Duszki

Duszki – 16.04.2021

1. Tytuł najlepszego farmera – gra matematyczna

Do tego zadania musicie zaprosić mamę, tatę, siostra, babcie może być to dowolna osoba.

Gdy już znajdziecie chętne osoby do gry musicie podzielić się na dwie drużyny, każda drużyna otrzymuje koszyk do zbierania punktów. Na podłodze leżą kartoniki z obrazkami zwierząt ( stroną rewersową). Reprezentanci drużyn losują po jednym kartoniku i kładą go po swojej stronie. Następnie ochotnik przelicza sylwety zwierząt i z dostępnych kartoników układa zapis, np. 3 < 7. Drużyna, która wylosowała kartonik z większą liczbą zwierząt otrzymuje jeden punkt lub każda drużyna wrzuca do swojego koszyka tyle punktów, ile zwierząt było na jej kartoniku. Gra toczy się dalej. Na koniec następuje podliczenie punktów i przyznanie tytułu najlepszego farmera.

8

545

554

 

2021-04-15 (10)5

2021-04-15 (1)

2021-04-15 (10)56

 

2021-04-15 (9545)

77777

77898

5544548

544475

2. Ruch to zdrowie

https://www.youtube.com/watch?v=OZ54i4ecwWA

Książka

Proszę o wykonanie zadania z książki cz. 3 strona 76

 

Duszki – 14.04.2021

1. „Krowa” – praca plastyczna z wykorzystaniem papierowych talerzyków.

https://www.youtube.com/watch?v=xJRi9ykdZP0

Jeśli nie macie w domu papierowych talerzyków to możecie posłużyć się białymi kartkami papieru. Wystarczy,  że obrysujecie na kartce coś okrągłego np. talerzyk i wytniecie.

Poniżej umieszczam wzór pracy.

85048706_1335716999969701_6869733841297211392_n

 

Podczas wykonywania pracy w tle może Wam towarzyszyć muzyka:

https://www.youtube.com/watch?v=9KdueuWIu3g

A po zakończonej pracy, możecie sami wymyśleć układ choreograficzny do tej piosenki.

2. W zdrowym ciele, zdrowy duch

https://www.youtube.com/watch?v=-pmG45LdGKw

Książka

Proszę o wykonanie zadań w książce część 3, strona 74 – 75

Duszki – 12.04.2021

1. „Wiejskie podwórko” – słuchanie wiersza.

W gospodarstwie wujka gwarno i wesoło. Od samego rana piknik pod stodołą.

Baran z owcą beczą, krowa głośno ryczy. A kurczaków tyle, że ich nikt nie zliczy.

Odeszły od kwoki, teraz piszczą, skrzeczą. Gdy zobaczą kwokę, to do niej polecą.

Koza skubie trawę, sama je śniadanie, Bo jej mąż pan kozioł stoi dziś przy sianie.

W tej ogólnej wrzawie słychać rżenie koni. Kiedy się rozpędzą nikt ich nie dogoni.

Na wiejskim podwórku Osioł patrzy z boku, nie wie co ma robić.

Też swą obecnością piknik chce ozdobić. Wreszcie jest gospodarz, niesie coś pysznego.

Będzie więc jedzenie tutaj dla każdego. Trawę dziś dostanie owca, koń i krowa.

Dla osiołka porcja też już jest gotowa. Kogut oraz kury mają pyszne zboże.

To w niesieniu jajek na pewno pomoże. Każdy uczestniczy w wesołej zabawie.

Kiedy się najedzą, odpoczną na trawie.

Rozmowa na podstawie wiersza.

– Co odbywa się od rana pod stodołą wujka?

– Co robi baran z owcą?

– Co robi krowa?

– Co zrobiły kurczaki?

– Dlaczego koza sama skubie trawę?

– Jakie zwierzę rży? Gdzie stoi osioł?

– Co gospodarz przyniósł zwierzętom?

– Kto dostanie trawę?

– Kto zje ziarna zbóż?

– W czym pomoże kurom zjedzenie pysznego zboża?

