Dzień dobry Kreciki!
1. Zapraszam Was do zabawy dydaktycznej „Rodzinki ptaków”.
Najpierw zachęcam rodziców, do wydrukowania poniższych obrazków, wycięcia ptaków i wymieszania ich.
Zadanie dziecka polega na tym, aby z rozsypanki zwierzęcej, wybrało te zwierzęta, które tworzą rodziny (gęś – gąsior- gąsiątko; kogut – kura- kuczątko; indyk – indyczka – indycząt ko; kaczor – kaczka- kaczątko). Nazywa rodziny zwierząt, młode tych zwierząt i w miarę możliwości, podają dokładne nazwy „rodziców” (tutaj mogą się przydać plansze z poniedziałku). Następnie, za pomocą cyfry określają liczbę członków poszczególnych rodzin.
2. Zabawa rytmiczno – ruchowa:
Kaczki – dziecko idzie po okręgu i odpowiednio do słów, przystając przy tym, macha rękami i tupie nogą (w podanym rytmie).
Jak to miło być kaczuszką,
machać sobie prawą nóżką.
Szczery uśmiech mieć na dziobie,
prawą nóżką tupać sobie.
Tup – tup – tup
Tup tup – tup
Tup – tup tup – tup, itp.
Idzie kaczka nieboraczka,
śmiesznie człapie w luźnych laczkach.
Za tą kaczką druga kaczka,
idzie kaczek cała paczka.
Jak to miło być kaczuszką,
machać sobie lewą nóżką.
Szczery uśmiech mieć na dziobie,
lewą nóżką tupać sobie.
Tup – tup – tup
Tup tup – tup
Tup – tup tup – tup, itp.