Skrzaty

Na wiejskim podwórku opowieść ruchowa

Opowieść ruchowa – Na wiejskim podwórku.

Dzieci naśladują ruchy oraz odgłosy zwierząt.

W czasie opowieści rodzic robi pauzy, by dzieci mogły same rozpoznawać, jakie odgłosami mówią zwierzątka.

Kogut obudził się najwcześniej. Przeciągnął się, ziewnął, rozprostował piórka, wyczyścił swój piękny czerwony grzebień na czubku głowy i wyszedł z kurnika. Słoneczko już pięknie grzało. Kogut przeszedł się po podwórku, zajrzał to tu, to tam, po czym wskoczył na płot i zapiał: kukuryku. Kury obudziły się natychmiast, zaczęły wiercić się na grzędzie, znosząc jajka. Kłóciły się przy tym okropnie… na całe podwórko niosło się ich gdakanie: ko, ko, ko, ko. Nieopodal w stajni usłyszał tę kłótnię koń, zawołał kilka razy: ihaha. Wybiegł ze stajni i zaczął galopować: kląskanie. W chlewiku obudziły się świnki i jak to ze świnkami bywa od razu były głodne, wołały: kwi, kwi, kwi. Gdy zjadły, poszły wytaplać się w błocie. Z obory wychyliła łeb krowa i przywitała się ze świnkami: muuuu Całego gospodarstwa pilnował pies Burek, który, gdy tylko coś się działo, szczekał głośno: hau, hau, hau. Aż do wieczora zwierzątka jadły, bawiły się na podwórku. A gdy słońce zachodziło, wróciły do swoich domków spać.

 

Dla chętnych Skrzacików karty pracy.

9f49dc8ae4d28748064fe9f1ee7c3d0d 632cb7d0e1bbd2c25d8cb1b31d2a5a40 c1848602f9b93f3c29ab2dc1fa640008

 

Życzymy Wam miłej zabawy, czekamy na Was w poniedziałek

 

Dziwne rozmowy

Zagadki słuchowe „Odgłosy z wiejskiego podwórka” Skrzaciki czy rozpoznajecie po głosie te zwierzątka?

https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE

Ćwiczenia oddechowe z piórkami Wyobraźcie sobie, ze jesteście na wiejskim podwórku.

Za chwilę odbędzie się tu ptasi koncert. Ptaki z wiejskiego podwórka postanowiły nauczyć się śpiewać.

Jednak żeby ładnie śpiewać trzeba mieć długi oddech. Rodzic daje dziecku piórka.

Dziecko dmucha starając się jak najdłużej utrzymać w powietrzu otrzymane piórka.

 

Posłuchajcie teraz piosenki ,, Dziwne rozmowy”

https://www.youtube.com/watch?v=jI9trIb3NJQ

Krótka rozmowa z dzieckiem na temat wysłuchanego utworu.

„Zwierzęta wiejskie” – zabawa ruchowa

Włączamy dowolną muzykę – dziecko porusza się w rytmie muzyki, na pauzę w muzyce zatrzymuje się i naśladuje głos zwierzęcia występującego w piosence.

Miłej zabawy

Wiejskie zwierzęta

„Wiejskie zwierzęta”- praca plastyczna doskonaląca umiejętność tworzenia kompozycji poprzez łączenie różnorodnych materiałów plastycznych.

Wykonaj dowolne zwierzę mieszkające na wiejskim podwórku.

Możesz wykorzystać do tego papierowy talerzyk, farby, watę, kolorowe kartki.

Mamy dla was kilka propozycji

07d683c22e5eac8188a06ed1dc7a46f6 214d1e7a3972a2a4bcfeeb00a0d2c2a2 a7630da1a428293f0a47a82abca9c260 ac8a4f74a4e48649dd6b13e6667b8cb7 c13a953ebf95f5ef90e2ae39c707aaef

 

Czekamy na zdjęcia. Miłej pracy

Prace wysyłajcie na adres email  mirkajanikowska123@gmail.com

Zwierzęta gospodarskie i ich dzieci

Skrzaciki mamy nadzieję, że wiecie już dużo na temat zwierząt żyjących w gospodarstwie na wsi. Dzisiaj zapraszamy was do zabaw pod hasłem Zwierzęta gospodarskie i ich dzieci.

Na wiejskim podwórku – słuchanie fragmentu wiersza Stanisława Karaszewskiego.

Na podwórku dumne matki prowadziły swoje dziatki:

Krowa – łaciate cielątko,

koza – rogate koźlątko,

owca – kudłate jagniątko,

świnka – różowe prosiątko,

kurka – pierzaste kurczątko,

gąska – puchate gąsiątko,

kaczka – płetwiaste kaczątko, każda prowadzi swoje dzieciątko!

