Drodzy rodzice na początku tygodnia przesyłam ,,porcję” zajęć dla Państwa dzieci. Nowe posty na stronie będą się pojawiały w okolicach poniedziałku, środy i piątku. Postaramy się dodawać taki materiał był przyjemny i łatwy dla Państwa do zrealizowania.
TEMAT PRZEWODNI W TYM TYGODNIU: ,,DBAMY O ZDROWIE”
Na początek bajka muzyczna W. Chotomskiej ,, O Tadku Niejadku, babci i dziadku” (można samodzielnie wpisać w internet tytuł bajki lub skopiować linki.
Rozmowa nt bajki :
1. Dziecko uzasadnia , dlaczego bohatera utworu nazwano Tadkiem Niejadkiem.
2. PYTANIA:
Jaki kłopot mieli z Tadkiem dziadkowie?
Co wydarzyło się w parku?
O czym myślał Tadek, kiedy wisiał w górze na balonie ?
Kto próbował ściągnąć dziadka na ziemię i jak to się udało ?
Dlaczego Tadek polubił jedzenie?
3. Rozmowa z dzieckiem dlaczego Tadek nie lubił jeść , dziecko uzasadnia co się może stać jeśli nie będziemy jeść wartościowych produktów, np. możemy zachorować , może nas boleć brzuch. Możemy być bardzo chudzi i słabi , nie będziemy mieli siły się bawić i biegać.
4. Dokończ rymowankę:
Każdy kto o siebie dba, na podwórku … (np. w piłkę gra)
Każdy, kto o siebie dba , zawsze czyste (np. ręce ma)
Każdy, kto chce zdrowy brzuszek mieć (np. marchewkę musi jeść)
Każdy, kto chce zdrowym być, musi …………. 😉
5. ZAJĘCIA PLASTYCZNE : Jak balon porwał Tadka
Zadaniem dziecka jest zrobienie ilustracji (dowolną techniką) do tytułu ,,Jak balon porwał Tadka”.
Zadanie kolejne 😉
6.Rodzic rysuje dwie buźki – UŚMIECHNIĘTĄ I SMUTNĄ (mogą być laleczki, miśki byle symbolizowały coś dobrego i złego)
Następnie rodzic przygotowuje produkty (z lodówki, szafki itp.) zdrowe i niezdrowe . ZADANIEM DZIECKA JEST DO WESOŁEJ BUŹKI DOPASOWAĆ ZDROWE PRODUKTY, A DO SMUTNEJ NIEZDROWE
7. Wiersz L. Kerna pt ,, Znam pewnego kawalera”
Znam pewnego kawalera, Co na niedzielę się tydzień ubiera.
W poniedziałek Robi przedziałek. We wtorek Wkłada do umywalki korek.
W środę nalewa wodę. W czwartek Parska jak dziki lampartek.
W piątek Myje nosa kawalątek.
W sobotę Wyciera się ręcznikiem frotte.
A w niedzielę Ma już do roboty bardzo niewiele.
Sam nie rozumiem, Dlaczego czasem Śmieją się z niego, Że jest brudasem.
– DZIECKO OPOWIADA CO ROBIŁ CHŁOPIEC PRZEZ CAŁY TYDZIEŃ, NASTĘPNIE WYJAŚNIA ZNACZENIE SŁOWA ,,BRUDAS”.
– DZIECKO USTALA Z POMOCĄ RODZICA ILE DNI ZAJĘŁO KAWALEROWI MYCIE SIĘ.
– DZIECKO OKREŚLA LICZBĘ DNI TYGODNIA (TWORZY POJĘCIE : TYDZIEŃ MA 7 DNI. – Jest to okazja do powtórzenia dni tygodnia 😉
To na razie tyle… Drodzy rodzice to są tylko przykłady zadań. Możecie w dowolny sposób modyfikować i zmieniać zadania. Przykłady są podane w sposób najłatwiejszy, bo zdajemy sobie sprawę , że w warunkach domowych nie wszystko można zrealizować na 100 %.
OKOŁO ŚRODY BĘDĄ KOLEJNE ZADANIA DLA WASZYCH POCIECH.
W miarę możliwości będziemy wstawiać też materiały terapeutyczne, ale wszystkie zadania starajcie się wykonywać tak jak umiecie.
DRODZY RODZICE NIE ZAPOMNIJCIE RÓWNIEŻ O ĆWICZENIACH GIMNASTYCZNYCH , KTÓRE BEZ PROBLEMU MOŻNA WYKONAĆ W DOMU NA DYWANIE (zwykłe skłony, przysiady, pajacyki itp. ).
Pozdrawiamy, Panie z JEŻYKÓW 😉