WIELKANOCNA MATEMATYKA

Dzień dobry Żabki 🙂

W dalszym ciągu zachęcam do robienia zdjęć w czasie wspólnych zabaw i przesyłania ich na adres :  m.drywa@vp.pl

 

Przed wami kolejna porcja wspólnych zabaw.

1)  „Zając w kurniku ”

Rodzic układa na środku dywanu pięć sylwet jaj i liczy je wraz z dzieckiem. Rodzic wciela się  w zająca. Maszerujemy  po obwodzie koła, rytmicznie wypowiadając treść rymowanki:

Skacze zając po kurniku, nagle szybko znika.
Powiedz, ile jajek zabrał zajączek z kurnika.
Na ostatnie słowo dziecko staje plecami do jajek, a w tym czasie „zając” podkrada kilka jaj i ukrywa je pod koszulką. Na sygnał rodzica dziecko odwraca się i próbuje powiedzieć ile jajek ukradł zając.  Sprawdzamy czy dziecko podało dobrą ilość, po czym następuje zamiana ról .

Można skorzystać z poniższych sylwet, bądź wspólnie z dzieckiem przygotować własne.

8

 

2) „Wielkanocne kodowanie”

Dziecko z pomocą rodzica rozcina wzdłuż linii poniższą planszę.

7

Następnie układamy  i przyklejamy wszystkie elementy w odpowiednim miejscu na kolejnej planszy.  Należy zwrócić uwagę na kolor i kształt danego obrazka.

6

Poprawnie wykonane zadanie powinno wyglądać następująco :

IMG_9385

 

3) Na koniec zapraszam także do wspólnego śpiewu i tańca.

Bawcie się dobrze 🙂

 

Życzymy wszystkim dzieciom i rodzicom WESOŁYCH ŚWIĄT:-)