 

Rodzic zadaje pytania dziecku:

Jak nazywa się dziecko krowy?

Jak nazywa się dziecko kozy?

Jak nazywa się dziecko owcy?

Jak nazywa się dziecko świnki?

Jak nazywa się dziecko kurki?

Jak nazywa się dziecko gąski?

Jak nazywa się dziecko kaczki?

 

Wiecie już jak nazywają się dzieci zwierząt, a teraz przypomnijcie ich mowę.

Mowa zwierząt – ćwiczenia ortofoniczne.

Rodzic kolejno mówi fragment, który dzieci powtarzają, jak echo.

,,Po podwórku chodzi zwierz, jak on mówi, to my też:

krowa – muu (dzieci powtarzają: muu)

koza – mee ( dzieci powtarzają: mee)

indyk – gul ( dzieci powtarzają: gul) gąska – gę ( dzieci powtarzają: gę)

świnka – kwi ( dzieci powtarzają: kwi)

kaczka – kwa ( dzieci powtarzają: kwa)

owca – bee ( dzieci powtarzają: bee)

burek – hau, hau, cicho tam ( dzieci powtarzają: hau, hau, cicho tam).

 

Zabawa ruchowa ” Zwierzątka z wiejskiego podwórka ” – dzieci naśladują kolejno ruchy zwierząt :
pies – biegają na czworaka,
kotki – biegają na czworaka i robią koci grzbiet,
koniki – szybko biegają na czworaka i wierzgają,
kury i koguty – chodzą na ugiętych nogach i poruszają rękami jak skrzydłami .
Skrzaciki wiemy, jak bardzo lubicie zadania. Oto kilka propozycji
 Dokończcie zadanie.
173208509_197070465343445_212710115141669094_n
Policz i pokoloruj tyle pól, ile jest zwierząt.
61eb16f3444b00424c066cfe153174db
Rodzice i ich dzieci-połącz.
c1848602f9b93f3c29ab2dc1fa640008
Powodzenia 🙂

Co słychać na wsi?

Witamy was Skrzaciki!  W tym tygodniu porozmawiamy o życiu na wiejskim podwórku.

 

Zapraszamy Was do wysłuchania wiersza.

„Co słychać na wsi?”

 

Co słychać? Zależy gdzie.

Na łące słychać: Kle, kle!

Na stawie: Kwa, kwa!

Na polu: kraaa!

Przed kurnikiem: – kukuryku! – ko, ko, ko, ko, ko w kurniku.

Koło budy słychać: – hau!

A na progu – miau.

A co słychać w domu? Nie powiem nikomu …

 

Dzieci odpowiadają na pytanie: Jakie zwierzęta możemy usłyszeć w zagrodzie wiejskiej? ( na podstawie wiersza oraz własnych doświadczeń).

 

Zabawa ruchowa „Kurki i kogut”.

Dziecko jest kurką. Spaceruje po wyznaczonym miejscu pokoju, naśladując zbieranie ziarenek. Rodzic – kogut – chodzi obok, co pewien czas głośno pieje: Kukuryku! i macha rękami (skrzydłami). Kurka woła: – Ko, ko, ko… i jak najszybciej przybiega do koguta. Kiedy kogut zaczyna spacerować, kurka idzie w innym kierunku. Przy powtórzeniach zabawy następuje zmiana rodzic jest kurką, dziecko kogutem.

 

Teraz zapraszamy was na film

https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U

 

Dla chętnych dzieci proponujemy karty pracy.

Znajdź 10 różnic

44a5270d1332ebea991e7d43b8f008e5

 

Co tu nie pasuje?

90830526_2600884933508391_7346055202006368256_n

Życzymy miłej zabawy! Pozdrawiamy.

W ZDROWYM CIELE, ZDROWY DUCH

Kochane Skrzaciki W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH, dzisiaj zapraszamy was do zabaw ruchowych. Prosimy rodziców o przygotowanie gazety.

Propozycje ćwiczeń:

1. Marsz w kole na przemian na sztywnych i gumowych nogach wyczuwanie kolan.

2. Dziecko kładzie się na brzuchu, a następnie na plecach z tej pozycji wykonują turlanie raz w jedną raz w drugą stronę – wyczuwanie całego ciała.

3. Dziecko bierze sobie gazetę. Wykonuje siad skrzyżny i rytmicznie porusza wyciągniętą gazetą trzymaną w wyciągniętych dłoniach. Na przemian szybko- wolno, rozwijanie płynności ruchów.

4. Skacze rytmicznie przy muzyce z gazetą trzymana w dłoni – rozwijanie płynności ruchów w przestrzeni.

5. Dziecko przechodzi do czworakowania. Kładzie gazetę na podłodze wokół której czworakuje. Na sygnał dziecko siada skrzyżnie na gazecie.