– Co zrobią zwierzęta, gdy będą najedzone?

„Co jedzą zwierzęta” – oglądanie ilustracji.

Nazwij zwierzęta poniżej, powiedz gdzie mieszkają, co jedzą oraz co mamy dzięki tym zwierzętom.

Bez tytułu

Bez tytułu2

5

Bez tytułu23

 

„Odgłosy zwierząt”

Wysłuchaj odgłosów zwierząt oraz powiedz jakie to zwierzę.

https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE

Książka

Proszę o wykonanie zadań z książki cz. 3 strona 72-73

2. Kogut – praca plastyczna

Na początek przygotujcie wszystkie potrzebne elementy i wytnijcie je. Jeśli macie problem z narysowaniem danego elementu, poproście rodziców.

img_8831

 

img_8832-1024x768

Duszki – 09.04.2021

1. „Dni tygodnia” – zabawa matematyczna

Tydzień kwietniowej pogody

Pani Wiosna napisała dziś list do swojej siostry Pani Zimy o tym, co słychać w wiosennej krainie. Sporo napisała o psikusach jednego ze swych synów. Ten syn to oczywiście wiosenny miesiąc. Czy domyślacie się, jaką ma nazwę? Podpowiem wam, że niektórzy wołają na niego: „plecień”. Tak, ten miesiąc nazywa się kwiecień. Pani Wiosna przeczyta wam teraz, co napisała o nim w swoim liście. Posłuchajcie bardzo uważnie.

„Tydzień kwietniowej pogody”.
Edyta Kaczanowska

Kwiecień plecień w tygodniu przeplata
trochę zimy, trochę lata!
W poniedziałek świeciło słonko,
motylki fruwały nad zieloną łąką.
We wtorek pokropiło deszczem
i wiatr zawiał mocno jeszcze.
W środę znów było słoneczko,
ale się mroźno zrobiło deczko.
W czwartek lekki śnieżek spadł
na kwietniowy senny sad.
W piątek jeszcze deszcz dołączył,
wraz ze śniegiem sobie tańczył.
Sobota już cieplejsza była
deszczem nas nie uraczyła.
A w niedzielę już wiosennie,
ciepło, lekko i przyjemnie.

Po skończeniu czytania: Jakie psikusy miała na myśli Pani Wiosna?
Jakie dni zostały wymienione w liście?

Tydzień ma siedem dni

Pani Wiosna zamienia was teraz w dni tygodnia. ( wybierzcie którym dniem chcecie być)
Zaśpiewam wam teraz piosenkę, w której będę wymieniać kolejne dni tygodnia. Śpiewajcie
razem ze mną.

https://www.youtube.com/watch?v=ojUmv6tRMrk

Na początku pokażcie siedem palców, czyli tyle, ile jest dni tygodnia. Poruszajcie przy
tym dłońmi  (w przód i tył, w górę dół, na boki do siebie, na boki w jedną i drugą
stronę). Gdy w piosence pojawią się nazwy kolejnych dni tygodnia, osoba wyznaczona jako dzień tygodnia powinna
usiąść.

Teraz sprawdzimy, czy uda się wam wymienić kolejne dni tygodnia już
bez piosenki, wymieńcie nazwy dni tygodnia zgodnie z kolejnością występowania. Zacznijcie od poniedziałku.

Powiedzcie jaki mamy dziś dzień tygodnia? W jakie dni tygodnia mamy wolne od przedszkola?

Tygodnie kwietnia

Kwiecień rządzi pogodą przez kilka tygodni. Czy wiecie, gdzie możemy sprawdzić, ile dni i tygodni ma kwiecień? Pani Wiosna przyniosła ze sobą taki oto kalendarz. Najpierw poszukajmy nazwy „kwiecień”. Co słychać na początku słowa „kwiecień”? Czyli musimy poszukać wyrazu, który zaczyna się na literę „k”. Policzmy, ile dni ma kwiecień. (jeśli dzieci mają problem w przeliczaniu, liczymy razem z nimi)

kalendarz-kwiecien-2021

Wiemy już, że kwiecień ma 30 dni. Te 30 dni możemy podzielić na tygodnie. Wiemy już, że każdy tydzień ma 7 dni. Zobaczcie, w kalendarzu też widzimy, że dni zostały zebrane w tygodnie. Tu jest jeden tydzień, tu drugi, tu trzeci, czwarty i kawałek piątego tygodnia (wskazujemy dzieci a odpowiednie rzędy w kalendarzu).

