Rodzinki ptaków hodowlanych

Dzień dobry Kreciki!

1. Zapraszam Was do zabawy dydaktycznej „Rodzinki ptaków”.

 

Najpierw zachęcam rodziców, do wydrukowania poniższych obrazków, wycięcia ptaków i wymieszania ich.

 

Zadanie dziecka polega na tym, aby z rozsypanki zwierzęcej, wybrało te zwierzęta, które tworzą rodziny (gęś – gąsior- gąsiątko; kogut – kura- kuczątko; indyk – indyczka – indycząt ko; kaczor – kaczka- kaczątko). Nazywa rodziny zwierząt, młode tych zwierząt i w miarę możliwości, podają dokładne nazwy „rodziców” (tutaj mogą się przydać plansze z poniedziałku). Następnie, za pomocą cyfry określają liczbę członków poszczególnych rodzin.

cyfry gęś rodzina idyk rodzina kaczuszek rodzina kur

 

2. Zabawa rytmiczno – ruchowa: 

 

Kaczki – dziecko idzie po okręgu i odpowiednio do słów, przystając przy tym, macha rękami i tupie nogą (w podanym rytmie).

 

Jak to miło być kaczuszką,

machać sobie prawą nóżką.

Szczery uśmiech mieć na dziobie,

prawą nóżką tupać sobie.

Tup – tup – tup

Tup tup – tup

Tup – tup tup – tup, itp.

Idzie kaczka nieboraczka,

śmiesznie człapie w luźnych laczkach.

Za tą kaczką druga kaczka,

idzie kaczek cała paczka.

Jak to miło być kaczuszką,

machać sobie lewą nóżką.

Szczery uśmiech mieć na dziobie,

lewą nóżką tupać sobie.

Tup – tup – tup

Tup tup – tup

Tup – tup tup – tup, itp.