Para do pary

Witajcie! Dzisiaj zabawimy się butami, w tym celu przygotujcie sobie różne pary butów.

A teraz posłuchajcie utworu „Prośba gąski”

„Kruczek w budzie, kot na płocie

a ja biedna grzęznę w błocie

Chlup chlup chlup Marysieńko

Weź pieniążki i buciki kup dla gąski

proszę kup kup.”

– Czy to możliwe żeby gąski chodziły w butach?

– Gdzie może się tak zdarzyć?

– Jakie zwierzątko w bajce chodziło w butach?

– Ile butów potrzebują te zwierzątka?

21.05 gęś 21.05 kot 21.05 pies

– A ile par butów potrzebują?

– Ile butów Ty potrzebujesz?

– Ile to jest par?

– Ile butów składa się na jedną parę?

 

Teraz spróbujcie ułożyć pary zgromadzone  przez Was buty, powiedzcie jakie rodzaje butów zgromadziliście, np.: sandały, laczki, kozaczki, pantofle, szpilki.

 

Zabawimy się teraz z piosenką „Krasnal lubi biegać”

https://www.youtube.com/watch?v=HwbtgjG_NO8

 

Krasnal bardzo lubił biegać – bieg w miejscu

toteż buty szybko zdarł – złap za głowę w geście zmartwienia x2

 

Przyszła wnet zima zła – naśladowanie zmartwienia – złap za ramiona

Kto małemu buty da – skłon i pokazywanie butów x2

 

Poszedł krasnal po zakupy, kupił sobie nowe buty – marsz z unoszeniem kolan x2

 

Prawy but, Lewy but – wysuwanie nóg do przodu

Teraz będzie biegać znów – bieg w miejscu x2

 

Wybieramy sobie parę butów rodziców i zakładamy na swoje nóżki, próbujemy się poruszać.

 

Zobaczcie teraz obrazki przedstawiające różne pary butów baśniowych postaci, musicie je połączyć z bohaterami bajek i pokolorować.

Życzę przyjemnej pracy.

20.05 buty krolewna sniezka 21.05 buty czerwony kapturek 21.05 buty gargamel 21.05 buty kota w butach 21.05 pantofelk kopciuszka

21.05 czerwony kapturek 21.05 gargamel 21.05 kopciuszek 21.05 kot w butach 21.05 królewna śnieżka