Pszczółki – zadania

Kolejna dawka zadań na nowy tydzień!

1.Wysłuchanie przez dzieci bajki muzycznej ” O Tadku Niejadku, babci i dziadka” – W. Chotomska

Po wysłuchaniu bajki dzieci uzasadniają dlaczego bohatera utworu nazwano Tadkiem Niejadkiem>

Wspólne odtwarzanie treści utworu, zadajemy dziecku pytania takie jak: Jaki kłopot mieli z Tadkiem dziadkowie?, Co wydarzyło się w parku?, O czym myślał Tadek, kiedy wisiał w górze na balonie?, Kto próbował ściągnąć Tadka na ziemię i jak to się udało?, Dlaczego Tadek polubił jedzenie?

Rozmawiamy z dziećmi o tym dlaczego Tadek nie lubił jeść, dzieci zastanawiają się co może się stać jeśli nie będziemy jeść wartościowych produktów np. możemy zachorować, może nas boleć brzuch i zęby. Możemy być bardzo chudzi i słabi, nie będziemy mieli siły na zabawę.

1.1 Praca plastyczna pt. „Jak balon porwał Tadka”

Na arkuszu drobnoziarnistego papieru ściernego (w ciemnym kolorze) dzieci wykonują kredkami rysunek porwanego Tadka przez balon. Następnie należy spryskać arkusz lakierem do włosów, aby kredka nie wykruszyła się.

2. Kolorowy jadłospis

Razem z dziećmi przygotowujemy dwa obrazki, jeden przedstawiający uśmiechnięta buzie, drugi przedstawiający smutną buzie. Pod obrazkiem z uśmiechniętą buzią dzieci układają produkty spożywcze, które są zdrowe i pełnowartościowe i które powinniśmy spożywać na co dzień po których brzuszek jest zadowolony. Natomiast pod smutną buzią dzieci układają te rzeczy które możemy jeść czasami, bo gdy jemy je zbyt często, brzuszek jest smutny.

Prowadzimy z dziećmi rozmowę na temat zdrowego odżywiania, ustalamy zasady: jemy posiłki regularnie, jemy w spokoju, unikamy fast-foodów.

2.1 Dawka piosenek do śpiewania i pokazywania .

https://www.dzieckiembadz.pl/2019/07/top-15-piosenek-do-pokazywania.html

3. Wiersz „Znam pewnego kawalera” – wiersz L. J. Kerna

Znam pewnego kawalera, Co na niedzielę się tydzień ubiera.

W poniedziałek Robi przedziałek.

We wtorek Wkłada do umywalki korek.

W środę Nalewa wodę.

W czwartek Parska jak dziki lampartek.

W piątek Myje nosa kawalątek.

W sobotę Wyciera się ręcznikiem frotte.

A w niedzielę Ma już do roboty bardzo niewiele.

Sam nie rozumiem, Dlaczego czasem Śmieją się z niego, Że jest brudasem.

 

Omawiamy z dziećmi treść wiersza. Dzieci opowiadają co chłopiec robił przez cały tydzień. Dzieci wyjaśniają znaczenie słowa „brudas”

3.1 Obrazek z grzebienia

Zadaniem dzieci jest namalowanie farbami plakatowymi wymieszanymi z mąką, pasów, kół lub innych dużych plam. Cała powierzchnia kartki musi być zamalowana. Następnie dzieci rysują grzebieniem na pomalowanej powierzchni różne wzory według własnego pomysłu.

 

A w wolnych chwilach… 🙂

https://www.facebook.com/1319280111/posts/3930064932942/

http://www.specjalni.pl/2020/03/gry-planszowe-do-wydrukowania.html?fbclid=IwAR21ZD-elm05GNgRF9aLBJ-4joX01aIqr8DhF57H8q_gkBrPBDjGtFPn0_U#more

A już jutro..

https://www.facebook.com/231084100806608/posts/592883817959966/

 

Miłej zabawy 🙂

Zachęcamy do zbierania prac wykonanych w domu, po powrocie do przedszkola każdy będzie miał okazję pochwalić się co zrobił w wolnym czasie, oraz otrzyma motywacyjną niespodziankę 🙂