Poniedziałek 27.05.2020
1. Bukiety – pojęcia matematyczne
Na stoliku leżą sylwet tulipanów w 4 kolorach.
Rodzice opowiadają dzieciom:
Chłopcy postanowili zrobić swoim mamom niespodziankę w dniu ich święta. Wybrali się do kwiaciarni, żeby kupić kwiaty. Pierwszy chłopiec kupił wszystkie tulipany.
Układamy 9 tulipanów przed dzieckiem. Dziecko po cichu liczy, pokazując palcem. Dziecko ustala, że chłopiec kupił 9 tulipanów. Rodzic dalej opowiada:
Drugi chłopiec wybrał żółte tulipany. Wziął 1 ( przypina pod różowymi tulipanami), ale chciałby kupić tyle samo co kolega. Ile tulipanów mu jeszcze brakuje.
Dziecko dokłada tyle tulipanów ile mu brakuje. Ustala, że brakowało mu 8 tulipanów.
Trzeci chłopiec wybrał czerwone tulipany. Wziął 2 (umieszcza je pod żółtymi tulipanami), ale chciałby kupić tyle samo czerwonych tulipanów, ile jest żółtych. Ile tulipanów ma jeszcze brakuje ?
Dziecko dokłada brakujące tulipany. Ustala , że brakowało 7 tulipanów.
Kończymy opowieść:
Czwarty chłopiec wybrał pomarańczowe tulipany. Wziął 3 (przypina je pod czerwonymi tulipanami_ Chciał jednak kupić tyle samo niebieskich tulipanów, ile jest czerwonych.
Ile tulipanów ,mu jeszcze brakowało ?