Kochane Żabki!
Oto kolejne przygotowane dla was zadania:
1) „Ptasie opowieści”- wysłuchanie wiersza i rozmowa inspirowana jego treścią.
Odtwarzamy dzieciom poniższą ścieżkę dźwiękową :
Dzieci zastanawiają się, o czym mogły rozmawiać ze sobą ptaki na wiejskim podwórku. Następnie rodzic czyta wiersz :
Ptasie opowieści
(Agata Giełczyńska)
Powiedziała pewna kurka,
że się boi pieska Burka,
bo ten ciągle głośno szczeka
i już słychać go z daleka.
Na to gąska się przechwala,
że jest dzielna i że śmiała!
Bo gdy sprawa jej się tyczy,
ona sama groźnie syczy.
Indyk burknął jej niemile:
„To przechwałki są i tyle!
Pani gąsko, pani zmyśla!
Kto to widział, tak wymyślać?!”
Koło płotu kogut chodził,
szybko się z indykiem zgodził.
Kaczka tylko głową kiwa,
no bo sama jest płochliwa.
A gąska do krowy zmierza,
bo bać się jej nie zamierza.
I biega dokoła krowy,
a kury rwą pióra z głowy.
Taki gwar jest na podwórku,
nikt nie mówi o psie Burku.
Bo o gąsce każdy gada,
czy w niej wielka jest odwaga?
Po jego wysłuchaniu dzieci odpowiadają na pytania:
Kogo bała się kura?
Kto się przechwalał?
Czy to dobrze się przechwalać?
Dlaczego gęś uważała się za odważną?
Dlaczego gąska nie powinna zadzierać z krową?
2) Po wysłuchaniu wiersza zapraszamy do tradycyjnej gry MEMORY – wycinamy wszystkie obrazki, następnie układamy je na stole obrazkiem w dół. W każdym ruchu odsłaniamy tylko dwa obrazki. Zadaniem dziecka jest odnalezienie pary takich samych obrazków.
3) Na koniec zachęcamy także do wykonania zakładki do książki (koguta) metodą origami.
Owocnej pracy 😉
Dziękuje za wszystkie otrzymane do tej pory zdjęcia, dzięki którym widzę, że pięknie pracujecie 😉
W dalszym ciągu zachęcam do robienia zdjęć w czasie wspólnych zabaw i przesyłania ich na adres : m.drywa@vp.pl