Dni tygodnia na kostce

Teraz dla każdego dnia tygodnia dobierzemy liczbę kropek z kostki do gry. Przypomnijcie, jaki dzień tygodnia występował w piosence jako pierwszy. Tak, to był poniedziałek. Zapamiętajcie, poniedziałek jako pierwszy dzień tygodnia będzie oznaczony jedną kropką.
A jaki dzień będzie oznaczony dwiema kropkami (trzema, czterema, pięcioma, sześcioma)? Dla jakiego dnia zabrakło kropek na naszej kostce?

Dla niedzieli przygotowałam taki oto kartonik: Ile jest tu kropek?

VII

Teraz sprawdzimy czy zapamiętaliście wszystkie kropkowane znaki dla dni tygodnia. Każdy powie jakiemu dniu tygodnia daliśmy tyle kropek.

1IIIIIIVVVIVII

Dni tygodnia na kole

Pani Wiosna chciałaby, żeby na tym kole powstał specjalny kalendarz z dniami tygodnia. W każdej części koła umieścimy nasze znaki dni tygodnia. Zaczniemy od dowolnego miejsca na kole i będziemy układać kartoniki zgodnie z ruchem wskazówek zegara, czyli w prawo. Dzieci układają na kole, podzielonym na 14 części, kartoniki w odpowiedniej kolejności (patrz foto obok). Za każdym razem zostaje podana nazwa dnia tygodnia. Potem zaznaczamy czerwonym spinaczem wymieniony dzień tygodnia.

kolo

Wczoraj i jutro 

Przypomnijcie, jaki dzień tygodnia mamy dzisiaj. Ile kropek ma ten dzień na naszym kole? Oznaczę ten dzień czerwonym spinaczem. Żółty spinacz pokaże dzień, który był wczoraj, a niebieski to dzień, który będzie jutro (patrz foto obok).

kolooo

 

Wykonajcie także zadania w książce cz. 4 strony 34 – 36

2. Gimnastyka

https://www.youtube.com/watch?v=ufXXXnQ1hiM

 

Pantonima-mimika twarzy i emocje

Pantomima – rodzaj przedstawienia, w którym aktor nie używa głosu, tylko odgrywa przedstawienie używając ruchu, mowy ciała i gestów. Często, ale nie zawsze, ma pomalowaną twarz na biało. Teatr pantomimy ma dwie typowe postacie. Pierwsza z nich to komedia służąca łatwej rozrywce,podejmuje również poważne tematy a czasem wzrusza

https://youtu.be/9Hg89GQN868

maxresdefault

 

 

 

zdjecie-grupowe-dzieci-mime-pantomima-rozne-emocje-na-twarzy-dzieci-maly-francuski-klaun-z-bialym-makijazem-na-twarzy_86390-2753

PANTOMIME-PABLO

pantomim-emocje-fotografia-kolaå¼-rã³å¼ne-ludzkie-robiä‡-pantomimä…-z-malujä…cä…-twarzä…-na-bå‚ä™kitnym-tle-140549315

zlota-pantomima-na-rynku-glownym

https://youtube.com/watch?v=LT7x1CRslR8&feature=share

https://youtube.com/watch?v=GAUiH0tC_Mc&feature=share

received_2963892663891717

Duszki – 07.04.2021

1. „Teatr” – słuchanie wiersza B. Koronkiewicz.

Jest takie miejsce zaczarowane, gdzie bajka z życiem się miesza.

To, co tam widzisz czasem Cię smuci, a innym razem rozśmiesza.

