenie jak wyżej tylko w siadzie ugiętym i ćwiczą nogi, na 1 klaśnięcie podeszwami stóp, na 2 przybijamy piątkę prawą stopą, na 3 klaśnięcie podeszwami stóp i na 4 przybijamy piątkę lewą stopą,

– „rowerek” – ćwiczący w leżeniu tyłem stopy opierają o stopy osoby współćwiczącej i wykonują ruchy jakby jechały na rowerze. po kilku ruchach zmiana kierunku.

 

Na zakończenie ćwiczenie oddechowe:

W parach, jedno z dzieci w leżeniu tyłem wykonuje wdech (brzuch wciągamy uwypuklamy klatkę piersiową) i wydech (wypychamy brzuszek ku górze), w tym czasie drugie dziecko kładzie rękę na brzuchu osoby ćwiczącej i sprawdza czy brzuch prawidłowo pracuje. Zmiana w parach

Można jeszcze utrwalić literkę B w książce różowej Czytam z Lokomotywą, część 3. s. 27, 28 i 29.

Powodzenia!

 

P.S. Te zadania to nie jest żart na Prima Aprilis :)))