Pszczółki

Kochane Pszczółki kolejna porcja zadań 🙂

Poniedziałek 20.04.2020

1. Jedna srebrna kropla – opowiadanie H. Bechlerowej.

2_Jedna_srebrna_kropla_opowiadanie

Rozmowa na temat opowiadania: Jaka była opowieść starej wierzby?, Dlaczego kropelka wody stała się lekka i przezroczysta?, Co stało się z puszystym obłoczkiem?, Dokąd zawędrowała kropelka?, Dlaczego kropelka zaczęła się nudzić?, Jak zakończyła się historia kropelki? Czy historia kropelki wody naprawdę się zakończyła? Co było dalej?

Zabawa ruchowa „Deszcz” , dzieci zastanawiają się w jaki sposób można naśladować deszcz, np.: mały deszcz: plum, plum, plum, duży deszcz: kap, kap, kap, ulewa: szsz…. Swobodne maszerowanie dzieci. Na hasło: Mały deszczyk przykucają i uderzają palcami o podłogę, naśladując plum, plum. Po chwili znów maszerują, na hasło: Duży deszcz uderzają dłonią o podłogę i mówią: kap, kap, kap. Ponownie maszerują, na hasło: ulewa, pocierają dłonią po podłodze, wypowiadając: szszsz…

2. Tęcza – zajęcie plastyczne.

Pewnego razu, gdy z chmury zaczął padać deszcz, wyjrzało słońce. Jego promienie przechodziły przez kropelki i pomalowały niebo na różne kolory. Tak wyglądał obrazek namalowany przez słońce. To jest tęcza, tęcza to widoczny łuk na niebie, składający się z siedmiu kolorów.

maxresdefault

Dzieci nazywają kolory jakie tworzą tęczę.

Proponujemy dzieciom namalowanie tęczy, ale dzieci mają tylko 4 kolory farb (biały, żółty, czerwony, niebieski) i muszą same poprzez mieszanie kolorów uzyskać potrzebne barwy. Pytamy czy wiedzą z jakich kolorów można uzyskać dany kolor.

pomarańczowy – żółty i czerwony

zielony – niebieski i żółty

jasnoniebieski (błękitny) – biały i niebieski

fioletowy – czerwony i niebieski