Na scenie grają piękni aktorzy albo też lalki jak żywe

. Wszystkie historie bardzo przeżywasz i wierzysz, że są prawdziwe.

Przepiękne stroje i dekoracje zachwyt wzbudzają niemały.

Siedzisz w fotelu i zapominasz na chwilę o świecie całym.

Kupując bilet znasz swoje miejsce – ma numer w konkretnym rzędzie.

Oglądasz spektakl w ciszy, skupieniu i czekasz, co dalej będzie.

Kurtyna wznosi się na początku, opada po każdym akcie,

A spacerować można, rozmawiać – w przerwie, to znaczy w antrakcie.

By przedstawienie było ciekawe, żeby się nam podobało,

By każdy szczegół współgrał z całością, pracuje ludzi niemało.

Dla nich na koniec w podziękowaniu publiczność braw nie żałuje,

Za reżyserię, grę, dekorację, wszystkim artystom dziękuje.

Jest takie miejsce piękne i ważne, bo do przemyśleń nas zmusza,

To teatr. Teatr na tym polega, że uczy, bawi i wzrusza…

 

Co to jest teatr? – swobodne wypowiedzi dzieci w oparciu o ilustracje i wiersz

Wteatrze-1

 

Wyjaśnienie znaczenia słów :

Aktor to osoba grająca rolę w teatrze lub filmie.

Spektakl to sztuka teatralna odegrana przez aktorów przed zgromadzoną publicznością.

Kostium to strój aktora, który wyróżnia graną przez niego postać.

Kulisy to miejsce znajdujące się za sceną, w którym aktorzy przygotowują się do występu.

Rekwizyty to przedmioty wykorzystywane w przedstawieniu teatralnym.

Scena to miejsce w teatrze przeznaczone do wystawiania sztuk teatralnych.

Pantomima to rodzaj przedstawienia, w którym aktor (mim) nie używa głosu, lecz odgrywa swoją rolę używając ruchu i gestów.

Antrakt to przerwa między aktami przedstawienia teatralnego

 

Żeby utrwalić wiedzę o teatrze, obejrzyjcie filmik pt. „Jak powstaje spektakl teatralny?”

https://www.youtube.com/watch?v=TkBHN9TYP-0

A teraz kolejna ważna zasada obowiązująca w teatrze. Będzie o tym, w co się ubrać do teatru. Popatrzcie i posłuchajcie :

https://www.youtube.com/watch?v=TDWDr-SWafE

 

2. ” Teatrzyk kopertowy”

W linku poniżej instrukcja wykonania teatrzyku. Można wykonać dowolne postacie z ulubionej bajki.

https://www.superkid.pl/teatrzyk-kopertowy-instrukcja?fbclid=IwAR1plPcJVcEHNgcLMIXd_SuUeEhvBgrSuHK46dLNnZ1pe5JrE_paO688cZ8

Poznajemy literę ,,Ł ł” na podstawie wyrazu łodyga

https://youtu.be/bttA3e7BbgI

Witam dziś dzieci poznają literę ,,Ł,ł” na podstawie wyrazu ,łodyga”
Proszę o obejrzenie filmiku następnie wymyślenie nazw przedmiotów z głoską ,,ł” na początku,środku i końcu
*Ustalą jaką głoską rozpoczyna się wyraz łodyga
*Określą rodzaj głoski „ł” spółgłoska zapytajcie proszę dlaczego tak uważają-doskonale potrafią na to odpowiedzieć
* Podział wyrazu łodyga na sylaby ło-dy-ga
* Podział wyrazu łodyga na głoski ł-o-d-y-g-a
Oraz praca w książce strony od 2 do 5

