Na początku zapraszam do obejrzenia bajki, a później krótkiej rozmowy.
Zadajemy dzieciom pytania:
Jak nazywały się dwie rodziny występujące w bajce?
Która rodzina postępowała ekologicznie?
Jakie zachowania ekologiczne możemy wprowadzić do naszego domu, aby na ziemi żyło się lepiej?
Zostawiam to pytanie do dyskusji w każdym domu 🙂
Zachęcam też do puszczania dzieciom często piosenki – „Ziemia, wyspa zielona”, tutaj tekst, może nauczą się na pamięć?
Nie warto mieszkać na Marsie,
nie warto mieszkać na Venus.
Na Ziemi jest życie ciekawsze,
powtarzam to każdemu .
Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,
wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany.
Chcę poznać życie delfinów
i wiedzieć co piszczy w trawie.
Zachwycać się lotem motyla
i z kotem móc się bawić.
Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,
wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany.
Posadźmy kwiatów tysiące.
Posadźmy krzewy i drzewa,
niech z nieba uśmiecha się słońce,
pozwólmy ptakom śpiewać.
Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona…
Zachęcam do zagrania w grę, „Odgłosy w zagrodzie” , z fioletowej książeczki „Trenuje umysł z Lokomotywą”,
a kto jeszcze nie zrobił wszystkich zadań od s. 20 – 25 to może dzisiaj dokończyć.
Zachęcam też oczywiście do ćwiczeń i ruchu:
Pozdrawiam Serdecznie!