Witam Was kochane Kreciki
Wiecie już kto mieszka na łące, myślę iż dokładnie zaobserwowaliście co dzieje się w trawie.
Teraz wygodnie usiądźcie i posłuchajcie odgłosów łąki:
Te dźwięki są bardzo przyjemne dla naszych uszu – prawda?
Zapraszam Was teraz na przedstawienie „O żabkach w czerwonych czapkach”
https://www.youtube.com/watch?v=1DSZlckgU8Y
Pytania do opowiadania:
- Jakie imiona miały żabki?
- Dlaczego chciały zmienić ubranka?
- Kto napisał ogłoszenie?
- Kogo żabki zaprosiły na bal?
- Kto ostrzegał żabki?
- Jakie stroje sobie uszyły?
- Czy to był dobry pomysł?
- Dlaczego kolor zielony jest odpowiedni dla żab?
Bocian i żaby – zabawa ruchowa do piosenki „Żabka mała”
Podczas piosenki dziecko żabka skacze po dywanie/ łące naśladując odgłosy wydawane przez żabki. Kiedy wchodzi „bocian” – żabki kulą się i nieruchomieją.
https://www.youtube.com/watch?v=HAgdfTsCmSI
Ćwiczenia aparatu mowy (rodzic czyta, dziecko naśladuje czynności).
Pewna żaba chociaż mała, raz na spacer się wybrała. Ja z języka żabkę zrobię, niechaj w buzi skacze sobie.
Po kamykach przeskakuje, górne ząbki porachuje (uderz czubkiem języka w górne zęby).
Gdy spragniona żabka była, chłodnej wody się napiła (naśladuj połykanie wody).
Pocmokała, pomlaskała pyszczek żabka oblizała (naśladuj cmokanie, mlaskanie w buzi).
Kolorowanka (grafomotoryka)
Łączenie kropek – powtarzanie żabka, którą następnie należy pokolorować.
Osa Matyldy 🙂
Łąka Marcela 🙂
Bawcie się radośnie i do usłyszenia. Pa…