Kochane Gumisie 😀
Dzisiaj zapraszam was do wspólnej gimnastyki przy piosence:
https://www.youtube.com/watch?v=fKECl8F-rCY
A teraz wykonaj karty pracy:
Miłej zabawy i do zobaczenia w poniedziałek w przedszkolu 😀
Kochane Gumisie 😀
Dzisiaj zapraszam was do wspólnej gimnastyki przy piosence:
https://www.youtube.com/watch?v=fKECl8F-rCY
A teraz wykonaj karty pracy:
Miłej zabawy i do zobaczenia w poniedziałek w przedszkolu 😀
Witajcie Żabki w piątkowy poranek. Dzisiejszego dnia przygotowaliśmy dla Was kilka propozycji zabaw ruchowy.
Zabawa ” Co to za zwierzę ? – ruchowo- naśladowcza
Do tej zabawy wykorzystujemy wcześniej przygotowane obrazki zwierząt lub pluszowe maskotki .Dziecko porusza się w rytmie wyklaskiwanym przez rodzica . Gdy rodzic przestaje klaskać , pokazuje obrazek zwierzęcia , o którym była mowa w wierszu ” w gospodarstwie.” Dziecko mówi nazwę zwierzęcia oraz nasladuje sposób jego poruszania sie i głos .
Trzy kurki – zabawa ruchowa przy popularnej piosence, ilustrowanie ruchem treści utworu. Trzy kurki sł. polskie Karol Hubert Rostworowski, melodia francuska.
Wyszły w pole kurki trzy – (dziecko maszeruje po sali i śpiewa)
i gęsiego sobie szły.
Pierwsza z przodu, – ( dziecko macha ręką)
w środku druga, – ( dziecko klaszcze w dłonie)
trzecia z tyłu oczkiem mruga.- ( dziecko pokazuje na oczko)
I tak w pole kurki trzy – (dziecko maszeruje)
raz-dwa, raz-dwa, w pole szły. -(dziecko zatrzymuje się i tupie)
Zabawa ” Bieg koników „
Wyznczamy na podłodze miejsce ( lub miejsca , w zależności od liczby uczestnków ) , które będą domkami- stajniami dla koników .Dzieci są konikami i stoją w swoich stajniach . Rodzic mówi : koniki wybiegaja ze stajni -Dz. biegną kłusem , szybko na palcach w rytm wystukiwany przez rodzica . R . przestaje wystukiwać rytm i mówi : Koniki do stajni . Zabawe powtarzamy zmieniając polecenia : Idą stępa , powoli z wysokim unoszeniem kolan , konie biegną galopem z podnoszeniem wysoko jednej i drugiej nogi na zmianę , konie idą cichutko – powoli na palcach . Na koniec wracają do stajni .
Brawo
Na koniec kilka propozycji kart pracy
Witajcie smerfiki!
Jest już piątek, więc czas na gimnastykę!
Zapraszam bawcie się dobrze!
Muzyczna gimnastyka – ćwiczenia w podskokach odcinek 1
https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU
Opowieść ruchowa – Na wiejskim podwórku.
Dzieci naśladują ruchy oraz odgłosy zwierząt.
W czasie opowieści rodzic robi pauzy, by dzieci mogły same rozpoznawać, jakie odgłosami mówią zwierzątka.
Kogut obudził się najwcześniej. Przeciągnął się, ziewnął, rozprostował piórka, wyczyścił swój piękny czerwony grzebień na czubku głowy i wyszedł z kurnika. Słoneczko już pięknie grzało. Kogut przeszedł się po podwórku, zajrzał to tu, to tam, po czym wskoczył na płot i zapiał: kukuryku. Kury obudziły się natychmiast, zaczęły wiercić się na grzędzie, znosząc jajka. Kłóciły się przy tym okropnie… na całe podwórko niosło się ich gdakanie: ko, ko, ko, ko. Nieopodal w stajni usłyszał tę kłótnię koń, zawołał kilka razy: ihaha. Wybiegł ze stajni i zaczął galopować: kląskanie. W chlewiku obudziły się świnki i jak to ze świnkami bywa od razu były głodne, wołały: kwi, kwi, kwi. Gdy zjadły, poszły wytaplać się w błocie. Z obory wychyliła łeb krowa i przywitała się ze świnkami: muuuu Całego gospodarstwa pilnował pies Burek, który, gdy tylko coś się działo, szczekał głośno: hau, hau, hau. Aż do wieczora zwierzątka jadły, bawiły się na podwórku. A gdy słońce zachodziło, wróciły do swoich domków spać.
