Pszczółki – zadania cd.

Kochani Rodzice! Kochane Pszczółki!

Przesyłam kolejną porcje zadań na czwartek i piątek. 🙂

1. Układy figur – pojęcia matematyczne.

Prezentujemy dzieciom kwadrat i prosimy o opisanie jego wyglądu. Zwracamy uwagę, że kwadrat ma 4 takie same boki i 4 kąty. Następnie prezentujemy dzieciom prostokąt i nakłądamy na prostokąt wcześniej pokazany kwadrat.

 

wzór:

Bez tytułu

Dziecko próbuje określić różnicę między figurami. Wyciągają wnioski – prostokąt ma 4 boki (tak jak kwadrat), tylko dwa długie, a dwa krótkie.

„Domek z figur” rozkładamy na dywanie kilka figur (kwadrat, koło, trójkąt, prostokąt), wyciętych z gazety. Przy muzyce ( https://www.youtube.com/watch?v=kSE15tLBdso ) dzieci wykonują ruchy taneczne według własnego pomysłu, przemieszczając się po całym pomieszczeniu. Na hasło trójkąt dziecko odszukuje wymienioną figurę i stawia na niej jedną stopę. Zabawę powtarzamy tyle razy, ile jest figur.

Na stoliku rozkładamy  figury geometryczne. Dziecko wybiera jedną z figur i opowiada jak ona wygląda, opisuje ją, rodzic może odgadnąć o jakiej figurze mówi dziecko. Po rozpoznaniu wszystkich figur. Układamy przed dzieckiem 3-elementowy wzór, który dzieci lepią z plasteliny na podkładach taki sam układ figur np. koło, prostokąt, trójkąt lub prostokąt, trójkąt koło. Możemy zaproponować dziecku aby samo ułożyło wzór z figur.

1.1 Zachęcamy do śpiewania piosenki.

2. Zachęcamy do przygotowania zdrowej sałatki lub zdrowych kanapek.

Uczulamy dzieci o tym aby przed rozpoczęciem pracy, dokładnie umyć warzywa oraz ręce. Dzieci samodzielnie przygotowują zdrową sałatkę lub zdrowe kanapki.

2.1 Kilka zabaw ruchowych 🙂

Przeprawa przez rzekę

Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze, tak jakby to był kolejny level do przejścia w grze.

Butelkowy slalom

Uważacie, że poruszanie się slalomem jest łatwe? To spróbujcie to zrobić z zawiązanymi oczami! Ta zabawa poprawia koncentrację, ćwiczy zapamiętywanie i koordynację ruchową. Zaczynamyod rozstawienia dwóch butelek po pokoju. Dziecko ma chwilę na przyjrzenie się i zapamiętanie gdzie stoją, po czym zawiązujecie mu oczy. Zadanie polega na przejściu w taki sposób, aby nie przewrócić żadnej z butelek. Gdy uda mu się przejść poziom, dokładacie kolejną przeszkodę i tak do momentu, aż skończą Wam się w domu plastikowe butelki.

Poszukiwacze skarbu

Nic tak nie motywuje, jak rozwiązywanie zadań i zagadek, by dotrzeć do okrytego tajemnicą skarbu. Możecie narysować  mapę, dodać kilka zadań specjalnych, typu: zrób 10 przysiadów, zakręć się 3 razy, podskocz 7 razy do góry itp. lub pochować kilka kartek z podpowiedziami takimi jak „sprawdź pod łóżkiem”, „szukaj za kanapą”, „zajrzyj do lodówki” itp. by dziecko nareszcie odnalazło skarb! A co będzie poszukiwaną nagrodą zależy już tylko od Was!

3. Kilka zadań do wydruku.

Rodzinne-zadania-do-wsp__lnego-wykonania-1