„Wielkanocne zajączki” – rozwijanie orientacji w przestrzeni i w obrębie własnego ciała.

Dzień dobry kochane Kreciki!

Dzisiaj wyobraźmy sobie,że zamienimy się w małe zajączki, uwaga:

Hokus – pokus, ecie – pecie, zajączkami zostaniecie. Już zajączków cały tłum skacze zwinnie: szur, szur, szur.

Najpierw przypomnimy sobie po jakiej stronie ciała bije nam serduszko? Zgadza się, po lewej stronie. Pomasujmy się w tym miejscu, podnieśmy lewą rękę w górę, w dół, na bok. Wspaniale!

A teraz należy nałożyć na lewy nadgarstek dziecka rozciągnięta gumkę/ frotkę/ chustkę(tak aby nie uciskała). To jest informacja dla dziecka, że w ten sposób oznaczamy lewą stronę ciała – tak samo ćwiczyliśmy na zajęciach w przedszkolu.

  1. Zabawa „Połóż prawą rękę na…” bioderku, kolanie, głowie…(Połóż lewą rękę na…)
  1. „Wielkanocne zajączki” – Na dywanie rozłożone sylwety pisanek/ pluszaki między którymi dziecko będzie się poruszać podczas muzyki, a na przerwę w muzyce – staje (wg polecenia): na pisance, przed pisanką, za pisanką, z prawej lub lewej strony, podnosi pisankę do góry, stawia pisankę na podłodze, rzuca pisankę do rodzica (rodzic może wcześniej zademonstrować).
  2. Określanie położenia przedmiotów

Gromadzimy różne przedmioty i rozkładamy w pokoju, np. jabłko na kanapie, piłkę pod biurkiem, klocek na telewizorze, zegarek obok krzesła. Dziecko odpowiada na pytanie, gdzie są umieszczone poszczególne przedmioty.

  1. Umieszczanie przedmiotów wg instrukcji

Zadaniem dziecka jest ułożenie klocków wg poleceń rodzica. Np. połóż żółty klocek przed sobą, z prawej strony żółtego klocka połóż zielony klocek. Na zielonym klocku połóż czerwony klocek itd.

  1. Chodzenie „pod dyktando”

Dorosły stoi obok dziecka i wydaje polecenia: „idź dwa kroki w prawo…, teraz trzy kroki do przodu…, dwa kroki do tyłu…, pięć kroków w lewo…” – przy tej zabawie, można położyć, np. marchewkę na komodzie, a dziecko – zajączek wg poleceń osoby dorosłej będzie musiało dotrzeć do swojego smakołyku.

„Masażyk” – zabawa relaksacyjna

Rodzice wykonują go dzieciom, następnie dzieci rodzicom.

Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:

Śniła mu się pisaneczka, ta co cała jest w kropeczkach. (uderzenia palcami- kropki)

Była też w paseczki. (rysujemy paseczki)

I w wesołe krateczki. (rysujemy krateczkę)

Ta w malutkie ślimaczki. (rysujemy ślimaczki)

I żółciutkie kurczaczki. (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek)

Cii… wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi)

To wszystko na dzisiaj. Pamiętajcie drodzy rodzice, że są to tylko propozycje zabaw dla Waszych pociech 😉