6. Gazetę zgniata formułując kule. Na sygnał rzuca kulkę w górę, a gdy upadnie podnosi ją i rzuca ponownie.

7. Przechodzi następnie do siadu skrzyżnego i przekłada kulkę z jednej ręki do drugiej. Na sygnał kładzie kulkę na podłodze.

8. Leżenie na plecach mięśnie rozluźnione, ćwiczenia oddechowe.

 

Propozycje kart pracy

bad990447cdddd70d3388956625e030c df06c72efec56905f884808500f55bf9

 

Dziękujemy Rodzicom za zdjęcia 

Moja prawa i lewa strona- kształcenie orientacji przestrzennej

Skrzaciki dzisiaj mamy dla was kilka propozycji zabaw kształtujących orientację w przestrzeni.

 

Założenie na prawą rękę gumki – frotki, wstążki itp Sprawdzenie poprawności wyboru ręki. Zabawa „Połóż prawą rękę na…” bioderku, kolanie, głowie…(Połóż lewą rękę na…).

 

Dziwny taniec” – poruszanie określoną częścią ciała przy muzyce. Zapraszamy was do „dziwnego tańcach ” – tańca na siedząco. Ciało musi być nieruchome. Tańczy jedynie ta część ciała, którą wywoła rodzic np. oczy, jeden palec, dwa palce, prawa dłoń itp. Przed rozpoczęciem zabawy rodzic pyta dziecko w jaki sposób mogą np. tańczyć oczy (dzieci podają swoje propozycje typu: można mrużyć oczy, zamykać, otwierać, patrzeć w prawo, w lewo…). Podczas zabawy dziecko „tańczy” według własnego pomysłu.

Zachęcamy do wykonania karty pracy

 

67baf91c5d7d31510d661c5dcd0f8f57

 

A teraz zabawa taneczna przy piosence,, Boogie Woogie”:

https://www.youtube.com/watch?v=sXqaZUp2N-w

 

Życzymy Wam miłej zabawy 

Zdrowe ząbki mam, bo o nie dbam

Skrzaciki dzisiaj zachęcamy was do wykonania pracy plastycznej.

 

Materiały:

biała kartka

klej magic

kredki

białe (mogą też być czarne) fasolki

 

Na białej kartce drukujemy postać dziewczynki lub chłopca z otwartą buzią. Kredkami kolorujemy postać. Przyklejamy w miejscu zębów białe fasolki (czarne fasolki mogą przedstawiać zepsuty ząb).

 

48f65305f09631fce4f5dce87df521b6 ae6933a74df7d7feb1d8718838486db5

 

Skrzaty dbajcie o swoje ząbki

Prosimy o zdjęcia Waszych prac. Pozdrawiamy serdecznie.

Dbamy o swoje zdrowie

Kochane Skrzaciki w tym tygodniu będziemy rozmawiać o tym, jak dbać o swoje zdrowie

Wysłuchajcie wierszyka „Nasze zdrowie” B. Lewandowskiej.

 

Doktor rybka niech nam powie Jak należy dbać o zdrowie!

Kto chce prosty być jak trzcina, Gimnastyką dzień zaczyna!

Całe ciało myje co dzień Pod prysznicem, w czystej wodzie.

Wie, że zęby białe czyste Lubią szczotkę i dentystę!

Pije mleko, wie, że zdrowo Chrupać marchew na surowo.

Kiedy kicha czysta chustka Dobrze mu zasłania usta.

Chcesz, to zobacz, jak jeść jabłka Na obrazku bez zarazków.

Rób tak samo, bo chcesz chyba Tak zdrowy być jak ryba.

 

Rozmowa kierowana pytaniami rodzica:

– Kim był doktor w wierszu?

– Od czego powinniśmy zaczynać dzień?

– Co trzeba robić, aby być zdrowym?

– Jak Wy dbacie o swoje zdrowie?

– Co by było gdybyśmy się nie myli?

– Jakie przybory pomagają zachować czystość?

 

Poruszajcie się teraz przy piosence „Mydło lubi zabawę”.

https://www.youtube.com/watch?v=lyj78YInCbc

 

Zabawa Prawda/Fałsz- rodzic zadaje pytania dziecku, które odpowiada za pomocą podniesienia koloru zielony – prawda, czerwony-fałsz.

– Owoce i warzywa są niezdrowe?

– Należy pić dużo mleka?

– Słodycze dbają o nasze zęby?

– Nie wolno się dużo myć bo się rozpuścimy?

– Dzielimy się szczoteczką do zębów?

 

Teraz mamy dla was filmik, zapraszamy

https://www.youtube.com/watch?v=9tbe0GrHeJo

 

Życzymy przyjemnej zabawy 🙂