Duszki 02.04.2021

1. Gra w chińczyka.

Drodzy rodzice oraz dzieci Waszym dzisiejszym zadaniem jest wspólne spędzenie czasu przy grze planszowej „Chińczyk”.  Oto zasady gry : Gracze mają na celu przejść przez całą planszę swoimi pionkami, ustawiając je na końcu na polach oznaczonych cyframi w kolorach, które odpowiadają kolorowi ich pionków. Aby postawić swój pionek na planszy, należy rzucić kostką i wylosować 6 lub 1. Po każdej wylosowanej szóstce Gracz ma prawo do jeszcze jednego rzutu. Gracz przesuwa swój pionek zgodnie ze wskazówkami zegara o tyle pól, ile oczek wylosował na kostce. Jeśli na wylosowanym polu znajduje się pionek innego zawodnika, zostaje on zbity i wraca do początkowej pozycji. Jeśli na wylosowanym polu znajduje się pionek Gracza, nie wykonuje on żadnego ruchu, a kolejka przechodzi na kolejnego Gracza. Celem gry jest jak najszybsze ustawienie wszystkich swoich pionków w bazie na kolejnych cyfrach (1,2,3). Pamiętajcie o przestrzeganiu zasad gry oraz o dokładnym przeliczaniu oczek na kostce.

4160 TUTAJ PLANSZA DO CHIŃCZYKA

Czy pamiętacie, że jutro świecimy pokarmy w kościołach? Przypomnijmy sobie co powinno znaleźć się w każdej święcące.

cc345e84f422d7ebcdc6e011d1ae258f easter-1328647_640

 

Przyjrzyjcie się obrazkom i powiedźcie co znajduję się w koszykach wielkanocnych. Oraz pomyślcie o tym, czy w Waszym koszyczku znajduję się coś jeszcze, a może czegoś brakuje 🙂

Proszę także o wykonanie zadania w książce cz. 3 z strony 69

2. Zabawa muzyczna z jajeczkami

https://www.youtube.com/watch?v=ra9Y0L_B8IE

Kurze jajo-zabawy badawcze

 

Kurze jajo- zabawy badawcze
Zapraszam do eksperymentów z użyciem jaja
Możecie zamoczyć w herbacie barwiąc jajo na brązowo
Czyszczenie pastą do zębów
Prześwietlenie jaja latarką
Wciągnięcie żółtka za pomocą butelki zasysając
Oraz wielu innych https://www.juniorowo.pl/lekcja-z-jajem/

zapraszam również to poćwiczenia

https://youtu.be/n7OIPFcyZRU

owoskop

jaja+w+herbacie

 

 

Duszki 31.03.2021

1.Baranek wielkanocny

Kochani dzisiaj przybliżymy sobie historię baranka wielkanocnego.

Czy wiecie dlaczego baranek wielkanocny jest ważny podczas Świąt Wielkanocnych oraz co tak naprawdę oznacza?

Wielkanoc niesie ze sobą wiele symboli, ale to właśnie baranek wielkanocny zajmuje honorowe miejsce zarówno na stole, jak i w koszyczku ze święconką.

Cukrowy, z ciasta, czekolady czy porcelanowy – przyjmuje różne oblicza, ale zawsze symbolizuje to samo.

Oglądając filmik poniżej dowiecie się skąd na wielkanocnym stole wziął się baranek oraz poznacie jego symbolikę:

https://www.youtube.com/watch?v=JshFxE223v8

BARANEK Z MASŁA

maslany-baranek

 

BARANEK Z CIASTA

 

wielkanoc1

 

BARANEK Z CUKRU

60063cukrowe_baranki_chleb_2406892

 

BARANEK Z PORCELANY

_DSC0348_37561

DREWNIANIA FORMA DO MASŁA

forma-do-masla-drewniana-baranek-5907587663985

 

 

Teraz Wasza kolej na wykonanie baranka wielkanocnego, a wykonacie go z masy solnej. Razem z rodzicami przygotujcie masę solną, oto przepis:

– 1 szklanka mąki,

– 1 szklanka soli,

– pół szklanki wody

Wszystko razem zagniatamy i tworzymy baranka z pomocą filmiku poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=FEJIj5KZ2W4

Jeśli nie macie w domu praski do czosnku możecie zrobić kuleczki, którymi oblepicie bałwanka tworząc mu futerko.

2. W zdrowym ciele, zdrowy duch

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

https://www.youtube.com/watch?v=yPHeSAx9QCc