Dzień dobry!
Wizualizacja ,,Powracające ptaki’’
Wyobraź sobie, że jesteś ptaszkiem, który powraca z ciepłej Afryki gdzie spędził zimę. Kiedy się dowiedział, że u nas jest już wiosna, wybrał się w drogę, aby do nas powrócić. Leciał niewysoko. Przelatywał nad stadem lwów, z których jeden groźnie ryczał (dzieci otwierają buzię szeroko i udają ryczącego lwa). Nad rzeką ujrzał słonie, które pięknie, na wszystkie strony kręciły trąbami (dzieci złączonymi i wyciągniętymi do przodu ustami kręcą na wszystkie strony). Na drugim brzegu rzeki wylegiwały się cztery tłuste hipopotamy (dzieci nadymają policzki cztery razy). Wkrótce ptaszek doleciał do morza i usłyszał szum jego fal (szu, szu, szu, szu). Morze było głębokie i szerokie i leciał nad nim nasz ptaszek przez wiele godzin. Kiedy znalazł się nad lądem, przysiadł na chwilkę, aby się pożywić nasionkami (z buzi dzieci robią dziobek i lekko rozchylają środkową część ust, tworząc kółeczko). Po jedzeniu pięknie wyczyścił dziobek (języki czyszczą kąciki ust). Wiedział nasz ptaszek, że już jest niedaleko – przeleciał jeszcze nad pastwiskiem, gdzie brykały koniki (kląskanie) i minął w powietrzu wieżę Kościoła, gdzie głośno biły dzwony ( bim, bam, bim bam). Na polu, tuż przy jego rodzinnym lesie pracował traktor ( naśladujemy wargami dźwięk traktora). Jeszcze tylko kilka machnięć skrzydłami i już był przy swym rodzinnym gnieździe. Poczuł się szczęśliwy i radośnie zaśpiewał.
„Czyj to głos?”– Zgaduj-zgadula. Rozwiązywanie zagadek słownych.
Nogi ma czerwone, cienkie jak patyki,
A po nasze żabki przybył aż z Afryki.
( bocian)
Wzbija się w niebo śpiewak malutki,
Z góry przesyła wiosenne nutki,
A każda nuta dźwięczy jak dzwonek
I już wiadomo, że to……..
( skowronek)
Siedzi sobie na buku i woła: kuku, kuku
(kukułka)
Gniazdko z błota lepi pod dachu okapem. Przylatuje z wiosną, aby uciec latem
(jaskółka)
A teraz spróbuj rozpoznać te ptaki na obrazkach
Posłuchajcie jak pięknie potrafi śpiewać skowronek
https://www.youtube.com/watch?v=AwWFFWVgEds
Ćwiczenia oddechowe ,,Ptasie piórka” – rozwijanie pojemności płuc.
* Zdmuchiwanie kolorowych piórek z dłoni.
* Podrzucanie piórek do góry i dmuchanie na nie, by jak najdłużej utrzymać się w powietrzu.
* W parze z rodzicem lub rodzeństwem ustawiamy się z dwóch stron stolika i staramy się przedmuchać piórko na stronę przeciwnika.
Na końcu przeprowadzicie doświadczenie.
Zabawa badawcza ,,Co pierwsze spadnie? ‘’
Rodzic w jednej ręce trzyma kartkę papieru, a w drugiej piórko. Pyta się dziecka, co pierwsze spadnie na podłogę piórko czy kartka?
Następnie przeprowadza doświadczenie w celu zweryfikowania odpowiedzi.
Kochani czekam na wasze zdjęcia i pozdrawiam. K.