Temat kompleksowy: ,,Mieszkańcy łąki” (11-15.05)
Umiejętność ogólna: Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych przez poznanie ekosystemu łąki i jej mieszkańców
11.05.2020
1. ,, Skąd się bierze miód”- rozmowa w oparciu o film i wiersz – poznanie znaczenia działalności pszczół;
„Skąd się bierze miód” B. Koronkiewicz
Słodki, złocisty, lepiący,
pyszny na chlebie chrupiącym.
Serek z nim w buzi w mig znika,
dodam go też do piernika.
Herbatkę słodzić nim wolę…
Lecz skąd miód wziął się na stole?
W jakich go robią fabrykach
i kto go zamknął w słoikach?
Gdy pszczoła w piękny dzień lata,
znajduje nektar na kwiatach.
I szybko zebrać go musi,
bo zapach bardzo go kusi.
Niesie do ula, znów wraca,
na tym polega jej praca.
A w ulu pszczółek niemało,
każdej pracować się chciało.
Zbierały nektar, zbierały
i miód wyprodukowały.
Jak? Tego żadna nie powie,
lecz miód to jest samo zdrowie.
Na pszczoły lepiej uważaj,
o miód zaś pytaj pszczelarza.
On żyje z pszczołami w zgodzie
i dobrze zna się na miodzie.
Rozmowa:
- jaki jest miód?
- do czego używa się miodu?
- kto produkuje miód?
- z czego pszczoły zbierają miód?
- kto opiekuje się pszczołami?
Poproście rodziców i spróbujcie łyżeczkę miodu. Opiszcie smak.
Zachęcam was byście często słodzili herbatę miodem i sami robili a potem jedli kanapki z miodem.
https://www.youtube.com/watch?v=osAR2QTZfs8
– poznaje nazwy miodów;
– poznaje znaczenie działalności pszczół;
– kszałtuje postawę proekologiczną;
2. ,, Łąka pełna kwiatów”- origami płaskie z koła, ćwiczenie dokładności w wykonywaniu prac plastycznych;
– utrwala nazwy kwiatów łąkowych,
– doskonali sprawność manualną;
– ćwiczy dokładność;
https://www.google.com/url?sa=i&url=http%3A%2F%2Fwww.chelmek.pl%2Fdla-mieszkancow%2Faktualnosci%2F860-kolejne-sukcesy-uczniow-szs-nr-1-w-origami&psig=AOvVaw0b0gOLl8RdW4YYnFDkauYv&ust=1589271730053000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCPiH4J2xq-kCFQAAAAAdAAAAABAQ