Kochani dziś obchodzimy Dzień Ziemi proszę obejrzeć filmy i wykonać zadania poniżej:
Proszę wykonajcie zdanie:
„. „Wesoła i smutna planeta” – kolaż. Rysowanie i wycinanie z kolorowych czasopism sytuacji, które zasmucają naszą planetę oraz tych, które są dla niej dobre.
oraz zestaw ćwiczeń
„Dbamy o naszą planetę”– ćwiczenia gimnastyczne
Cele:
- Zapoznanie się z zasadami zabawy „Sprzątanie świata”.
- Kształtowanie prawidłowej postawy ciała.
- Rozwijanie szybkości i zwinności.
Forma: ćwiczenia kształtujące szybkość i zwinność
Przybory: Gumki do włosów w 4 kolorach (takie żeby można było założyć
na rękę i żeby nie cisnęły) po jednej dla dziecka, po jednej kartce
w tych samych kolorach co gumki, 4 tekturowe kartony lub plastikowe
pudełka z naklejonym kolorem drużyny
- Czynności organizacyjno – porządkowe:
Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć.
- Część wstępna:
Zabawa orientacyjno – porządkowa.
Nauczyciel rozdaje gumki na rękę w 4 kolorach np. czerwone, zielone, niebieskie i żółte. Gumki dzieci zakładają na prawą rękę. Gdy nauczyciel:
– podniesie kartkę koloru czerwonego to dzieci o tym kolorze gumek
muszą się znaleźć w środku koła stworzonego przez pozostałe dzieci,
– podniesie kartki w kolorze zielonym i niebieskim to do koła wchodzą te dzieci, które mają gumki w tych kolorach, pozostałe tworzą koło na
zewnątrz,
– podniesie w prawej ręce kartki czerwoną i zieloną, a w lewej ręce
niebieską i żółtą, to dzieci muszą się połączyć w pary czerwone gumki
z zielonymi, a niebieskie z żółtymi,
Jakie kolory łączą się ze sobą o tym decyduje nauczyciel. Zabawa kończy
się z chwilą braku koncentracji u dzieci.
- Część główna:
Zabawa „Sprzątanie świata”.
Podział dzieci na drużyny z pierwszej zabawy (kolory gumek). Każda
z drużyn zajmuje miejsce w jednym kącie sali w równej odległości od
środka sali. Nauczyciel każdej drużynie przekazuje tekturowy karton lub
plastikowe pudełko. na środku sali nauczyciel wysypuje różne przedmioty
po 10 szt. z każdego rodzaju (kolorowe gazety, kartki papieru, kasztany,
plastikowe nakrętki, kredki, woreczki foliowe, pisaki, klamerki).
Na sygnał z każdej drużyny startuje jedna osoba. Zabiera ze środka sali
tylko jeden przedmiot i wraca do drużyny, następnie wkłada przedmiot
do kartonu i dopiero wtedy startuje kolejna osoba z drużyny. Zabawa
kończy się wtedy, gdy wszystkie przedmioty znajdą się w kartonach.
Wygrywa drużyna, która zebrała najwięcej przedmiotów. Przedmioty
wracają na środek sali. W kolejnych rozgrywkach przemieszczamy się
(na czworakach, w podporze leżąc tyłem „kraby”, lub przynosimy
przedmioty w palcach stóp).
Można utrudnić i określić jakie przedmioty przynosi konkretna drużyna
i wówczas liczy się czas wykonania zadania.
Dzieci pomagają pozbierać przybory.
- Część końcowa:
Ćwiczenie oddechowe:
W marszu po obwodzie koła wznosy ramion bokiem w górę z wdechem
i opusty bokiem w dół z wydechem.
Czynności organizacyjno – porządkowe:
Omówienie realizowanych zadań, zachęcenie do kontynuowania ćwiczeń
poza zajęciami, pożegnanie.