Misiaki 11.05.2020

Temat kompleksowy: ,,Mieszkańcy łąki” (11-15.05)

Umiejętność ogólna: Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych przez poznanie ekosystemu łąki i jej mieszkańców

11.05.2020
1. ,, Skąd się bierze miód”- rozmowa w oparciu o film i wiersz – poznanie znaczenia działalności pszczół;

„Skąd się bierze miód” B. Koronkiewicz 

Słodki, złocisty, lepiący,

pyszny na chlebie chrupiącym.

Serek z nim w buzi w mig znika,

dodam go też do piernika.

Herbatkę słodzić nim wolę…

Lecz skąd miód wziął się na stole?

W jakich go robią fabrykach

i kto go zamknął w słoikach?

Gdy pszczoła w piękny dzień lata,

znajduje nektar na kwiatach.

I szybko zebrać go musi,

bo zapach bardzo go kusi.

Niesie do ula, znów wraca,

na tym polega jej praca.

A w ulu pszczółek niemało,

każdej pracować się chciało.

Zbierały nektar, zbierały

i miód wyprodukowały.

Jak? Tego żadna nie powie,

lecz miód to jest samo zdrowie.

Na pszczoły lepiej uważaj,

o miód zaś pytaj pszczelarza.

On żyje z pszczołami w zgodzie

i dobrze zna się na miodzie.

 

Rozmowa:

  • jaki jest miód?
  • do czego używa się miodu?
  • kto produkuje miód?
  • z czego pszczoły zbierają miód?
  • kto opiekuje się pszczołami?

 

Poproście rodziców i spróbujcie łyżeczkę miodu. Opiszcie smak.

 Zachęcam was byście często słodzili herbatę miodem i sami robili a potem jedli kanapki z miodem.

https://www.youtube.com/watch?v=osAR2QTZfs8

– poznaje nazwy miodów;
– poznaje znaczenie działalności pszczół;
– kszałtuje postawę proekologiczną;


2. ,, Łąka pełna kwiatów”- origami płaskie z koła, ćwiczenie dokładności w wykonywaniu prac plastycznych;
– utrwala nazwy kwiatów łąkowych,
– doskonali sprawność manualną;
– ćwiczy dokładność;

https://www.google.com/url?sa=i&url=http%3A%2F%2Fwww.chelmek.pl%2Fdla-mieszkancow%2Faktualnosci%2F860-kolejne-sukcesy-uczniow-szs-nr-1-w-origami&psig=AOvVaw0b0gOLl8RdW4YYnFDkauYv&ust=1589271730053000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCPiH4J2xq-kCFQAAAAAdAAAAABAQ