Poniedziałek 12.04.2021

Witajcie Kreciki, rozpoczynamy nowy tydzień powitanką:

„Jestem ja, jesteś ty

raz, dwa, trzy!”

Dzisiaj przypomnimy sobie jak należy dbać o zdrowie i zapobiegać chorobom.  W tym celu posłuchamy wiersza „Na zdrowie” B. Lewandowskiej:

Doktor rybka niech nam powie,

Jak należy dbać o zdrowie!

Kto chce

prosty być

jak trzcina

 Gimnastyką

dzień zaczyna!

Całe ciało myje co dzień

Pod prysznicem,

w czystej wodzie.

Wie, że zęby białe czyste

Lubią szczotkę i dentystę!

Pije mleko, wie, że zdrowo

Chrupać marchew na surowo.

Kiedy kicha, czysta chustka

Dobrze mu zasłania usta.

Chcesz, to zobacz,

jak jeść jabłka

Na obrazku

bez zarazków.

Rób tak samo, bo chcesz chyba

Tak zdrowy być jak ryba!

  • Co trzeba robić, aby być sprawnym ruchowo?
  • W jaki sposób dbamy o zęby?
  • Jaką czynność należy wykonać, aby uniknąć zarazków?

Poproście rodziców o wydrukowanie karty zdrowych i niezdrowych produktów żywnościowych.

zdrowe-niezdrowe

Te, które są zdrowe, otoczcie zielonym kółeczkiem, a te niezdrowe czerwonym kółeczkiem.

Zapraszam teraz do zabawy ruchowej (metodą W.  Scherborne) z rodzicem lub rodzeństwem:

  • powitanie częściami ciała
  • przepychanka: siedzenie tyłem do siebie i próba przepchnięcia się
  • paczka: dziecko skulone na podłodze, ręce obejmują kolana, drugie usiłuje rozwinąć paczkę, ciągnąc za ręce i nogi.

Rozwiązywanie zagadek, związanych ze zdrowiem:

  • Kiedy kaszlesz, kichasz w głos –
    W co należy schować nos?
  • Przyjemnie pachnie,
    Ładnie się pieni,
    Brudne ręce
    W czyste zamieni.
  • Schowała się w tubie,
    Używać jej lubię,
    A i mała szczotka
    Chętnie się z nią spotka.
  • Z kranu srebrną strugą
    Biegła długo, długo.
    Napełniła pół wanny,
    Będzie kąpiel dla Anny.
  • To jest biały napój,
    smaczny, bardzo zdrowy.
    Dostajemy go w prezencie
    od łaciatej krowy.
  • Dziurki w niej, jak w serze. Żyła w morzu na dnie. Do wanny ją bierzesz, bo umie myć ładnie.
  • Co to jest-na pewno wiesz, najeżona jest jak jeż. Lecz nikogo nie ukłuje, tylko zęby wyszoruje.

Piramida żywienia: demonstracja, omówienie z mamą poszczególnych szczebli piramidy.

piramida

Praca plastyczna:

Rodzic drukuje ilustrację z konturem ryby.

 

ryba2

W konturach tej ryby rysujemy elementy zdrowego stylu życia: żywność, mycie rąk, można również narysować maseczkę.

Pamiętajcie, jak spełnicie wszystkie warunki to będziecie zdrowi jak ryba.

Życzę Wam owocnej pracy i czekam na zdjęcia kolorowej rybki.

Pozdrawiam, p. Krysia 🙂