Ptasie opowieści

Kochane Żabki!

Oto kolejne przygotowane dla was zadania:

 

1) „Ptasie opowieści”- wysłuchanie wiersza i rozmowa inspirowana jego treścią.

Odtwarzamy dzieciom poniższą ścieżkę dźwiękową :

 

Dzieci zastanawiają się, o czym mogły rozmawiać ze sobą ptaki na wiejskim podwórku.  Następnie rodzic czyta wiersz :

Ptasie opowieści
(Agata Giełczyńska)

Powiedziała pewna kurka,
że się boi pieska Burka,
bo ten ciągle głośno szczeka
i już słychać go z daleka.

Na to gąska się przechwala,
że jest dzielna i że śmiała!
Bo gdy sprawa jej się tyczy,
ona sama groźnie syczy.

Indyk burknął jej niemile:
„To przechwałki są i tyle!
Pani gąsko, pani zmyśla!
Kto to widział, tak wymyślać?!”

Koło płotu kogut chodził,
szybko się z indykiem zgodził.
Kaczka tylko głową kiwa,
no bo sama jest płochliwa.

A gąska do krowy zmierza,
bo bać się jej nie zamierza.
I biega dokoła krowy,
a kury rwą pióra z głowy.

Taki gwar jest na podwórku,
nikt nie mówi o psie Burku.
Bo o gąsce każdy gada,
czy w niej wielka jest odwaga?

Po jego wysłuchaniu dzieci odpowiadają na pytania:

Kogo bała się kura?

Kto się przechwalał?

Czy to dobrze się przechwalać?

Dlaczego gęś uważała się za odważną?

Dlaczego gąska nie powinna zadzierać z krową?

2)  Po wysłuchaniu wiersza zapraszamy do tradycyjnej gry MEMORY – wycinamy wszystkie obrazki, następnie układamy je na stole obrazkiem w dół. W każdym ruchu odsłaniamy tylko dwa obrazki.  Zadaniem dziecka jest odnalezienie pary  takich samych obrazków.

93892868_246158600123281_52146245912756224_n

3) Na koniec zachęcamy także do wykonania zakładki do książki (koguta) metodą origami.

 

Owocnej pracy 😉

Dziękuje za wszystkie otrzymane do tej pory zdjęcia, dzięki którym widzę, że pięknie pracujecie 😉

W dalszym ciągu zachęcam do robienia zdjęć w czasie wspólnych zabaw i przesyłania ich na adres :  m.drywa@vp.pl