Witajcie
Dziś zabawy matematyczne:
Zabawa „Dotknij”- zakładamy dziecku na prawą rękę frotkę, dziecko wykonuje poszczególne polecenia:
– Dotknij prawą ręką prawego ucha
– Dotknij prawą ręką czubka nosa
– Dotknij lewą ręką prawego kolana
– Dotknij lewą ręką czoła
Zabawa „Co na górze, co na dole?”- rodzic pokazuje dziecku kartkę papieru i mówi:
Kiedyś to było piękne zdjęcie dzieci z różnych stron świata. Niestety, coś się stało i wszystko zniknęło, ale do zdjęcia dołączony był tajemniczy list.
Następnie rodzic odczytuje list:
Wszystko to, co było na tym zdjęciu, znajduje się teraz w tajemniczym pudełku. Pudełko to ukryte jest w naszym pokoju. Aby się dowiedzieć, w którym miejscu znajduje się pudełko, musisz wykonać zadanie:
Stań przy drzwiach. Zrób 5 kroków do przodu, 5 kroków w prawo. Spójrz do dołu i powiedz, co widzisz (podłoga, dywan). Idź 2 kroki w lewo i spójrz do góry.
Dziecko wykonuje zadanie. Na szafie lub półce stoi charakterystyczne pudełko. Dziecko odnajduje i z pomocą rodzica zdejmuje z góry. Dziecko wysypuje z pudełka sylwety: 4 chmury, trawę, misia, słoneczko, kwiatek, piłkę , dzieci z różnych stron świata. Rodzic wyjaśnia, że to jeszcze nie jest koniec listu i czyta dalej:
Podam ci teraz ważne informacje dotyczące tego, w którym miejscu znajduje się dana postać lub inny element. Słuchaj uważnie:
Na górze zdjęcia były 4 chmurki. Na dole rosła trawa. Na środku stał duży miś.
Po obu stronach misia- afrykańskie dzieci. Obok Afrykańczyka stała Japonka. Obok afrykańskiej dziewczynki stała dziewczynka z Europy. Obok dziewczynki z Japonii stała Chinka, a obok Chinki- Eskimos.
W górnym rogu świeciło słoneczko. W jednym dolnym rogu rósł kwiatek, a w drugim dolnym rogu leżała piłka.
Dziecko kolejno umieszcza na kartce sylwety. Gdy zadanie zostanie wykonane, rodzic kontynuuje:
Gratuluję! Wszystkie rzeczy i postacie są na swoich miejscach. Brawo!
Pozdrawiam. To ja- Psotniś!
A teraz posłuchajcie piosenki:
Miłej zabawy