Dla chętnych Skrzacików karty pracy.
Życzymy Wam miłej zabawy, czekamy na Was w poniedziałek
Witajcie Kreciki 🙂
Kończy się tydzień, w poniedziałek spotykamy się już w przedszkolu, więc myślę, że bardzo się cieszymy. A jak się cieszymy to się śmiejemy, więc na początku obejrzyjmy sobie bajkę „Strażnicy miasta – śmiech to zdrowie”.
https://www.youtube.com/watch?v=ig81VPe9Nxw&ab_channel=KideTales-Polski
Która z tych twarzy pasuje do obejrzanej bajki?
Szukamy uśmiechu – zabawa do piosenki „Happy” Pharrel Williams.
Tańczymy słuchając piosenki, zatrzymując się co chwilę z szerokim uśmiechem.
Jak możemy się uśmiechnąć? – podawanie propozycji: np. głośno, cicho, bardzo wesoło.
„Kto tak się śmieje” – zabawa ortofoniczna. Naśladowanie śmiechu: dziecka, pani, pana, Mikołaja 🙂
Czy śmiech jest zdrowy?
Przekazanie informacji: Kiedy się śmiejemy wdychamy więcej powietrza, serce bije szybciej i lepiej odżywia nasz organizm, pracują mięśnie brzucha, klatki piersiowej i twarzy. Śmiech łagodzi ból zęba, głowy.
Jak myślicie, czy śmiech może być zaraźliwy?
Praca plastyczna „Uśmiechnięty przedszkolak” – wykonanie rysunku kredką z uśmiechniętą buzią :
Życzę miłej zabawy i uśmiechu na weekend, do zobaczenia! P. Krysia 🙂
Dzień dobry Biedronki!
Dzisiaj poruszamy się wykorzystując szarfę lub szalik, który z pewnością znajdziecie w domu 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=NQe94DKDZnY
Miłej zabawy!
Dzień dobry jeżyki!
1.Wysłuchajcie piosenki dotyczącej zdrowych zębów. Spróbujcie poruszać się do jej rytmu, zilustrować ruchem jej treść.
https://www.youtube.com/watch?v=UZWwuCKvkZA
2.Zachecam was pod koniec tygodnia do poruszania się. Poszukajcie w domu szalika, zwiążcie jego końce i zobaczcie jak można z nim poćwiczyć.
https://www.youtube.com/watch?v=NQe94DKDZnY
Powodzenia!
Do tego zadania musicie zaprosić mamę, tatę, siostra, babcie może być to dowolna osoba.
Gdy już znajdziecie chętne osoby do gry musicie podzielić się na dwie drużyny, każda drużyna otrzymuje koszyk do zbierania punktów. Na podłodze leżą kartoniki z obrazkami zwierząt ( stroną rewersową). Reprezentanci drużyn losują po jednym kartoniku i kładą go po swojej stronie. Następnie ochotnik przelicza sylwety zwierząt i z dostępnych kartoników układa zapis, np. 3 < 7. Drużyna, która wylosowała kartonik z większą liczbą zwierząt otrzymuje jeden punkt lub każda drużyna wrzuca do swojego koszyka tyle punktów, ile zwierząt było na jej kartoniku. Gra toczy się dalej. Na koniec następuje podliczenie punktów i przyznanie tytułu najlepszego farmera.
https://www.youtube.com/watch?v=OZ54i4ecwWA
Proszę o wykonanie zadania z książki cz. 3 strona 76
Dzień dobry Żabki
„W zagrodzie Małgosi” E.Michałowskiej – słuchajcie wiersza i naśladujcie odgłosy zwierząt.
https://www.youtube.com/watch?v=nKIXv2hKwKA
Posłuchajcie piosenki „Na wiejskim podwórku”
https://www.youtube.com/watch?v=LEYDpARDQMw
Rozmowa na podstawie treści piosenki:
– Co zrobiły zwierzęta?
– Jakie zwierzęta występowały w piosence?
– Co zrobiła gospodyni?
Zapraszamy do zabawy przy piosence naśladując ruchem zwierzęta wiejskie i ich odgłosy.
Miłej zabawy:)