Witajcie smerfiki!
Jak w każdy piątek zapraszam was do zabaw ruchowych!
Zaproście rodziców, rodzeństwo do wspólnej zabawy…
Przebieg zajęć:
1. Zabawa integracyjna „Wesołe powitanie” /witanie się różnymi częściami ciała/
Dzieci odwracają się twarzą do siebie, na hasło:
Witają się paluszki – witają się paluszkami,
Witają się dłonie – dotykają się dłońmi,
Witają się łokcie – dotykają się łokciami,
Witają się kolanami – dotykają się kolanami,
Witają się stopy –dotykają się stopami,
Witają się plecy – dotykają się placami.
2. Rozdanie kolorowych apaszek, marsz po obwodzie koła w rytm muzyki – płyta CD – Wesoła zabawa – E. Szelągowska, J. Pietrzak.(lub inna dowolna). Chusteczką trzymaną za rogi dzieci wykonują wymachy, raz ręką prawą, raz lewą.
3. Zabawa z apaszkami do muzyki P. Czajkowskiego – Taniec Cukrowej Wróżki z baletu Dziadek do orzechów.
Podczas muzyki dzieci tańczą po całej sali z apaszkami. Między tancerzami porusza się nauczycielka – wróżka. Kilka uderzeń w trójkąt oznacza, ze wszyscy zostają zaczarowani w posągi – dzieci zatrzymują się i przybierają dowolną figurę, a wróżka chodzi i różdżką odczarowuje dzieci. Kto zostaje dotknięty przez wróżkę ponownie zaczyna tańczyć.
4. Przeskoki przez apaszki. Dzieci rozkładają apaszki na dywanie, przeskakują przez nie w rytm muzyki – raz szybko, raz wolno, na przerwę w muzyce zatrzymują się.
5. Zabawa przy piosence „Gimnastyka dobra sprawa”
– dzieci stoją w kole i wykonują ćwiczenia zgodnie z tekstem piosenki.
6. Dzieci rozkładają na dywanie apaszki – domki. Na dźwięk muzyki dzieci wychodzą ze swoich domów spacerują po sali w różnych kierunkach, gdy muzyka milknie dzieci wracają do swoich domów. Zwracamy uwagę czy każde dziecko odnalazło swoje miejsce.
7. Zabawa: Wokół domu. Dzieci w rytm muzyki czworakują wokół apaszki – domu, na sygnał zmiana kierunku.
8. Zabawa: Cicho – sza. Swobodny bieg na palcach po całej sali. Apaszki kładą na plecach tak, żeby nie spadły w czasie biegu – płyta CD – Wesołe zabawa – E. Szelągowska, J.Pietrzak.
9. „Lustra” – dzieci siadają naprzeciwko siebie. Zadanie polega na wykonywaniu takich samych ruchów, jakie zaprezentuje partner. Ruchy mogą być dowolne, ważne aby były wykonywane dokładnie i powoli. Dzieci wykorzystują kolorowe apaszki.
10. Masażyk „Idzie Ola do przedszkola”. Dzieci dobierają się parami. Dziecko z pary masuje plecy partnera. Potem następuje zamiana ról.
Idzie Ola do przedszkola – palce rąk maszerują od dołu pleców ku górze
I wesoło sobie skacze – delikatne pukanie w plecy, podskakiwanie
Misie, lalki już czekają – głaskanie na przemian prawą i lewą dłoni?
Zaraz je zobaczę – układamy dłonie na łopatkach, robimy słoneczka
Przyszedł także mały Olek – palce obu rąk maszerują od dołu pleców ku górze
Narysował koło – oburącz zakreślamy koła
Bierze klocki, samochody – delikatnie pukamy wszystkimi palcami, potem ruch falisty
Bawi się wesoło – oburącz zakreślamy koła
Widzisz mały przedszkolaczku – układamy dłonie na łopatkach robimy słoneczka
Ile tu zabawek – oburącz zakreślamy koła
Jutro przyjdziesz i od rana – palce obu rąk maszerują od dołu pleców ku górze
Zaczniemy zabawę – kreślimy oburącz koła.
11. „Kołysanie” –dzieci w parach, razem się kołyszą, trzymają w ręce prawej – jedną apaszkę za rogi, w lewej ręce – drugą, którą miał kolega, muzyka – kołysanki (wersja instrumentalna).
Oczy się zamykają, chwila ciszy, powolne przebudzenie, przeciąganie, wstanie, rześkie podskoki.
Miłego weekendu! 🙂