1. „Wiejskie podwórko” – słuchanie wiersza.
W gospodarstwie wujka gwarno i wesoło. Od samego rana piknik pod stodołą.
Baran z owcą beczą, krowa głośno ryczy. A kurczaków tyle, że ich nikt nie zliczy.
Odeszły od kwoki, teraz piszczą, skrzeczą. Gdy zobaczą kwokę, to do niej polecą.
Koza skubie trawę, sama je śniadanie, Bo jej mąż pan kozioł stoi dziś przy sianie.
W tej ogólnej wrzawie słychać rżenie koni. Kiedy się rozpędzą nikt ich nie dogoni.
Na wiejskim podwórku Osioł patrzy z boku, nie wie co ma robić.
Też swą obecnością piknik chce ozdobić. Wreszcie jest gospodarz, niesie coś pysznego.
Będzie więc jedzenie tutaj dla każdego. Trawę dziś dostanie owca, koń i krowa.
Dla osiołka porcja też już jest gotowa. Kogut oraz kury mają pyszne zboże.
To w niesieniu jajek na pewno pomoże. Każdy uczestniczy w wesołej zabawie.
Kiedy się najedzą, odpoczną na trawie.
Rozmowa na podstawie wiersza.
– Co odbywa się od rana pod stodołą wujka?
– Co robi baran z owcą?
– Co robi krowa?
– Co zrobiły kurczaki?
– Dlaczego koza sama skubie trawę?
– Jakie zwierzę rży? Gdzie stoi osioł?
– Co gospodarz przyniósł zwierzętom?
– Kto dostanie trawę?
– Kto zje ziarna zbóż?
– W czym pomoże kurom zjedzenie pysznego zboża?
– Co zrobią zwierzęta, gdy będą najedzone?
„Co jedzą zwierzęta” – oglądanie ilustracji.
Nazwij zwierzęta poniżej, powiedz gdzie mieszkają, co jedzą oraz co mamy dzięki tym zwierzętom.




„Odgłosy zwierząt”
Wysłuchaj odgłosów zwierząt oraz powiedz jakie to zwierzę.
https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE
Książka
Proszę o wykonanie zadań z książki cz. 3 strona 72-73
2. Kogut – praca plastyczna
Na początek przygotujcie wszystkie potrzebne elementy i wytnijcie je. Jeśli macie problem z narysowaniem danego elementu, poproście rodziców.

