Pszczółki – zadania

Wtorek 05.05.2020

1.„Strażak”- zabawa dydaktyczne

ZADANIE I „Kiedy wzywamy straż pożarną?”, „Jaki jest numer alarmowy do straży pożarnej?”

¨      Jeżeli zauważycie, że pali się łąka to kogo powinniście wezwać? /strażaków/

¨      Jaki jest numer alarmowy do straży pożarnej? W kopertach macie kartoniki z numerami alarmowymi do straży pożarnej, na pogotowie ratunkowe i na policję. Odszukajcie kartonik z numerem alarmowym do straży pożarnej. 

„Zgłoszenia”: rodzic czyta zgłoszenia, a zadaniem dzieci jest podniesienie numeru straży pożarnej wtedy, kiedy zgłoszenie dotyczy sytuacji, w której powinna być wezwana straż pożarna.

–        Halo! Tak rozumiem. Małe dziecko weszło na wysokie drzewo i nie może zejść. Już wysyłam pomoc. – Która drużyna powinna wyjechać do wezwania?

–        Halo! Mały chłopiec stoi sam na przystanku i płacze. Chyba zgubił się rodzicom. Kogo wzywamy? /Dzieci, które znają numery mogą pokazać numer alarmowy policji/.

–        Halo! Na skrzyżowaniu zderzyły się dwa samochody. Kierowcę jednego z pojazdów nie można wyciągnąć, gdyż nie da się otworzyć drzwi.

–         Halo! Dziewczynka przewróciła się podczas jazdy rowerem. Nie może się podnieść. Skarży się, że boli ją noga.

–         Halo! Została pani okradziona? Już wysyłam pomoc.

–        Halo! Nad lasem unosi się gęsty dym.

–        Halo! Na drodze doszło do wypadku samochodowego, są ranni.

–        Halo! Zepsuł się samochód i cieknie z niego benzyna. Kogo powinnam wezwać?

1a0b8fedc15084ad029dcc09a657d0f9

ZADANIE II „Po czym wspinają się strażacy?”

¨      „Drabina” – układanie drabiny zgodnie z podanym kodem: 1 szczebel musi być w kolorze czerwonym, 2 żółtym, 3 zielonym, 4 niebieskim. Możemy wykorzystać pocięte paski kolorowego papieru

¨      „Na który stopień?” – zabawa matematyczna.

Na przerwę w muzyce dzieci – strażacy ustawiają się na szczeblu wskazanym przez rodzica(mówimy pierwszy, drugi, trzeci, czwarty itd., bądź pokazujemy kartonik z cyfrą. Zabawę powtarzamy tyle razy, ile jest to konieczne.

ZADANIE III „Jaki jest ogień?”

            Dzieci stają przy stolikach, na których przyklejone są duże arkusze szarego papieru. W ręce trzymają kredkę w kolorze czerwonym, pomarańczowym lub żółtym.

Rodzic recytując wierszyk demonstruje w jaki sposób dzieci będą rysować ogień.

Straż pożarna szybko mknie,

do pożaru spieszy się.

Wiemy o tym doskonale,

przecież jadą na sygnale

Dzieci wypowiadają tekst rymowanki, rysując jednocześnie w pierwszym i drugim wersie szlaczek – cztery jęzory ognia /każde słowo to jeden ruch ręki/. W III, IV wersie – do każdego „jęzora ognia” dorysowujemy” po 4 kreseczki – „Iskierki” /jedna sylaba odpowiada 1 kresce/. Wierszyk powtarzamy kilkakrotnie przesuwając się o jedno miejsce w bok.

ZADANIE IV „Strażacka orkiestra”

¨      „Polka Trisch Trasch” – improwizacja instrumenlna wg B. Strauss. (instrumenty można zastąpić kuchennymi przyborami)